Inlägg från: Flock |Visa alla inlägg
  • Flock

Odd Molly för oss inbitna del IV

Morty skrev 2010-04-01 22:15:12 följande:
    Ja, tänk om ens make hade haft de tankarna nån gång.....
    Haha, precis vad jag tänkte! Jättekul att min kommer hem med blommer varje vecka men det hade varit kul med liiiite annat ibland som tex Odd Molly Kanske börja skriva massor med lappar till honom Odd Molly, Odd Molly, Odd Molly och då gärna en FoL stl 1. Jaja, man kan inte få allt
    De som går sin egen väg behöver ingen karta.
  • Flock
    Pokergirl skrev 2010-04-05 20:57:29 följande:
    Pyttisen: Nope, har haft fullt upp med en ride på Tradera! Jag lessnade på alla kopiesäljare, herrejävlar så många annonser det ligger ute nu. Så jag har helt sonika gått in på varje misstänkt säljares annons, kollat vem som haft högsta bud, om denna haft en annons ute har jag skickat meddelande där jag varnat om att det objekt hon just nu bjuder på mest troligt är en kopia. Har redan nu fått flera svar där personerna undrar "vad gör jag nu", svårt att råda men jag har uppmanat till att begära någon form av äkthetsbevis ex var plagget är köpt, kvitto, orderbekräftelse. I värsta fall ta kontakt med HK och be om råd. Det blev väl ett tjugotal meddelanden iallafall, och då har jag bara tagit annonser det kommande dygnet.
    Vad gulligt gjort av dig! Jag hoppas att den jag tänker buda på ikväll inte är kopia men hon/han är inte med på er lista, såvidare det inte har tillkommit många sista tiden..
  • Flock

Hittade saloon strap dress hos Millami igår. Åh, vad jag skulle vilja ha den! Så SNYGG!
    Fast jag känner väl inte heller riktigt att jag vill betala fullpris för en sämre vara. Hoppas de sänker priset när jag sitter vid datorn!

• Flock
    smulan0 skrev 2010-04-17 10:24:41 följande:
    nej betala inte fullpris för saloon!!! Det är knappt värt det för halva priset med tanke på hur mycket man måste laga!! Maila millami och hör hur dom resornerar! (Jag har min saloon på mig idag, bilder kommer i bloggen i eftermiddag!)
    Det kan jag ju göra. Bra förslag!! Då måste jag titta in oss dig i em och titta på fina bilder!
  • Flock
    Frusna flickan skrev 2010-04-17 13:51:52 följande:
    Jag pratade precis med underbart trevliga Camilla på Millami.com och det ligger till så här. De hade inte vetskap om kvalitetsbristerna på Saloonserien. När de la upp plaggen kopierade de från saloonblusen och glömde ändra priset till 1495. Därför låg klänningarna där till priset 995 kr tills de upptäckte felet. Några hann köpa dem för det priset. Sedan, i morse mailade jag dem och undrade om priset och skrev att jag gärna vill eköpa men ej till full pris och berättade om felet och då började de ta reda på fakta. De har nu idag lördag pratat med Odd Molly och har nu bestämt sig för att sälja klänningarna för 995 kr (båda sorterna) och 650 kr för blusen. De kommer att ändra detta snart på sidan och skriva om kvalitetsbristen och att det då ej är returrätt på dessa plagg. Det var verkligen ett kanontrevligt samtal och det är verkligen en butik som vill göra rätt för sig. Hur bra som helst! Jag kan bara ge mina varmaste rekommendationer!
    Har du ( eller någon annan) någon koll vilken stl som kan passa mig?? Mest över bysten jag är lite orolig.. Har 75 C.. Kan en S passa mig?? Vill ju gärna inte att det blir fel eftersom man inte kan byta den..
  • Flock
    Frusna flickan skrev 2010-04-17 14:07:28 följande:
    Vet inte riktigt... De är nog rätt trånga vid bysten tror jag, som prairie serien ungefär man jag kan ju ha fel. De ser dog likadant skurna ut upptill och 2:an var alldeles för liten till mig.  Jag tog iaf stl 3 som jag brukar. Kan ju ha 2 ibland. Jag har 80 c-d och väger 71 kg och är 168 cm lång om det kan hjälpa....
    Det enda plaggen jag har är Lovely knit  i stl 0. Jag är kort 160 lång o 53 kg. Så svårt det är med stl..
  • Flock
    Frusna flickan skrev 2010-04-17 14:28:06 följande:
    Ja det är svårt... En kofta är ju töjbar, det är inte en klänning. Jag borde inte råda alls. Och klänningarna kommer nog att gå åt ganska fort tror jag så ibland får man chansa helt enkelt. Hade det varit jag hade jag tagit 1 även m du har 0 i koftan då du har 75C i byst. Bättre med lite pös än för liten.
    De har bara S , M o L stl där, så jag velar mellan  S och M. Kanske chansa på S då??
  • Flock
    Frusna flickan skrev 2010-04-17 15:06:33 följande:
    Men fy vad surt!! Hör ni, vad tycker ni om Saloon strap dress, den ärmlösa? Är den fin eller?
    Tycker den är underbar! Synd bara att de inte har någon ros framtill..
  • Flock

Nu har jag beställt en Saloon strap dress i stl S, så hoppas den passar!
    Konstigt nog beställde jag blue, jag som var inställd på en red ända till jag klickade.

Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV