Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Odd Molly för oss inbitna del IV

Pyttisens mamma skrev 2010-03-20 16:34:39 följande:
    ja, jag kollade på tvättrådet, en överkryssad tvättbalja och endast kemtvätt stod det (el möjligen på engelska... ). Kan du inte be din kompis kolla tvättrådet på sin? Det kanske har ändrats då... Men det är ju super om det går att tvätta den i maskin!
    I min står det handtvätt eller kemtvätt. Samma sak i min alpaca mix cardigan men den tvättade jag i maskin ändå. Det borde ju gå på låg temperatur och sen plantorka
    Skorpan i magen BF 100806 septemberflikkan.blogspot.com
  • Duntoffla
    Pokergirl skrev 2010-03-20 18:08:33 följande:
    Pyttisens: Ja, den är verkligen superfin men som du säger, när vågar man använda den? Smulan0: Hoppas verkligen du får din grandmas nu, trist att behöva bråka med en säljare. Duntoffla: Så inga pengar än alltså? Så himla dåligt, hot om polisanmälan är nog det enda rätta. Jag börjar tröttna på oseriösa säljare, funderar på om man ska kräva payson med garanti framöver. Jag blev lite irriterad vid ett besök hos en av våra lokala OM-återförsäljare. Där hänger fortfarande en T88 dress som jag spanat på gånger flera. Tyvärr bara med 30% rabatt, vilket gör att den ff kostar 2100:-. När jag inspekterade den lite närmare ser jag att ett av de små lila banden man knyter framtill är borta och ett håller på att ramla loss, har repat upp sig en hel del. Frågade en expedit om dom hade ett nytt band vilket dom självklart inte hade. Hennes förslag var att jag antingen kunde be sömmerskan fixa det på något sätt, ex korta av ett band och göra det till två. Men som jag sa så går det ju inte att knyta då så deet kändes ju knas. Alternativ två var att köpa den trasig och få den till halva priset. För en trasig klänning?! Var inte det väldigt magert bud? Någon som sett till sådana lila band? Tänkte om jag skulle be att få samtliga utbytta.
    Nej, inga pengar trots att bägge säger att de ska sätta in dem.

Vet en butik här som har väldans massa band i alla möjliga färger men det är ju svårt när man inte har ngt att jämföra med...
  • Duntoffla
    psyko skrev 2010-03-20 19:14:56 följande:
    Är också en relativt nyfrälst Odd Molly-fantast som försöker jobba upp garderoben. Är lite sugen på denna www.tradera.com/Ljuvlig-Odd-Molly-blus-stl-2-... men velar i storlek..... någon som vet om den är stor el liten i storleken. Jag är väl i överdelar någonstans mellan storlek 1 och 2. Tack på förhand!
    Jag har i de flesta fall strl 2 i överdelar men tog 3 i den då jag hade en i somras. Den är ju lite fluffig nertill men för att den skulle sitta bra över rygg och axlar på mig var jag tvungen att gå upp en storlek. Skulle ta 2 om jag var du
  • Duntoffla
    brawny skrev 2010-03-23 21:01:42 följande:
    Nu kan man få en sneak peak på Campadres Odd Molly-kampanj hos Malenami. Undrar hur storlekarna på jeansen är? Om man vanligtvis är stl 2 ska man ha 2 på jeansen också?
    Jag drar alltid större nertill och jag har en 3:a på mina. Har normalt 2 upp till och 3 nertill i de få nederdelar jag har från OM. Satsa på 2 du. Möjligen 1 om du är smalare nertill
  • Duntoffla
    smulan0 skrev 2010-03-23 21:52:54 följande:
    det finns tydligen en plats kvar på OM-träffen på lördag. Kolla binas blogg!
    Såg det. Intressant Synd bara att man inte anpassat ekonomin efter det {#lang_emotions_undecided}
  • Duntoffla
    smulan0 skrev 2010-03-24 07:29:16 följande:
    men du bor ju i alla fall i närheten! Tänk på mig, husköp, enorm restskatt och oplanerad stockholmshelg på en gång!! Snacka om panikförsäljning på T! Ha  ha ha! Hade varit skitkul om du följde med!
    Haha...sant! Jag funderar på att göra ett försök. Alltså anmäla mig och sen hoppas på tur. MEN och det är ett stort MEN, jag har faktiskt ingenting i garderoben som passar så bra just nu
  • Duntoffla

Tror att mina seriösa säljare fick lite panik nu. Efter hot om polisanmälan så har båda plötsligt betalat tillbaka mina pengar. {#lang_emotions_smile}

• Duntoffla
    brawny skrev 2010-03-24 09:37:14 följande:
    Skönt!!! Dumt iofs att man ska behöva hota, men om det är det som krävs så... Ang Campadre: Inget som direkt lockade mig heller, men jag har ändå bokat in ett möte m mig själv som några andra av er. Ngt fynd kan man kanske göra i alla fall!
    Ja, verkligen. Men samtidigt undrar man hur seriösa de är om de från ena dagen till den andra helt plötsligt har pengarna och det går superfort när de i flera veckors tid sagt att de ska betala in. Har man rent mjöl i påsen behöver man ju inte ens betala tillbaka.

Tror inte heller att det blir något Campadreköp här. Kanske bättre att spara pengarna. Är sugen på en Grandmas i lite powder. Känns praktiskt när man har småbarn
  • Duntoffla
    smulan0 skrev 2010-03-24 09:58:41 följande:
    jag är säker på att du kan få dispans från att ha OM på dig med tanke på ditt tillstånd, du ska få skatteåterbäring OCH har fått pengarna tillbaka! Gud försöker säga till dig att gå på OM-träffen!
    Synd att jag inte är troende då

Haha...tror du jag får dispens? Jag har ju flera tunikor men inga "finkläder" och definitivt inga pjucks. Jag ska också till Norrland, till London och sen på Molo i maj. Skattepengarna ska vara till semester nästa år. Men alltså, jag är bra sugen. Måste ju kolla med sambon också. Vi går om varann just nu

Vill ju inte försöka få en plats om jag inte helt säkert kan gå.
    Pokergirl skrev 2010-03-24 09:58:47 följande:
    Duntoffla: Skönt att du fick pengarna åter till sist. Jag fick också mina pengar tillbaka för den lila grandmas som försvann. Det tyckte jag var schysst av säljaren. Så nu jagar jag en ny igen... Stod och klämde på en i lite powder, den är verkligen superfin men jag skulle inte ens lyckas ta mig ut ur huset utan att smutsa ner den. Jag tycker du ska anmäla dig! brawny: haha, vi är nog några som är strängt upptagna kl 12. Den powderfärgade som kommer hos campadre, är det en berrydress el FoL?
    Grattis! Vad schysst! Powder är skitsnygg men jag är också duktig på att skita ner mig. Och gör inte jag det gör ngn annan det

Tycker att det ser ut som en Berry.
  • Duntoffla
    smulan0 skrev 2010-03-24 10:03:52 följande:
    ha ha ha det där inlägget blev lite tokigt.... har inte riktigt koll på mina kortkommando på datorn märker jag!
    Haha...det är bra.
    smulan0 skrev 2010-03-24 10:09:32 följande:
    nej jag är inte heller troende... men kalla det ödet då... du kan få låna en voile short dress av mig, den måste man ju kunna ha över vilken mage som helst (;
    Ödet tror jag mer på haha, sötis!
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV