Inlägg från: Flock |Visa alla inlägg
  • Flock

Odd Molly för oss inbitna del IV

Hej!

Idag åkte jag iväg för att hämta min efterlängtade Lovely Knit i mörkrosa stl 1. Väl i affären ville mannen och barnen att jag skulle prova en blå lovely istället och den var bara så underbar, så jag kom hem med en lovely i blå stl 0 istället   Vilken tur att jag inte handlade på nätet när verken färg eller stl stämde... Så glad idag!!

Ville haft en jeanskjol oxå men det hade de inte tagit hem, tyvärr..

De som går sin egen väg behöver ingen karta.
  • Flock
    jojoa75 skrev 2010-02-26 09:27:33 följande:
    Vilka leggings menar du? Tror jag missat dom.. Vet att www.annacill.se har en del Cream, inte så bra koll på vad dom har, men jag gillar butiken skarpt!
    När jag var hos annacill häromdagen sa hon att hon ska ta in ännu mera Cream, så Pokergirl ring och hör med henne för hon har kanske det inte upplagt på hemsidan. En väldigt bra affär att handla i!
  • Flock

Hej!

Dessa två lovely knit tycker jag ser ut att komma från samma årgång men varför är de olika på baksidan?? Vilken av de två är rätt, om man säger så?? Eller de gör olika exemplar??
    www.tradera.com/ODD-MOLLY-LOVELY-KNIT-STL-1-MULTI-KOFTA-NY-BOMULL-auktion_107666815   eller
    www.tradera.com/Odd-Molly-Lovely-knit-stl-0-auktion_107660424 (denna är avslutad)

Hoppas någon vill svara!

• Flock
    BombshellBaby skrev 2010-02-27 13:26:18 följande:
    Tycker oxå den översta såg sladdrig och billig ut.
    Pyttisens mamma skrev 2010-02-27 13:18:20 följande:
    Jag har absolut ingen aning, men som totalt ovetande tycker jag att den översta ser "billigare" ut, sladdrigare i kvaliten osv... Plus att man inte kan se ngn "etikett" på framsidan som den nedre har nedanför ena fickan. Men det kan ju bero på vinkeln också. Jag hade nog bett säljaren fota etiketterna med!
    Det är jag som köpt den undre av de två men blev väldigt orolig när jag såg att den saknade Odd Molly på ryggen.. Jag är ju helt ny på detta med odd molly så jag har absolut ingen aniing men tyckte oxå att den övre ser lite sladdrig ut.. Min tredje lovely knit på en månad , bra jobbat av mig

Någon annan som vet ang detta med OM på ryggen??
  • Flock
    Mabimao skrev 2010-02-27 13:27:59 följande:
    Jag kanske är blind, men är det inte bara så att den ena sprättat bort texten ibak (inte så ovanligt) Vad menar du för skillnad annars?
    Nä, skillnaden jag ser är bara det med OM på ryggen men jag vet inte om de randiga lovely kniten brukar ha OM på ryggen??
  • Flock
    Puffig Pingla skrev 2010-02-27 14:12:29 följande:
    Skulle nog säga att det är koftans tidigare ägare som varit skicklig och sprättat bort texten. Jag har en likadan och har åtskilligare gånger varit på väg att sprätta bort den. Var glad att någon annan gjort det åt dig. Dvs. Ja, koftan har i orginal text på ryggen men många sprättar bort det. Finns inga kända kopior av denna kofta.
    Är så nöjd om koftan är i det skicket det står.. Känns som det var otroligt bra pris! Ska hämta kofta i morgon
  • Flock
    Duntoffla skrev 2010-02-27 14:07:55 följande:
    Jag hade en Lovelier Knit fast i en annan färg och om jag inte är helt fel ute så stod det ODD MOLLY på dess rygg i cerise. Däremot på Lovely knit så står 233 på ryggen. Min knit var köpt i butik och garanterat äkta
    Ska fråga henne om jag få kvottot oxå, vore nog bra och ha..
  • Flock

Hej!

Brukar titta in på en del bloggar och se en tunika/klänning som heter Fields of Lace, så underbar.. Finns den att köpa nu?? Var i så fall? Är den liten ellernormal i stl?? Jag skulle kunna tänka mig vilken färg som helst bara jag får en!

Ber om ursäkt för den röda texten, hittar inte var jag kan ändra tillbaka till svart..
  • Flock
    Morty skrev 2010-04-01 20:41:35 följande:
    Vad jag vet så finns den inte i någon webshop utan är slutsåld. De skulle vara om man har tur och springer på en i någon affär i detta avlånga land. Var det inte någon som hittat på Barkaby? Har för mig att jag läst det någonstans eller de sålde slut som smör i solsken. Annars är det T som gäller. De är rymliga så kör du på en 1:a eller t o m 0:a. Jag har en 2:a i min och den är rymlig. Hade kunnat ha en 1:a utan problem bara att den blir lite kortare.
    Tack, för ditt svar! Du är alltid lika gullig! {#lang_emotions_flower}
    Barkaby..Är det en webshop eller en by?? {#lang_emotions_embarassed}
  • Flock
    Morty skrev 2010-04-01 22:07:21 följande:
    Tack! Det är ett ställe i Stockholm som har ett helt område med outlet affärer. En affär där säljer bl a Odd Molly. Du och jag får väl ta och åka dit. Jag lyckades norpa till mig min hos Josanne som lyckats köpa en själv och hennes man hade klickat hem en till samtidigt utan att de visste om vad den andra köpt.
    Ja, det hade varit en härlig tur! Du o jag och outlet!

Vilken tur du hade som fick tag en!! Vad gulligt av hennes man att klicka hem en sådan underbar klänning!
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV