• Myra

35+ och planerar ett barn, vilka känslor har ni och hur går det för er? DEL 5

Hej tjejer.

Hittade hit jag också. Varit lite upptagen i helgen så jag har inte hunnit med att vara inne. Haft underbara vänner på besök i går. Några har sovit här sen i fredags. Fan vad roligt vi hade. Kände att det här var verkligen det jag behövde efter en jobbiga perioden.
    hade bjudit hen två tjejer så designar smycket och som dom säljer. www.caelum.se
    Lite annorlunda och roliga smycken i kirurgstål och svart titan. Dom har även i stål. Om ni bor i stockholm så kan ni ha egna visningar hemma också.

Nypis: Tur vi har dig som fixar ny tråd..:)

Uddan: Ahh vad tråkigt att mensen verkar vara på ingång.

Grace O: vad roligt att ni fick possitivt utslag på äl testen. kör så det ryker nu...:)
    vem kan hålla sig så länge som 4 timmar.......*S* inte många.

Villhabarnigår: Hoppas verkligen inte att du har en strulig cykel.

Lite ego: snart slut med 10 dagars pergo kur som skulle stoppa blödningen. Kände lite magknip i magen i fredagas kväll. Trodde det var maten (åt stark cyrry gryta) eller vinet. Brukar få lite ont i magen i bland av vin. Sen på kvällen så hade jag fått en blödning. Ahhhh för tidigt. mensen ska ju komma ett par dagar efter man slutar med provera. Blödningen slutade sen på Lördagen. Jag ska inte börja äta pergotime om mense sätter igång efter den provera kuren. Tror inte kroppen är i balans just nu och vill inte slösa bort pergo kuren. Lite orolig att läkaren inte skriver ut flera.

Jag minns inte  vad som skrevs i gamla tråde som jag hoppas jag inte glömt någon

• Myra
    Harriet skrev 2010-02-09 10:43:23 följande:
    Det har verkligen varit lungt här i tråden och jag hoppas att vi inte håller på och tappar sugen! Jag själv har ju inte varit så aktiv heller och det beror väl på att jag ändå släppt fokus på barnamakande en del. Skönt på ett sätt att inte tänka på det så mycket som jag gjorde ett tag i höstas men också trist att börja känna att det kanske inte kommer hända alls nu när man är inne på nionde försöket. Men jag ger inte upp! I morse gjorde jag något jag inte trodde jag skulle! :-P Jag tvingade maken till en snabbis medan sonen käkade kaviarmacka framför barn-tvn......! :-OVi kör ju med monitorn och jag har haft ÄL och max-utslag på dag 14, 16 respektive 18 de tre månaderna jag haft den. Igår var jag på dag 13 och fortfarande "låg" men tänkte att det kanske ändå skulle vara bra att få till det eftersom monitorn har gått direkt från låg till max på dag 14 en gång tidigare. Dessutom sover mannen borta ikväll, så det skulle varit bra att gardera sig... men jag somnade... Så, i morse när jag helt plötsligt ser MAX så blev det panik. Imorgon är det försent. Vill inte missa en hel cykel.... så vad gör man!?
    Haha ja ni är allt bra härliga..;) Klart man inte ska sumpa chansen när monitorn visar max.

Glittra: Förstår att du är orolig speciellt efter allt du varit med om. men det kan ju vara som uddan säger att slemhinnorna är känsligare när man är gravid. Du ska se att allt är ok på fredag. Snurrar lite på jorden så tiden går lite snabbare till fredag för dig.  Stor kram

NYpis: Du har en lite kämpe i magen och det kommer att gå bra för honom. Stor kram

Villhabarnigår: Jäkla mens helvete att den bara vågade komma den här månaden.

