Kan insemination funka trots endomitrios?
Jag har postat den här frågan inne på endomitrios forumet men inte fått några svar så jag tänkte kolla här oxå!
Jag har endo och opererade bort en cysta + härdar för ett par år sen och har gjort 10 IVF/ICSI med ett MA. Jag har träffade en zonterapeut härom året men han hittade inga fel på mig så därför kunde han inte behandla mig. Han sa att allt va perfekt och skojade om att om jag gick ut på krogen och strulade till det så skulle jag bli gravid på en gång.
Min man har få o slöa simmare, därav ICSI. Men jag får fram många ägg av hög kvalitet och vi har haft jättebra befruktningar med ICSI:n men det har bara fäst en gång (trillingar).
Men jag kan inte riktigt glömma vad han sa och e sugen på o testa donatorinsemination i Danmark, inte krogen
Men vi har inte råd med fler IVF och jag orkar nog inte det heller. Så då blir det insemination men med tanke på endon så e förutsättningarna inte lika goda som med IVF.
Men under vår utredning så kollade vi äggledarpassagen och den va väldigt god.
Nu behöver jag höra lite solskenshistorier om att det kan funka med insemination fast man har endo