• JessiWill

På familjeliv verkar det som att ALLA har vart med om ett missfall, MA eller änglabarn, och detta oroar många gravida. Så min fråga är hur många egentligen?

Gro lilla frö, håll dig kvar
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-05 20:46
    Frågan är inte hur många gånger, utan om ni någon gång vart med om det. Så har det hänt mer än 1 gång, rösta INTE annat då!
  • Svar på tråden På familjeliv verkar det som att ALLA har vart med om ett missfall, MA eller änglabarn, och detta oroar många gravida. Så min fråga är hur många egentligen?
  • Champagne

Jag har haft både ett MA och ett missfall.

• cosinus

Väntar nummer 4 nu. Har haft extremt lätt att bli gravid (3/4 på första försöket och 1 på tredje försöket) och har aldrig ens haft ett missfall. Känner mig väldigt lyckligt lottad.

Men jag trodde faktiskt inte att man kunde ha sån tur att man tog sig genom fyra graviditeter (och ja jag är ju inte i mål än, är i v 19) utan att ens ha ett tidigt mf.

• Maroschka

Först en lyckad grav.

Nästa gång så fick vi se den lille lille bebisen i typ vecka 9 med fina hjärtslag. På inskrivningen 2 veckor senare var den död men kom inte ut så det var ett MA och jag skrapades.

Blev gravid igen efter en mens och det var en lyckad grav.

~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~
  • JessiWill
    MeandHim skrev 2010-02-05 20:32:13 följande:
    Vad är MA? Jag har två änglabarn, tvillingar.
    Missed abortion. fostret dör, men det kan ta veckor innan man upptäcker detta.
    Gro lilla frö, håll dig kvar
  • Maroschka
    MeandHim skrev 2010-02-05 20:32:13 följande:
    Vad är MA? Jag har två änglabarn, tvillingar.
    Missed abortion.
    Det är ett missfall som inte stöts ut av kroppen så man kan gå coh tro sig vara gravid länge när det egentligen inte är liv i magen.
    ~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~
  • Habaladabala

3mf och efter dem 2 barn.

Svar på tråden På familjeliv verkar det som att ALLA har vart med om ett missfall, MA eller änglabarn, och detta oroar många gravida. Så min fråga är hur många egentligen?