Inlägg från: Bambiblogg |Visa alla inlägg
  • Bambiblogg

Odd Molly för oss inbitna del IV

Sue Ellen skrev 2010-03-08 09:54:25 följande:
    God förmiddag!Gillar Odd Molly massor, men tycker faktiskt inte att detta är försvarbart:www.missgreta.se/produkt.asp?kat=&artnr=ODD18...VARFÖR kostar den så mycket????? Jag tycker inte den e snygg, heller, men mest fattar jag inte priset. Och den är dessutom slutsåld hos missgreta...Knasigt.
    Och till hösten kommer det ännu mer skinn- och päls-plagg som kommer att vara D-Y-R-A! Det kommer bland annat skinnhandskar, mm. Känns lite som att Odd Molly har ansträngt sig för att bli mer exklusiva nu till hösten, kanske som en motattack mot att märket börjar bli så vanligt och/eller att kopior sänker deras anseende?
  • Bambiblogg
    brawny skrev 2010-03-08 12:50:11 följande:
    Jennus: Det sägs att det är riktig päls på produkterna som kommer i höst. Vet du om det stämmer?
    Ja, det stämmer. Det är äkta päls i huvorna på vinterjackorna och även mycket "fårpäls" (ser verkligen ut som fårfäll) och det kontroversiella merinoullen i massor av plaggen. Jag ska skriva iordning ett inlägg i bloggen om det denna vecka tänkte jag...
  • Bambiblogg
    brawny skrev 2010-03-08 18:34:02 följande:
    Jag håller med om att det är bättre att ta till vara allt på djur som "ändå" jagas så att säga. Däremot ser jag inte poängen i att hålla djur i bur för att ngn ska få en pälskappa. För skojs skull så letade jag upp pälsjackan i höstens kollektion och i beskrivningen så stod det vintage fur. Vet inte riktigt vad det betyder, men det låter som återanvändning. Eller vad tycker ni? Jag lämnar också den här diskussionen nu så den inte blir alltför OT. O sen: Sent ska syndaren vakna: Vet ngn om det finns vita eller rosa Voile Short Dresses kvar ngnstans? Eller är min bästa chans Tradera?
    Jag kollade igenom alla styles igen idag men hittade ingen som det står "vintage fur" på, vilken style hittade du det på? Det står bara 100% fur och 100% goat fur på alla, vad jag ser.
  • Bambiblogg

Nu har jag skrivit ett inlägg om päls- och skinnplaggen i höst och vinterkollektionen (med några bilder också). Kom gärna med era åsikter där också...

• Bambiblogg
    Solglimten 06 skrev 2010-03-09 12:44:11 följande:
    Vilken är din blogg?
    Får ju inte länka... men om du söker på bambi+blogg så kommer du nog rätt  ;)
  • Bambiblogg
    Solglimten 06 skrev 2010-03-09 13:36:26 följande:
    Såg den här på Tradera:www.tradera.com/HELT-BRODERAD-ODD-MOLLY-KLANN...Någon som vet vilken kollektion den kommer ifrån? Jag har aldrig sett den innan, men den var ju jättesöt. Synd att det var fel strl för mig bara!Inte min annons eller tunika heller, tyvärr!
    Den är från förra våren och heter Full emb smock dress. Den fanns i flera färger, men just den färgställningen är lite ovanlig. Den är stor i storleken och man kan lätt gå ner en storlek på den.
  • Bambiblogg
    Ullis 10 skrev 2010-03-19 14:34:30 följande:
    Hej!Har varit o prövat lottalotta coat o måste nog slå till:) funderar dock på att gå upp en strl mot normalt, hur har ni gjort?Undrar även om den finns i fler färger än militär powder o röd?

Jag gick upp en storlek på min, brukar ta en storlek större på jackorna. Den finns i almost black också.

Ullis 10 skrev 2010-03-19 17:30:00 följande:
    Ok, hittade svart...military eller svart e nu frågan? lottalotta coat alltså...
    Jag har den i almost black och gillar den mörkgråa färgen... är inte så förtjust i grönt.... (bilder finns på bloggen, under en tidigare "Veckans Odd Molly")
    Skrutteruttan skrev 2010-03-19 18:23:26 följande:
    Tänkte bara säga god kväll och . Jag har varit sjuk i två veckor och denna vecka har jag jobbat men varit HELT slut på kvällarna. Mannen har varit sjuk den här veckan dessutom och jag har fått kört hela racet med dem barn och ALL markservice. Nu börjar jag dock känna mig hyfsat i form! Har belönat mig själv med att klicka hem en Suiteheart minidress i rouge tack vare "Stargirls" och "Fru Vanhedens" fina outfitbilder . Jag gick upp en storlek på den, har ni andra också gjort det?Sedan blev det en Appeteaser strap top i lite blue, men då tog jag samma storlek som jag brukar ha...att det skall vara så svårt med storlekarna *suck*...Trevlig fredag

Åh, jag har också en Suiteheart minidress i rouge hängandes i garderoben. Rouge är verkligen en ljuvlig färg! Men jag kan inte ha den just nu pga kulan på magen. Därför var det lite svårt att veta om jag skulle ha min vanliga storlek eller inte... så jag chansade och tog min vanliga storlek och håller tummarna att den kommer att passa efter att bebis tittat ut!

Men Appeteasern tycker jag verkligen är normal i storleken, den kan jag ha nu trots kula på magen...

• Bambiblogg

P.S. Hämtade ut paket med TRE nya Mollysar!! Bland annat det jag ska ha på Odd Molly träffen.... jag är såååååå kär!  ;)

• Bambiblogg
    Ullis 10 skrev 2010-03-19 19:39:15 följande:
    Förlåt, men vilken blogg är din nu?:) Ja, ska också gå upp en storlek, har lagt ut mitt tidigare kappinköp på tradera av detta deprimerande skäl 
    Åh, trist att behöva sälja... men det är inte lätt att veta hur alla Mollysar är i storlekarna för det kan skilja ganska så mycket!
  • Bambiblogg

Jag la en massa grejer i kundvagnen hos Campadre... men det blir nog inga köp. Var sugen på en Blues dress, men jag har redan så många klänningar som jag knappt hinner använda...

Blev lite antiklimax för mig...

P.S. Har på mig min Prairie idag... bild finns i bloggen...

Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV