samboavtal
Kan någon förklara för min hur ett samboavtal fungerar?? Vad händer om man delar på sig och bor i samma hus men det är den ena som "Köpt" det men man betalar båda varje månad osv osv??
Kan någon förklara för min hur ett samboavtal fungerar?? Vad händer om man delar på sig och bor i samma hus men det är den ena som "Köpt" det men man betalar båda varje månad osv osv??
Är det inte så att man genom ett samboavtal skriver sig bort från sambolagen? Dvs att det man enligt sambolagen har rätt till om man splittar får man inte längre...
Asså fungerar samboavtal så om vi skulle dela på oss så får han ha kvar huset fast jag hjälpt till att betala på det??
Skuldebrev då, vad är det? Ska man skriva det med??
tack för svaren
Grejen är den att min man köpte ett hus eftersom vi ska ha barn tillsammans, då sa han att banken ville ha ett samboavtal och bad mig bara skriva på så jag gjorde det utan att ens tänka. Men kan jag råka ill ut för det om vi i framtiden går isär?
Nej det stog ingenting förutom "samoavtal" o att båda skulle skriva på, vi har inte pratat något om det!
Tack för alla svar..
Men det är helt enkelt så att allt som han köper är hans o det som jag köper är mitt? han kan inte skriva dit att jag måste betala massa pengar om vi skulle gå isär?
Jag sa till min sambo att jag inte tänkte betala något på lånet av huset eftersom jag inte får något om vi delar på oss. Och det var okej för honom..
Tack så jätte mycket!
Så om det inte stog något så delas bostaden upp iallafall? För min sambo påstår att han inte skrivit dit något utan att det bara var ett "vanligt samboavtal"...