Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Ni som har signtist V-dress, vad har ni under? Jag har ett linne som går ton i ton med det lila på den svarta klänningen MEN det ser ju inte snyggt ut baktill då den ju är V-ringad där. Har man inget (läs BH) så blir den väldigt urringad samt genomskinlig...

• Duntoffla
    jennyfer skrev 2011-09-17 13:07:45 följande:
    Jag är en klockren 36'a i storlek och de mollysar jag har är i storlek 1. Nu finns det dock två Livefirst-klänningar på Tradera, en storlek 0 och en storlek 2. Tror ni att någon av de kan funka och vilken i så fall?
    Jag googlade lite och enligt denna blogg är den lite liten så en 2:a då kanske?

http://www.alltforforaldrar.se/bambi/category/odd-molly-4.html
  • Duntoffla
    jennyfer skrev 2011-09-17 15:05:51 följande:
    Hur jämna tycker ni att OM är i sina storlekar? Jag menar, om jag testar en viss modell i en storlek - kan jag då lita på att ett annat exemplar av samma modell och stolek är lika stor?

Jag har en Reedy tunic som sitter perfekt, men när jag testade två andra ex av exakt samma modell och storlek så var den ena alldeles för trång i armhålorna och den andra för stor över bysten. Det var så pass stora skillnader att jag aldrig hade köpt någon av dessa två. Jag blev förvånad över skillnaderna, men det kanske är vanligt?
    Tyvärr varierar det rejält ibland. vilket gör det svårt att nätshoppa
  • Duntoffla
    Norrlandssyster skrev 2011-09-18 21:21:26 följande:
    Åh förlåt, har missat att meddela dig, dom kom med post i torsdags. Vilken underbar färg! Hjärta

Vet ni vad, det var bättre förr. Var på älgjaktsfest i helgen (japp, där infriades alla fördomar om norrlänningar men det tar jag).
    Hade på mig everywear dress, primeboots med grå strumpor till och när vi gick hem invigde jag sleevers med min  jeansjacka.
    Då kände jag att plaggen hade den där äkta mollyandan, jag kände mig både bekväm och fin. Tyvärr hittar jag inte den andan lika ofta längre och kanske är det därför få höstplagg står på önskelistan.
    Ingen fara, ville bara vara säker på att det kommit fram. Kul att du gillar dem!

Haha, jag har inga fördomar då jag är sambo med en norrlänning

Jag förstår dig precis ang OM. Det har tappat charmen lite.  Låter som en finfin kombo i alla fall.

Nu ska jag packa traderapaket. Kräks

• Duntoffla
    Ocikatten skrev 2011-09-20 10:18:17 följande:
    Koft-fråga: Hur gör ni andra med fickorna, låter ni dem vara igensydda eller sprättar upp?
    Jag gjorde det på min första på ren impuls men nu gör jag det inte. Tycker att fickorna "står ut" så mycket då.
  • Duntoffla

Kristyr- lycka till med Lisen jag mailade 2 ggr inom 2 veckor för jag var intresserad av en kappa. Inget svar. Är man inte mer intresserad av att sälja ngt för 4000 kr får det vara. Har bojkottat dem.

• Duntoffla

Så jäkla dåligt att en webbshop inte svarar på mail. Det är ju liksom hela grejen...

• Duntoffla

Frufa77- nu har jag den från äldre kollektionen och den är normal till lite liten. Jag ligger mellan 2 och 3 normalt i överdelar och har 3 i mina mest pga att den kändes lite tight vid ärmsluten.

• Duntoffla

Låter som om du ska ha en 3:a. Absolut inte 4:a. Sen beror det nog på om du ska ha ull eller bomull. Ull antar jag om du ska köpa i butik nu. Jag har 2 i bomull och har en gång haft 3 men den var för stor för min smak. Jag är en 40 upptill, 42 i jackor.

• Duntoffla
    faceprimer skrev 2011-09-29 19:40:37 följande:
    Tack för svar, jag litar på dig nu då hehe. och klickar hem en 3:a.
    Halshugg inte mig bara. Men det låter som om du ska ha en 3:a med tanke på hur den ska sitta
  • Duntoffla

Linda- nu har jag inte just det plagget men jag tvättar inga av mina Odd Molly plagg på handtvätt även om det står det. Kör sensitive program eller ylle beroende på vad det är för plagg.

Ocikatten- vet inte om det är din stil faktiskt. Kanske. Bra svar va? På mig ser den ut som
    spets goes lapptäcke på ngt vis. På andra är den jättefin.

• Duntoffla

Jag tycker rouge är lite mer hallonröd. För att förenkla det hela lite. Tror cabaret är lite mer åt det blodröda/ vinröda hållet. Är det sienna du är sugen på? Har ingen bloggare bild på den?

• Duntoffla

Bossan- menar du tag? Det borde ju vara med på ett nytt plahh

• Duntoffla

Aha, ja de har pratat om att ta bort det på lite känsligare plagg vad jag förstod det som. Bra tycker jag.

Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV