• nyproduktionen

35+ och planerar ett barn, vilka känslor har ni och hur går det för er? DEL 5

35+ och planerar ett barn, vilka känslor har ni och hur går det för er? DEL 5

35+ och planerar ett barn, vilka känslor har ni och hur går det för er?

Vi fortsätter tråden här och babblar vidare för oss som är 35 plus

Ett trevligt gäng från hela Sverige som delar vardagskänslor med varann och denna berg- och dalbana som rör blivande graviditet. VÄLKOMMEN

{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}
    Fyra ska bli fem
  • Svar på tråden 35+ och planerar ett barn, vilka känslor har ni och hur går det för er? DEL 5
  • Nena72

Hur går det för dig Myra?

Det har blivit väldigt låg aktivitet i denna tråd, kan jag tycka är lite synd samtidigt som jag själv inte är så himla aktiv sedan jag blev gravid.

Håller alla tummar och tår för er tjejer.   

• hjärtat75

Tjenamors!!
    Jag erkänner mig jätteskyldig ;)
    Jag är så passiv i allt just nu.. inte bara familjeliv.
    Efter mf:et sa jag till gubben att det är nog inte meningen att vi ska ha nr tre.. Så just nu sedan i februari ligger bäbistillverkningen nere.. vi har inte skyddat oss på något vis men inte har det blivit något heller..
    Jag har fattat kanske mitt livs svåraste beslut nu. Jag är ju kraftigt överviktig och har beslutat mig för att göra en Gastric bypass.. Så nu är jag lite nervös över själva ingreppet.. Jag har bestämt mig och överlever jag själva op så är jag lite mindre inför beachen 2013 ;)
    Min man och jag är överens.. och jag hade ett önskemål till ;)
    Jag har ju stora bröst som säkerligen kommer hänga som torra skinnlappar efter viktminskningen.. Så jag bad gubben om att få göra ett lyft.. Inte med inlägg utan de får tråckla ihop det jag kommer ha kvar. ;) Han sa inte emot hehe. Men det är inte för hans skull jag vill göra det lyftet utan för min skull.. jag vill känna mig "kvinlig" fortsättningsvis.

SÅ!! Nog om mig och mina senaste månader..

Hur går det för alla?
    Vet ju inget nu för tiden..
    Har det blivit några tillökningar lr några på väg? och när är det då dax?

Kram  

• GakkenLive
    hjärtat75 skrev 2012-11-26 19:39:24 följande:
    Tjenamors!!
    Jag erkänner mig jätteskyldig ;)
    Jag är så passiv i allt just nu.. inte bara familjeliv.
    Efter mf:et sa jag till gubben att det är nog inte meningen att vi ska ha nr tre.. Så just nu sedan i februari ligger bäbistillverkningen nere.. vi har inte skyddat oss på något vis men inte har det blivit något heller..
    Jag har fattat kanske mitt livs svåraste beslut nu. Jag är ju kraftigt överviktig och har beslutat mig för att göra en Gastric bypass.. Så nu är jag lite nervös över själva ingreppet.. Jag har bestämt mig och överlever jag själva op så är jag lite mindre inför beachen 2013 ;)
    Min man och jag är överens.. och jag hade ett önskemål till ;)
    Jag har ju stora bröst som säkerligen kommer hänga som torra skinnlappar efter viktminskningen.. Så jag bad gubben om att få göra ett lyft.. Inte med inlägg utan de får tråckla ihop det jag kommer ha kvar. ;) Han sa inte emot hehe. Men det är inte för hans skull jag vill göra det lyftet utan för min skull.. jag vill känna mig "kvinlig" fortsättningsvis.

SÅ!! Nog om mig och mina senaste månader..

Hur går det för alla?
    Vet ju inget nu för tiden..
    Har det blivit några tillökningar lr några på väg? och när är det då dax?

Kram  
    Hej,
    har med övervikt o jag skulle gärna vilja göra en sån op men  är ärligt lite för feg....
     På barnfronten händer det inget, fick mensen i dag för övrigt så en månad mindre o hoppas på.
    önskar det var lättare och billigare att adoptera barn....

Kram till er alla. 
  • nyproduktionen

Hej på er

Jag är väldigt passiv erkänner jag, sedan Linus har kommit så är det som att dagarna bara springer iväg. Nu är vi lite snuviga här hemma och det gör inte saker lättare.

Hur går det för er?   

Son -94, Son -98, Änglason -10
  • hjärtat75

Gakken.. Nu är det gjort.. i onsdags morses 121212 är ett datum jag aldrig kommer glömma. Så nu är jag omkoplad i magen. Ömt är det men det är inget som man inte står ut med. Så nu är det bara att komma igång med att äta rätt och slätt i början och sedan lägga in bra vanor.. 6ggr om dagen ska jag äta. Nu i början 1dl åt gången. Sedan ska jag kunna äta en normalportion som kommer att bestå av tex 2 potatisar och 4-5 köttbullar sås och grönsaker. Det ska bli spännande det här. Inför op gick jag ner 11kg. Vilket gjorde att jag fick beröm av kirurgen ;) så lite stolt är jag allt ;) Kram på er och ha en riktigt god jul...