Ego: NU är mina 10 dagar med provera över, små blött lite då och då endå fast den skulle slutat av provera. Får se om mensen kommer igång nu som den igentligen ska göra. Skulle inte förvåna mig om den inte kommer bara för att den ska det. Eller så får jag en störtflod av mens.
  • Myra
    Uddan skrev 2010-02-10 09:50:56 följande:
    GAKKEN; Det är ju tur då att de små inte ska in i munnen "Hoppas ni klarar såna skämt!!"GLITTRA; Har all förståelse för att du känner det du känner, skulle jag oxå ha gjort. Men det är ju som sagt vanligt med blödning efter 6, å den var väl inte stor??NYPIS; Tänker på er!! Undrar precis som GLITTRA vilken vecka du e i....MYRA; Hej! "vinkar" Hellre en störtflod än ingen alls eller hur??? Tog mitt första Pergo igår, sista omgången nu. Sen tar vi beslut, fortsätta eller inte.Läste att det bara är 5% chans när man e över 40 att bli gravid även om man prickar ÄL. Inga uppmuntrande siffror direkt.
    "vink, vink" tillbaka..;) Ja är verkligen bättre att få störtblödning än ingen mens alls, då har man endå lite koll känns det som.
  • Myra
    Uddan skrev 2010-02-10 09:50:56 följande:
    GAKKEN; Det är ju tur då att de små inte ska in i munnen "Hoppas ni klarar såna skämt!!"GLITTRA; Har all förståelse för att du känner det du känner, skulle jag oxå ha gjort. Men det är ju som sagt vanligt med blödning efter 6, å den var väl inte stor??NYPIS; Tänker på er!! Undrar precis som GLITTRA vilken vecka du e i....MYRA; Hej! "vinkar" Hellre en störtflod än ingen alls eller hur??? Tog mitt första Pergo igår, sista omgången nu. Sen tar vi beslut, fortsätta eller inte.Läste att det bara är 5% chans när man e över 40 att bli gravid även om man prickar ÄL. Inga uppmuntrande siffror direkt.
    Ohhh vännen, jag hoppas verklinge att det hjälper för er. Allt mitt hopp finns hos er att det ska funka nu och att ni är dom där 5 procenten. Stor kram
  • Myra
    harvärldensunderbarastefamilj skrev 2010-02-10 18:40:08 följande:
    måste bara få skriva av mig lite. jisses så jag börjar tröttna på tester till höger o vänster. E det nån mer än jag som hållit på över ett år nu o kämpat? (vågar inte ens tänka på hur mkt pengar som man lagt ut...) underbara- välkommen! =)glittra- skönt o höra att det inte kommit någe mer!!!piteå- hur mår du?nypis- du ser redan i v 24 hääärligt!!! Fortsätt kämpa på nu!! grace- tycker du e skitduktig som har tagit tag i det hela!! You go girl!!uddan- huva vet inte men jag försöker att undvika att läsa statistik men visst e det så att det blir svårare ju äldre man blir =( Håller alla tummar jag har att det skall gå vägen för dig nu!!
    Jooo vet hur det känns. Vi har hållit på i över 2 år nu. Skit jobbigt att testa, testa och testa och inget händer. Ja man kan undra hur mycket pengar man igentligen lagt ut på det där. Man kanske ska börja sälja sådant där själv.

Det läskiga är att när jag var riktigt rikigt liten så var jag orolig att jag inte skulle kunna bli gravid. Ja nu står man här och inte blir gravid. En gång  när jag stog och diskade så ficka jag bara en stark känsla eller fakta att mitt första barn blir en pojke. Hmm undra om dom där speciella andliga känslorna man kan tycka att man får stämmer. Tänk att man som lite kan oroa sig för en sådan vuxen grej att att oroa sig för att man ska ha svårt att bli gravid när man blir stor.
  • Myra

Mammelutten: Du måste ta det lungt, du får inte cykla i snön nu när du är så långt gånget. Inte ens jag som inte är gravid vågar inte cykla nu. Livsfarligt, jag har ramet engång med cykeln när det var vinter. Är inte roligt när det händer.
    Blir ju orolig för dig. Nu ska du njuta och ha det sjönt tills bäbisen kommer... Myras Order..;)

Flake: Vad tråkigt med mensen. Du verkar få samma som mig, har också värsta strörtblödningen. Knappt jag kan lämna hemmet. Förstår hur din man har det, jobbar själv med pat och det är jätte bökigt att sticka iväg å kort varsel.
    Men du ska se att det ordnar sig, finns säkert någon som kan hjälpa honom att boka om kunderna. Vad ska man göra när det är superviktigt.
    Ha en trevlig resa i Alperna och bryt inga ben.

Glittra: vad härligt att lilla knytet mår bra. Skönt för dig att få det bekräftat så du kan slappna av lite.

gakken: Tur det finns uppfinningsrina vänner här som kommer med bra tips..*S* fast tur att han inte var magsjuk som Uddans man..hahaha.
    Men vilken man säger nej till sex när dom bara behöver ligga ner, njuta och sen barasomna om. mannens dröm...haha Men det får dom inte bli bortskämda med..:)

aintsant: Men fy vad jobbigt, Hoppas verkligen att det försvinner av sig själv. Så där ska det inte vara. Jag fattar inte heller att du måste jobba. jag har så stressigt jobb och skulle aldrig klara av att arbeta om jag hade det så där. Men Är det inte bättre om dom sjukar dig ett tag så det kanske blir bättre av vila och mindre stress. Tycker det är bättre än att du ska riskera något. Ge dig inte utan tyvärr så kanske du får tjata. Kram

Lite ego: Fick ju min mens efter 10 dagar med provera som skulle stoppa mina småblödningar. fast ajg blödde lite då och då endå under kuren. Fick mensen ordentligt efter kuren som man ska. Nu har jag värsta störtfloden och kan klappast lämna hemmet längre än 2 timmar då det blir kris. Att hosta slutar i katastrof. Det är så jobbigt. Men jag är endå glas att mensen kom ordentligt men inte så här mycket. Nästan så jag funderar på hur jag ska kunna jobba, jag hinner ju knappt gå på toa annars och nu måste jag gå med 1,5 mellanrum och då kan jag inte vänta. Sitter man lite olämligt med en patient så är det inte läga att bara gå. Skulle nästan vilja sjuka mig i morgon. Men hur låter det hos chefen, " jag kan inte jobba för att jag blöder så mycket"
    Förra veckan fick jag remisssvaret från Sofiahemmet för IVF. Dom vill att jag ringer dom och dom har bara telefontid måndagar mellan 9-9:30. Hur ska det gå till när jag jobbar. Jag är ledig varannan måndag och idag så var jag upptagen så då får jag snällt vänta 2 veckor. Dom har 3 månaders kötid. Men jag är så orolig att dom inte ska ta imot mig för att jag fortfarande väger för mycket.

• Myra
    Mammelutten: Bra att du bestämt dig för bussen framöver. Nu ska du bara ta det lungt och njuta av tiden som är kvar.
    På sätt och vis är jag glad att den kom igång ordentligt även om det är mindre kul att blöda så pass mycket. satt mest inne går och kunde inte vara borta längre än 1.5 timme. Hittade faktiskt tabletter för kraftig blödining (tranon) som en läkare skrivit ut åt mig för längre sen. Max 3 om dagen och jag tog 2 igår och 1 i morsen. Känner att jag ville undvika ta dom för då har jag ingen koll på mensen. Men nu tror ajg tack och lov att mensen börjar avta. Var lite orolig att den skulle hålla på i flera veckor som den gjort tidigare.
    Du kanske vet lite om slemhinnorna, har man riklig mens är det tjockare och bättre slemhinnor och lite mens tunna slemhinnor? Hört  många pratat om slemhinnorna.

harriet: Det krävs ju bara en spermie och ett ägg för att det ska bli ett barn. Så det finns stora chanser att det lyckas fast ´ni bara kom till en gång..;)
  • Myra
    Hej tjejer!

var inte här och läst varje dag men jag har sådan brist på energi och inte orkat skriva. dom gånger ajg tänkt skriver så har alltid ngt kommit i mellan som telefonen ringt eller på dörren. Somar runt 21:30 varje dag.

