• studenten

Zumba-Funkar det?

Jag har precis sett reklam för Zumba fitness och undrar nu om det är någon här som har prövat det och om det funkar? Är det kul?

• Svar på tråden Zumba-Funkar det?
  • studenten

*puffar* Ingen som har prövat Zumba?

• barnsjuk

Lustigt, jag ställde samma fråga för en tid sedan men fick inget svar heller. Tycker som sagt att det verkar vara en väldigt rolig träningsform, men att det tydligen ska kombineras med en diet om det ska ha effekt.

• Levana
    studenten skrev 2010-02-08 10:34:50 följande:
    Jag har precis sett reklam för Zumba fitness och undrar nu om det är någon här som har prövat det och om det funkar? Är det kul?
    Har inte provat men det ser jäkligt kul ut!
  • Snäckan84

Hej! Jo jag tror att den fungerar men nuförtiden så står det med en pytte litet text på reklamen att för att få viktnedgång ska du äta en sorts diet för enbart zumba går du inte ned av....

• Levana
    Snäckan84 skrev 2010-02-11 12:10:00 följande:
    Hej! Jo jag tror att den fungerar men nuförtiden så står det med en pytte litet text på reklamen att för att få viktnedgång ska du äta en sorts diet för enbart zumba går du inte ned av....
    Det tror jag nog man gör om man inte brukar röra på sig för övrigt.

Från stillasittande till en massa dans några gånger i veckan? Klart man minskar i omfång! Kanske inte i vikt eftersom man förmodligen bygger muskler men snyggare kropp får man. Efter ett tag förstås.

Sen går det givetvis fortare att gå ner i vikt om man äter rätt oxå.
  • studenten

Jag tror nog att de skriver så för att förtydliga att man inte enbart kan gå ner i vikt av träningen, (ingen mirakelträning) utan att man måste anpassa kosten också. Om de sänder den reklamen i USA måste de säkert nämna det någonstans för att inte kunna bli stämda......skulle jag tro men jag kanske har helt fel :)
    Jag tror inte att det är någon mirakelmetod men det ser ju kul ut och eftersom det verkar ge väldigt allsidig träning så kanske det vore värt att pröva.

• luvah33

Har inte testat zumba själv, men träning (i det här fallet dans) rekomenderas ju alltid för viktminskning så varför skulle det inte funka? Bäst effekt får man med all säkerhet i kombination med bra kost men går man från stillasittande till zumbadansande lär det ge effekt även om man inte förändrar sin kost också. 

Om det är roligt eller ej är ju klart individuellt, jag tror själv inte jag hade gillat zumba.. gillar inte att dansa alls :)

• wajlet

Puffar... eftersom jag undrar samma sak som TS

Herregud... finns det verkligen INGEN där ute som har testat? Kom igen, svara oss!

Jag inser ju att man även måste äta bra också. Mina undringar handlar mer om det verkligen går att få såååå fin kropp av bara dans (hemma, ett par-tre gånger i veckan) utan att vara proffsdansare. Det ser ju ut som att de har tränat i gym LÄNGE, de som är med i reklamen...

• Waterlilly

Vi har köpt hem Zumba, jag och in man tränar tillsammans hemma framför tvn och ser jätteroliga ut! =) Och vi HAR kul tillsammans! =) Det är jobbigt mån ni tro så visst fasen funkar det =) Jag är nu ganska otränad, speciellt i magmuskulaturen pga två barn så för mig är bara instruktionsdvdn ett riktigt jobbigt pass ;) Jag kan varmt rekomendera den och till och med min man som annars kanske inte ääälskar dans precis, till o med han stod och svettades rikligt och hade skoj :)

• Sessan87

Jag tränar Zumba på mitt gym. Galet kul och jo, det funkar faktiskt!

Jag tränar ändå boxning och combat 4 ggr i veckan, och trodde att jag var i hyfsad form. Men ändå kom jag hem från Zumban med träningsvärk och ett flås som hette duga!
    Men som någon ovan nämnde, du går inte ner i vikt enbart av Zumba.
  • studenten
    Sessan87 skrev 2010-02-17 11:13:44 följande:
    Jag tränar Zumba på mitt gym. Galet kul och jo, det funkar faktiskt! Jag tränar ändå boxning och combat 4 ggr i veckan, och trodde att jag var i hyfsad form. Men ändå kom jag hem från Zumban med träningsvärk och ett flås som hette duga! Men som någon ovan nämnde, du går inte ner i vikt enbart av Zumba.
    Ok, låter ju bra :)

Nej, jag förstår att man inte går ner i vikt enbart av Zumba, det är ju som med all annan träning; måste kombineras med bra mat och med annan varierad träning för att det ska kunna funka.
  • minimilla

Har testat zumba och det är skitkul!! Rekomenderar det stark....o som ngn sa här: träna tsm med sin sambo är jättekul!!

Sitter just nu o beställer hem ett zumba paket!

• AnnaBia

det funkar men det ÄR JOBBIGT!
    HADE DET HEMMA OCH JAG KÖRDE OCH DET FUNKAR VERKLIGEN!

men all motion funkar !
    detta är bara ett annat sätt att gå ner genom dans!

¨lycka till!

• casandra76

Jag och min syster kör zumba är så kul och man känner att kroppen får arbeta så det händer nog grejer. nu har vi kanske kört sammanlagt 2½ hela veckor jag kör 5 dagar i veckan och har gått ner i alla fall 3 kg men känner mycket på kläder, jag äter efter viktväktarna samtidigt.

• Rååsa Smurfen
    wajlet skrev 2010-02-16 21:34:05 följande:
    Puffar... eftersom jag undrar samma sak som TSHerregud... finns det verkligen INGEN där ute som har testat? Kom igen, svara oss! Jag inser ju att man även måste äta bra också. Mina undringar handlar mer om det verkligen går att få såååå fin kropp av bara dans (hemma, ett par-tre gånger i veckan) utan att vara proffsdansare. Det ser ju ut som att de har tränat i gym LÄNGE, de som är med i reklamen...
    hallå visst finns det Zumba lovers jag tränar varje dag älskar det finns en Zumba tråd www.familjeliv.se/Forum-5-52/m49180982.html
  • Swensken89

Jag och min fästman började gå på Zumba på gymmet vi går till. Riktigt roligt men kan vara svårt att hänga med i början. Men det blir lättare och lättare. Viktigt med en bra instruktör som visar vad man ska göra och inte bara kör. Man känner verkligen att hela kroppen får ett träningspass och visst det är jobbigt men det är så roligt så man struntar i det. Vi har varit iväg 3 gånger nu och känner redan skillnad på hur mycket man orkar och hur mycket man hänger med. Det bästa är att om det är något om känner att kroppen inte riktigt vill så är det bara att hitta på ett eget steg =) Så det passar väldigt många.
    Efter ett pass på 60 minuter känner man sig redan mycket lättare. Underbart! Man blir lite smått beroende. Vi missade 2 gånger innan förra gången och snacka om att man saknade Zumban.
    Nu ska vi försöka utöka träningen, köra Zumba torsdag, Lördag och Styrketräning på onsdagar.
    Underbart kul att kunna åka och träna tillsammans och peppa varandra. :)

• Maximus01

Jag har gått ner 28 kg med hjälp av zumba och bättre kost sedan nyår . Så jag tycker det hjälper .

• Swensken89
    Maximus01 skrev 2011-11-28 15:13:01 följande:
    Jag har gått ner 28 kg med hjälp av zumba och bättre kost sedan nyår . Så jag tycker det hjälper .
    Hur ofta kör du då? och vad äter du för kost?
Svar på tråden Zumba-Funkar det?