• onskeglittra

hjärtat, jag skall på läkarbesök på tisdag för att få remiss till sådan op. Så skönt för dig att ha det gjort.

• Myra

Hej tjejer. 

Inte varit här på länge. Hoppas allt är bra med er. Här har det inte hänt något. kämpar på.
    Jag en kompis som gått på itrim, gått ner 23kg på 12veckor. Första 3 veckorna åt hon soppa 4ggr om dagen och sen bytte hon ut mot en måltid av deras mat.  Tror att frukosten var någon gröt och inte soppa. 

är lite taggad att börja och testa. 12v, 3mån vad är det, inget egentligen och värt att testa. Måste gå ner snabbt, det är ju vikten som hindrar mig. Så sur och arg på mig att jag inte klarar av det själv.

Hjärtat: har du opererat magsäcken? jag kan inte så mycket om det där och vet inte hur det funkar. glad att du är glad.;)

Glittra: ska du också göra en sådan op? Jag har ju dig på fb och sett bild och jag tyckte du såg smal och fin ut..;)

Tänkte teste itrim iallafall tror jag, ska iallafall gå på ett info möte. Bara tanken att gå ner över 20kg på 3månder som min kompis gjorde lite ju fantastiskt.

Önskar er alla en jätte god jul.

Stor kram 

• hjärtat75

Glittra.. ja. Och nu är jag riktigt nöjd. -18,6kg sedan i somras och innan soppdieten tills nu är det -14kg. Så nu är det inte långt kvar ner till 2-siffrigt.. ;) Myra- jag gick ner 11kg med Modifasts (köper på apoteket, finns även som näthandel) soppor. Man ska äta ca 800-880kcal per dag för att få en maximal viktnedgång. Jag har provat det mesta som man kan prova i bantarväg men det slutar alltid med att jag går upp igen, så därför kände jag att detta var ett bra alternativ för mig. Visst finns det risker med en sådan här op.. men att vara så "tjock" som jag va och fortfarande är är livsfarligt det med. Men allt har gått bra och idag har jag börjat med mixad/mosad mat + frukt som mellanmål. Så nu känns det som om livet har vänt. Att äta soppdiet i 4veckor va det jobbigaste i mitt liv. Men nu är det gjort och jag tänker inte se åt sådana soppor mer i mitt liv. Mamma gjorde denna op för snart 3 år sedan. Hon hade BMI 44 och ligger på BMI 20-21 idag.. 70kg har hon tagit bort av sig själv och hon mår kanon idag. Är så glad över att jag återfått en glad och pigg mamma. Hon har ny fyllt 60år och är ute och dansar var och varannan helg. Det orkade hon inte med förut.. Jag tror på detta ingreppet, men man måste sköta sig annars går man upp igen. Kram på er

• Myra

jag tror att det blir en tömma skåp och kylskåp om jag ska börja på itrim och bara äta soppa i 3veckor. 

Jag har busat och ätit pergotime som jag haft hemma sen innan IVF starten från läkaren innan. Hade 2 förpackningar och åt en får ett par månader sen och tog den sista förra cykeln. Kanke dumt men hade inget att förlora.  Blev inget någon av dom gångerna. Kört lite fertilitetsmontiorn, har stickor kvar. Tänkte strunta i det den här månaden och på dag 15 tänkte jag, asch, testar bara den där dagen. Hade en lite känsla att jag kanske skulle få utslag. Jag fick max på dag 15. Men har fått det tidigare för ett par månader sen och vi lyckades pricka in men det blev inget. Mensen kom 1v senare. Jag tror att mitt problem är att ägget inte fäster. Alltid när jag haft ägglossning och fått utslag så kommer mensen 1v senare. Även vid mitt misslyckade IVF så kom mensen 1v efter jag fått tillbaka äggen. 
    Så har inga större föhoppningar att det ska blir något den här gången.

God fortsättning till er alla.

Jag hoppas inte alla lämnat tråden och sidan.  

• GakkenLive

Är kvar.
    Vet inte hur många av oss som finns kvar här och kämpar?
    Julen har i alla fall varit en mardröm i barnperspektiv, en påminnelse om att allt man missar "uan barn"...
    Lite småjobbigt.

Annars så flyter väl allt på här...

Passar på att önska alla ett gott nytt år.
    Kram 

Svar på tråden 35+ och planerar ett barn, vilka känslor har ni och hur går det för er? DEL 5