Läst vad ni skrivit och tänker på er i massor.

Glittra: följt det du skrivit och lider med dig i din oro med blödningarna och med din historik. Jag hoppas av hela hjärtat att det kommer att gå bra för dig och ajg förstår att du är orolig. Hållar alla mina tummar och tår för dig och skickar tusen tröst kramar.
    haha du är härligt du, ja jag skulle också ha min karl städande i kallingar medans jag tittar på..;)

Gakken: Angå dina känslor och oro med att inte kunna bli gravid och tiden rusar iväg. Där är du inte ensam jag vet verkligen hur tungt det är många ggr.

Flake: Vad bra att ni fått hjälp med inseminationen så ni inte behöver vänta i 5år. Det är jätte stora chanser att det ska gå vägen för er.

Villhabarnigår: håller alla mina tummar coh tår för att det går vägen för er nu..;)

Harriet: neeeej usch kom den i allafall...:(

Lite ego
    Hade lite struliga  små blödningar i 2 veckor och då fick jag provera för att få stop på dem. tabletterna tog inte så bra utan jag små blödde pytte i allafall. Men det tog slut efter ett tag. efter kuren så fick jag min riktiga mensen som ska komma igång efter kuren med provera. Fick värsta floden och den höll på i 9 dagar. Så jobbigt att blöda så mycket. Kunde fakiskt inte gå utanför dörren knappt.
    Om nu min kropp följer blödnignaran så skulle jag haft äl förra helgen. Har inte testat med stickor eftersom dom var slut. Vi har båda var så trötta och utmattade att vi knappt orkar ha sex. Vi fick till den en gång förra helgen så vi får se. Men troligen så hade jag ingen äl som vanligt så jag har inga störra förhoppningar.
    Min läkare skrev ut en omgång pergotime igen men jag såg att det bara var en enkelkur så jag ringde honom o frågade om jag kunde få en dubbelkur istället och det fick jag. Så jag trodde han bara skulle kompliterar med en enkelkur till så det blev dubbelt. men till min förvåning när jag skulle hämta ut det här omdagen att jag hade en enkelkur och en dubbelkur utskrivet. Hämtade ut det snabbt innan det skulle upptäckas och dras tillbaka...)
    Så nu väntar jag på nästa mens så jag kan börja med pergotime. Lite orolig att det inte ska fungera den här gången heller. Vet inte om jag ska vänta tills jag tappet lite kg innan jag tar dom. Kommer kanske inte få pergotime flera ggr

Nu ska jag röja och rensa lite till i skåpen.

Stor kram till er alla, önskar er en trevlig helg
  • Myra
    nyproduktionen skrev 2010-02-27 13:51:56 följande:
    Villhabarnigår, hoppas verkligen att det tagit sig den här gången för er skull. Glittra, håller allt som finns för din/er skull.Er som jag inte har nämnt har jag inte glömt, finns bara inte ork att skriva mera för tillfället. Kram i massor från mig till er och hoppas ni får en fortsatt trevlig helg.
    Stor kram till dig, hoppas allt är bättre.
  • Myra
    GakkenLive skrev 2010-02-27 17:29:12 följande:
    Skit.Mensen kom i morse.=(.Så ledsen så...Bara orkar inget just nu.Dettea nederlag varje månad...usch.Känns so men del av mig går sönder hela tiden...Godis i massor o bara depp...Tar mig en liten FL paus, kanske för en dag, kanske för månaden.Blä.Kram till er alla...
    Tråkigt med mensen. Har du varit hos någon läkare och gjort en kontroll?
Svar på tråden 35+ och planerar ett barn, vilka känslor har ni och hur går det för er? DEL 5