35+ och planerar ett barn, vilka känslor har ni och hur går det för er? DEL 5
Låter lovande Myra! Hoppas hoppas!
Låter lovande Myra! Hoppas hoppas!
Myra, har du övervägt LCHF? Ska vara en magisk kost för att sparka igång ägglossningen och man går ned i vikt. Bara en tanke. Håller tummarna att ni lyckas! Alicia
Gakken, så klart att man går upp i vikt igen när man överger sin diet! Just därför är det så viktigt att man inte ser det som en diet utan en livsstil. Det FINNS inga quick fixes! Och Myra, LCHF betyder egentligen inte att man ska trycka i sig massa fett, vilket som helst. Man äter nyttiga, naturliga fetter som avocado, lax, olivolja, osv. Och man ska hålla sig till bra råvaror, inga halvfabrikat och processat skräp! Alltså inte avsett som någon skräpmatsdiet som man ibland får uppfattningen av. Själv lever jag efter GI som är liknande men man får äta kolhydrater men färre än annars och bara långsamma sådana. Funkar jättebra att kombinera med socialt leverne! Och jag mår så bra! Förut levde jag på pasta, kunde inte tänka mig annat. Och hade ett konstant sötsug! Om jag vore du skulle jag definitivt ge LCHF en chans! Om inte annat för att få igång ägglossningen! Ge det några månader, följ med monstret och se vad som händer. Du har ju inget att förlora, tvärtom - tänk om det hjälper er i bebis-kampen? Alicia
Härligt Myra! Var beredd på att det kan bli tufft första tiden. Socker är som en drog för kroppen och skapar abstinens på samma sätt. Sen mår man desto bättre! Håller alla tummar för dig och hoppas att detta sparkar igång ägglossningen!
Jag mådde bra vad jag kommer ihåg men tyckte att det var tungt att löpträna. Det kan tydligen ta ett halvår innan kroppen lärt sig bränna fett för att få snabb energi.
Skickar ett tips på vansinnigt gott LCHF-bröd! Näääääästan som riktigt bröd! Om inte godare
http://lisasgodbitar.wordpress.com/2012/04/11/valnotsbrod/
Istället för att se allt man inte fick äta så såg jag faktiskt med LCHF bara allt man faktiskt FÅR och SKA äta! Goda ostar, mycket protein (är t.ex. totalt galen i keso med alla sorters blandningar, har det i gröten, med massa hallon och nötter, som det är, med lite äpple och massa kanel, osv).
Så hitta massa goda recept och köp en LCHF-kokbok och planera in riktigt goda måltider så kommer det här gå utmärkt!
Kom bara ihåg att planera så att du alltid har tillgång till dina mellanmål, att rätt mat alltid finns hemma, osv. Då blir allt så mkt lättare.
Jag upptäckte ju efter bara några veckor med LCHF att jag var gravid och mådde så fruktansvärt illa att jag inte kunde fortsätta (enda som hjälper för graviditetsillamående (för mig) är högt blodsocker vilket man aldrig får med LCHF....).
Nu kör jag som sagt GI som är väldigt likt men man får äta lite men bara bra kolisar.
Alicia
Hur går det för dig Myra?
Stort grattis Nena! Så roligt för er! Alicia

Myra, har inget svar på dina frågor men undrar hur det går med LCHF? Har själv gått över till det och trivs så bra med det sättet att leva! Alicia
Stort GRATTIS Myra! Håller alla tummar och tår att det går vägen nu! Din tur nu! Kram Alicia
Myra, hur går det för dig? Har du fått något vul inbokat?
NEEEJ!!! Lider med dig! Har själv haft två missfall och det är fruktansvärt. Kram!!
Håller allt jag har Myra! Din tur nu! Kram!
Hur har det gått Myra?