• studenten

Zumba-Funkar det?

Jag har precis sett reklam för Zumba fitness och undrar nu om det är någon här som har prövat det och om det funkar? Är det kul?

• Svar på tråden Zumba-Funkar det?
  • studenten

*puffar* Ingen som har prövat Zumba?

• studenten

Jag tror nog att de skriver så för att förtydliga att man inte enbart kan gå ner i vikt av träningen, (ingen mirakelträning) utan att man måste anpassa kosten också. Om de sänder den reklamen i USA måste de säkert nämna det någonstans för att inte kunna bli stämda......skulle jag tro men jag kanske har helt fel :)
    Jag tror inte att det är någon mirakelmetod men det ser ju kul ut och eftersom det verkar ge väldigt allsidig träning så kanske det vore värt att pröva.

• studenten
    Sessan87 skrev 2010-02-17 11:13:44 följande:
    Jag tränar Zumba på mitt gym. Galet kul och jo, det funkar faktiskt! Jag tränar ändå boxning och combat 4 ggr i veckan, och trodde att jag var i hyfsad form. Men ändå kom jag hem från Zumban med träningsvärk och ett flås som hette duga! Men som någon ovan nämnde, du går inte ner i vikt enbart av Zumba.
    Ok, låter ju bra :)

Nej, jag förstår att man inte går ner i vikt enbart av Zumba, det är ju som med all annan träning; måste kombineras med bra mat och med annan varierad träning för att det ska kunna funka.
Svar på tråden Zumba-Funkar det?