Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Odd Molly för oss inbitna del IV

Mamma2001 skrev 2010-03-28 11:12:42 följande:
    Ni som provat Saloon dress, hur tycker ni den är i stl? Jag har helt snöat in mig på den blå, söt och sommarfräsch färg!
    Jag provade en 3:a och jag är normalt 2 (i enstaka fall 3) upptill och 3 nertill. Tyckte att 3:an satt bra. Nu har jag iofs en kula på magen och kanske inte följer mallen riktigt. Skulle kanske kunnat ha en 2:a annars.

Äh, jag får nog låta någon annan svara
    Skorpan i magen BF 100806 septemberflikkan.blogspot.com
  • Duntoffla
    Mamma2001 skrev 2010-03-28 11:16:08 följande:
    hmm svårt, jag är dock väldigt platt... Mao inga kurvor och ja... Platt helt enkelt ;) Så kanske kan jag ha en 0:a somjag brukar ha på de flesta plagg?
    Det är nog en fördel för jag vet att en del hade problem med den över just bysten.
    Pokergirl skrev 2010-03-28 11:16:56 följande:
    Mamma2001: Håller med om wigwam, är exakt samma tyg och modell som short voile dress. Men fin är den. Såg du den grå "live"? I vår butik fanns bara chalk och den tyckte jag gick åt rosa så jag är lite orolig över hur den grå är.
    Den grå är superfin! {#lang_emotions_tongue_out}
  • Duntoffla
    brawny skrev 2010-03-28 16:50:11 följande:
    Min rapport om mollyträffen finns i bloggen förresten!
    Bra sammanfattat!
    brawny skrev 2010-03-28 16:49:34 följande:
    Precis så hade jag tänkt att bära den för att tona ner det där gulliga. :) Converse funkar ju perfekt i det syftet. Och nu har jag en anledning att äntligen köpa mig ett par också... Haha!
    Precis! Det är alltid lättare att motivera med en "bra" anledning
  • Duntoffla
    Glenda Glad skrev 2010-03-28 18:32:14 följande:
    Ja, dem är svåra att beskriva om man inte kollat på plagget IRL men det fick mig att backa då det redan på butiksplaggen gått upp såna. Det är ju tyg bakom men det kommer liksom bli som fransar som står ut.
  • Duntoffla
    Glenda Glad skrev 2010-03-28 21:02:55 följande:
    För gammal för Odd molly? Hmm,ja, lite fånig fråga egentligen , men vill gärna höra lite åsikter. När blir man ålderspatetisk i Odd Molly?  Hittills har jag tyckt att odd molly inte varit något för mig, men ju blivit så förälskad i Saloon dress som jag skrivit om tidigare. Men ser man patetisk löjlig ut i den om man är 39 år? Jag kan ibland själv tycka att andra människor "borde klä sig lite mer sin ålder och inte försöka låtsas att man är tonåring". Vill ju inte själv känna att jag hör till dem...
    Det är ju det som är så bra med OM, att alla åldrar kan ha det. Ok, kanske inte 14-åringar men uppåt
    barn05 skrev 2010-03-28 21:06:21 följande:
    Ska ni handla nått?? Jag känner mig lite matt efter helgen och inte riktigt sugen men det är ett bra erbjudande. De har dock lite dåligt utbud, många plagg som saknas.
    Det blir inget här. Är sugen på en 100 g frill men i rose och det fanns inte. Ska INTE shoppa massa nu.
  • Duntoffla
    Mamma2001 skrev 2010-03-29 21:29:31 följande:
    Var ett steg ifrån att klicka hem en Saloon dress i morse, fick dock brådis till jobbet och tänkte att jag skulle vänta tills jag kom hem nu på kvällen. Men nu har jag läst så mycket negativt om kvaliten och sömmar i alla bloggar... Så jag vet inte om jag vågar?! :(
    jag skulle inte köpa den. Även om inte själva sömmen som håller ihop delarna går sönder så kommer troligen att "fusksömmen" att fransa sig och frågan är hur snygg den blir då. Lite väl trasig i stilen. Himla synd på en fin klänning!
  • Duntoffla
    Morty skrev 2010-03-30 13:35:10 följande:
    Nej, det skulle inte skickas förrän 12-15 april har jag för mig.
    Aha, det har jag missat helt
  • Duntoffla
    Morty skrev 2010-03-30 22:34:38 följande:
    Tur att du frågade så du slipper gå och vara orolig att ditt paket med härliga mollysar inte skulle dyka upp. Konstigt att du inte får kontakt med dem. När jag handlade sist och skulle returnera så tog det iofs nog 1 eller 2 dagar men sen fick jag ett utförligt och bra svar.
    Aha, läser sällan det "finstilta" men å andra sidan kanske det inte gör så mycket. Då kommer ju fakturan senare vilket är bättre för min ekonomi efter helgen
  • Duntoffla
    Sylt skrev 2010-04-07 18:37:00 följande:
    Vad är det eg. som är felet med Saloon? Om man är händig, går det att fixa (i en söm el likn.) eller är det själva tyget som är dåligt?
    Svårt att förklara men det är liksom som en "fusksöm" utanpå själva tyget och det är de sömmarna som går upp, liksom gör att det blir fransar. Himla synd på en fin klänning. Har hört att en del stärker tyget på baksidan men vet inte hur det funkar i längden. Risken som jag ser det är att man fastnar i de sömmarna ändå.
  • Duntoffla
    Mabimao skrev 2010-04-07 23:03:59 följande:
    Nja, de trådarna är ett problem, men inte anledningen till att kläderna dras tillbaka eller reas ut väl? Det är under de här partierna med de "lösa" trådarna som tyget är så tunt att det blir ohållbara sömmar med det tunna tyget. Sömmarna håller alltså inte. Sidosömmarna och de i bak. Problemet med att fastna i de lösa partierna, som blir fransar kvarstår......... Kolla här: 2.bp.blogspot.com/_8C0cDIV7zPk/S7ZhNMrZifI/AA...
    Ja, tyget var ju flortunnt där under så det förstår jag. Trist att de inte gjort det stabilare från början. Jag var himla sugen på en i beige/powder men backade när jag såg sömmarna.
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV