Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Odd Molly för oss inbitna del IV

Puffig Pingla skrev 2010-03-04 21:32:08 följande:
    Måste spamma lite till. I somras efterlyste jag ju en #620 palette tunic. Äääääntligen har jag fått tag på en. Och är toknöjd . Känns hemskt att säga det men det var bättre förr - finns så många guldkorn i de gamla kollektionerna. ..... å andra sidan går jag runt och klurar på en #260 Arouet shirt, chalk så vad babblar jag om.
    Superfint! Kul att få tag på något man länge kollat efter.
    Puffig Pingla skrev 2010-03-04 21:26:49 följande:
    Mig veterligen i bomull men Freemind har väl ett gäng så hon borde ha stenkoll. Och förstår att du fick komplimanger. Du är ju sååååå fin i den klänningen.
    Jag kollar med henne
    Skorpan i magen BF 100805 septemberflikkan.blogspot.com
  • Duntoffla
    Pokergirl skrev 2010-03-05 23:05:57 följande:
    Nu har jag åter igen fått svar från säljaren Torkel Svensson som sålt mig en summer of 2007 tunic. Från att hon hävdar att den varit "ny och tyvärr i fel strl" är den numera "köpt på blocket men passade inte". Mina påståenden om kopia är tydligen inte passade utan gör säljaren väldigt kränkt och illa tillmods. Odd Mollys huvudkontor har bekräftat att detta är en kopia och jag har inrapporterat säljarens uppgifter. Säljaren i sin tur verkar inte veta hur hon ska agera- ena stunden hotar hon att anmäla mig , i samma stund meddelar hon att hon skickat porto för retur och i tredje stund beklagar hon sig över att hon är arbetslös och det är respektlöst att sparka på liggande. Så, det är tydligen respektfullt att importera och systematiskt försälja piratkopior?
    Trist! Det är väl knappast ditt fel att hon säljer kopior. Visst kan man råka köpa en kopia på Blocket/Tradera och sen sälja den i tron att den är äkta men hon verkar ju ha flera exemplar. Hoppas att det löser sig och att du får rätt.
  • Duntoffla
    Mabimao skrev 2010-03-06 15:36:19 följande:
    Sorry för OT men jag är så arg..... Har haft auktioner på T och har fått betalt av alla utom en. Har mailat och mailat henne utan svar. Vad göra? Ringde idag upp och möts av den mest konstiga människa jag pratat med.... Hon upprapade sjutton ggr -Läs min info, läs min info....... (Där står att hon från och till har problem med sin mail ser jag nu efteråt.)  Så jag sa till henne att det kan ju inte jag veta, och du vet det så får väl kontakta mig då! Jag skall inte behöva leta upp henne och läsa hennes info!!!!!!!! Hur gör du då? frågade jag. All handel på T sker ju via mail? Hon sa då att hon fått vinnarmailet från T....men hallå, vad är då problemet? Då säger hon att hon vill inte prata mer med mig och skall nu ge mig negativt omdöme! Vad F-n! Tänk om man kunde skydda sig från sådana...... Sorry, men jag är såååååå arg! Kul att få neg för att en köpare vägrar bete sig normalt.
    Det finns så många knäppskallar på Tradera och Blocket så man blir mörkrädd i bland. Inte 17 läser man köparnas infomail heller.
    Stargirl skrev 2010-03-06 18:16:20 följande:
    Jag hade en situation en gång med ett par simbyxor för bebisar. De var från POP och i stl 62/68. Helt i nyskick och använda en gång. Köparen lämnade negativt för att de var för små. vad fan....hur är det mitt fel att hennes unge är för fet för dessa byxor. De ska ju sitta tight.
    HUr 17 tänker man då? SKillnad vore ju om du skrivit att de var i storlek 74/80 och att de sedan var små. Fast även om så vore så får man ju ha en dialog.

Fick visserligen + på en annons nyligen men med detta meddelande "Helt okej, tråkigt att den var namnmärkt som inte stod i auktionen.Men fin jacka"

Visst var det mitt fel eftersom jag namnmärkt den splitternya jackan med tags (trodde den skulle användas men så blev det inte). Kontaktade köparen för att verkligen dubbelkolla om jag skrivit i jackan (använder nästan alltid isydda namnlappar eftersom jag säljer det mesta sen) och mycket riktigt var det en namnlapp. Förvisso lite merjobb för köparen att sprätta bort den men inte 17 skulle jag sätta ut det i ett omdöme. HUr svårt kan det vara att ta bort 2 sömmar?
  • Duntoffla
    Sara Mia skrev 2010-03-07 11:09:49 följande:
    Nu har jag chansat och beställt min drömblus, Arouet shirt i chalk från www.deepfling.com . Som dollar-kursen ligger nu så blir det en bra affär även om frakt tillkommer. Dessutom skickar de varorna anonymt och märker som gift så jag hoppas att tullen håller tassarna borta. Jättetrevlig personal som svarar då man mailar och den ena tjejen är svensk så jag maliade på svenska. Så nu ska det bli spännande med paket från USA en vacker dag. Har förstått på en del andra att det fungerat bra.
    Jag beställde därifrån för ngn månad sen och är mycket nöjd. Paketet är spårbart och jag slapp tull. (om det inte kommer surt efter)
  • Duntoffla
    Morty skrev 2010-03-07 11:37:32 följande:
    Nä men vad retligt.
    Ja och jag satt och skulle maxa mitt maxbud när jag ledde auktionen men tänkte att jag kanske då var tvungen att betala mitt högsta maxbud och struntade i det. Det var bara några sekunder kvar. Surt!

Ser någon en till bra pris i butik eller någon annanstans så får ni gärna hojta till!
  • Duntoffla
    smulan0 skrev 2010-03-07 11:53:15 följande:
    ja jag brukar alltid bli nöjd och har aldrig tillkommit tull från Deepfling! Malin är supersnäll. Lite tråkigt att vänta så länge och tar lång tid om man ska returnera att få tillbaka pengarna! Duntoffla: så trist, den hade jag också span på men tror den hade blivit för stor! Riktigt bra pris till sist!
    På mig hade den suttit bra tror jag. Har 2 i min ena Lovely och den är tight över magen nu. DEn i 3 sitter bra
  • Duntoffla
    Mabimao skrev 2010-03-07 18:32:51 följande:
    Nej, vet bara att någon som var i asien såg dem hänga i rader.....vet inte vilket blogg jag läste det i. Det är längesedan.....
    Ok. Så svårt med alla kopior hela tiden. Man vågar ju knappt köpa något på Tradera längre
  • Duntoffla
    Stargirl skrev 2010-03-08 18:46:29 följande:
    Ja vintage fur är faktiskt ngt som är återanvänt. Det låter rätt konstigt att OM ska ha hittat så mycket päls som går att återanvända som ser exakt likadant ut för att göra kläder på. Men jag låter det vara osagt.
    Det kanske bara ska se "gammalt" ut. Lite trendig vintagelook sådär
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV