• Majbjörn70

Svårstimulerad - någon som hört talas om Arginin + DHEA? Del 6

Ny tråd - del 6!
    Kopierar från tidigare.

Minnie 69 skrev: Kalimero startade den 7 nov 2008 upp tråden "Svårstimulerad - någon som hört talas om Arginin + DHEA?" med följande inledning:

"Läste om möjligheten att öka mängden av ägg + kvalitet med hjälp av Arginin och DHEA och blev nyfiken. Någon annan som hört talas om detta?"

Då tråden var mycket intressant och iaf jag gärna vill fortsätta att följa hur det går så kände jag mig tvungen att starta upp en uppföljare då den dessvärre obemärkt hann att falla för tremånadersgränsen. Välkomna att diskutera L´Arginin osv med oss ursprungliga testpiloter

Lite länkar inom ämnet:

DHEA:
    humrep.oxfordjournals.org/cgi/content/full/21...

Arginin för svårstimulerade vid ivf:
    humrep.oxfordjournals.org/cgi/content/abstrac...

Arginin mm, manlig infertilitet:
    www.urologkanalen.com/manliginfertilitet/alte...

En tråd om just detta vid ivf:
    ivf-high-tech/576561-l-arginine.html" target="_blank">www.fertilethoughts.com/forums/ivf-high-tech/...

Därutöver vill jag lägga en länk till ursprunstråden, kan ju vara kul att kunna titta in i den för den som så önskar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38072940-1.htm...

Och trådarna som följde:

Del 2: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m41224143-19.ht...

Del 3: www.familjeliv.se/Forum-7-34/m43870511.html

Del 4: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m46285987.html

Del 5: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m48551816.html

Hoppas jag gjort rätt nu....

• Svar på tråden Svårstimulerad - någon som hört talas om Arginin + DHEA? Del 6
  • Fru Orange

Tycker att det ser jättebra ut Majbjörn !!! Fortsätter att hålla tummarna för er!!!

(¯`°?.¸♥Nu vågar jag börja hoppas på allvar♥¸.?°´¯)
  • Lisen

Stort GRATTIS, Majbjörn!! Låter helt fantastiskt!
    Känner mig ytterligare motiverad att börja med barnalbyl nu, hade ni inte testat det tidigare? Sen vore det ju intressant att få lite tips om var man hittar detta romantiska schema också...

• Fossa

Grattis Majbjörn! Fantastiskt!

• Strix

Vad bra att du fixat ny tråd!

• Majbjörn70

Vad bra, det funkade med tråden!

Tack för alla gratulationer! Jag/vi kan inte fatta att det är sant. Vi har fått 8 ägg (tror jag det blir...) återförda som inget har velat fästa, och så händer det här!!! Någon med oss måste skämta aprillo.... Hoppas bara att det går hela vägen också. Men vi försöker att tänka att om det inte gör det så vet vi iallafall att det KAN gå nu. Vågar inte hoppas för mycket, men kan inte låta bli. Tusen tankar....

cantika - Jo, jag har testat albyl innan i lite olika doser. Första ggn åt jag en halv per dag, fast då tror jag ioförsig att jag hade min polyp i livmodern. Den funkade som en spiral så det hade inte kunnat funka ändå då. Sen så har jag testat att ta en hel fast inte varje dag. Tror jag tog varannan eller var tredje dag. Nu tar jag ju UNGEFÄR en tredjedels tablett per dag (har inte vågat sluta med det än, vet ju inte om det är dom eller nåt annat...). Här är en länk till det romantiska schemat:

http://www.pregnancyloss.info/sperm_meets_egg_plan.htm

om det var det, albylen eller bara en dos jättetur som gjorde susen har jag ingen aning om... (man har ju testat det mesta vid det här laget....)

• Lisen

Majbjörn, hur känns det? Har ni hunnit landa än?

Nja, det där romantiska schemat var ju inte jättelockande... Bara att börja med stickor känns som en liten stress i sig. Mest förvånad blev jag över att man skulle köra tre dagar i rad när den väl gav utslag? Och sen ytterligare två dagar senare. Jag trodde att dagen efter utslag var sista chansen?!
    Albylen kör jag på för fullt, lite förvirrande att det står att den inte ska ges till gravida eller om man försöker att bli gravid dock. Äter du fortfarande dom?

Har ni fått något svar på AMH-provet än? Förstår att spolningen inte känns aktuell längre...

• Majbjörn70

cantika - Jag glider runt på små moln av lycka faktiskt! Haha! Det låter ju jättelarvigt, men så är det. Sen så vill jag att tiden ska gå fort fort nu så att missfallsrisken ska minska.

Det där med stickor. Nä det är verkligen inte romantiskt, men jag har använt det så länge nu så jag är van. (Jag tar även tempen varje morgon sen över ett år tillbaka.) Vill ha koll på om jag öht får äl. Jag blir ju 40 i sommar så stressen över den biologiska klockan hänger ju där. Jag är inte så insatt i dagarna kring äl, hur länge man kan "köra" osv. Men jag tänkte att det vart värt att testa det där schemat, så kan man släppa det sen. (som med så mkt annat jag testat)

En tredjedels Albyl Minor ska motsvara en Trombyl har jag läst här nånstans. Och Trombyl ges ju ibland i samband med ivf. I Falun får alla det. Det är blodförtunnande. Jag vet inte hur stor betydelse det har med dosen. Jag äter dom fortfarande. Vågar inte sluta om det skulle vara dom som gjort susen. Jag fortsätter nog till vecka 12 åtminstone, om jag får gå så långt förstås. {#lang_emotions_surprised} Peppar peppar...

Jag hade 1,869 i AMH-värde. Enligt bm så var det bra. Har för mig att hon sa att det skulle ligga under 4, lite osäker. Men jag har läst här att folk fått olika besked, så jag vet inte riktigt jag... Får väl hoppas att det stämmer.

Det blev ett långt svar! {#lang_emotions_sealed} Hur gör du med albylen, delar du den på tre du också? (det blir en del smulor...) Hoppas den gör susen för er också.

Minnie - Tack! {#lang_emotions_sunny}

• grådis

Majbjörn, GRATTIS, vilken härlig överraskning Lycka till nu {#lang_emotions_flower}

Jag är igång med ivf2, vul på fredag, äp nästa vecka.
    Undra om det här med AMH värdet, jag frågade om de (SU) inte kunde ta det...första ivf svängen resulterade i ett enda ägg ... men de undvek det... får fråga igen om det inte lyckas denna gången. Jag fyller också 40 till sommaren.

Lycka till allihop

• Strix

Har ingen erfarenhet av albyl.

Grådis - har de modifierat behanldingen något denna gång?

Svar på tråden Svårstimulerad - någon som hört talas om Arginin + DHEA? Del 6