• Anonym

    Någon som betalar underhåll till barn som bor utomlands, hur mycket och var bor barnet?

    Jag är nyfiken på hur storleken på underhåll varierar mellan länder. Min man betalar underhåll till två barn sombor i Tyskland med sin mamma och han betalar 7000 kr i månaden till dem. Mycket mer är i Sverige...undrar lite hur det ser ut i andra länder? Är det verkligen så att det bara är i Sverige som underhållet är satt väldigt lågt?   

  • Svar på tråden Någon som betalar underhåll till barn som bor utomlands, hur mycket och var bor barnet?
  • Anonym

    3500 har jag ett bekant par som betalar för ett barn i Israel i månaden.

  • tattarunge

    Puffar igen! Är jättenyfiken på detta då jag ska snart börja förhandla själv. 

  • Anonym (Kanada)

    Min man har barn som nu bor med sin mamma i Kanada. Där beräknas underhållet utefter vad man tjänar (och avdrag görs för den andra förälderns inkomst). Omöjligt att generalisera alltså. Min man betalar drygt 10.000 per barn varje månad, men har tjänar rejält över genomsnittet också.

  • Anonym (vännina)

    Min  vänninas barn som  bor i Frankrike  skulle få ungefar 500 euro från pappan men  han  vägrar betala... Vet inte hur det gick... Vänninan sagt att  det var domen  som  baserad på båda parternas inkomst och levnadskonstnader som  barnet  är van  med.

    I Sverige får barnen mat, skolmateriel och andra saker nästan  grattis från skolor och  dagisavgifter i Sverige är är  lägre än andra länder. Dvs andra skolavgifter betalas av skattebetalarna.  Skolorna i Frankrike eller andra europeiska länder har rätt många privata skolor och internat skola. De betalar också själva allt  och  vänninans barn  som  går i 7.an på en privat skola kostar ungefar 600 euro i månaden.

Svar på tråden Någon som betalar underhåll till barn som bor utomlands, hur mycket och var bor barnet?