• Stargirl

Odd Molly för oss inbitna del IV

♫ Odd Molly - för oss inbitna del IV ♫

För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

♫♪ ♫♪ ♫♪

Officiella hemsidan :

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa, T88 Button down tunic.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.
    - Förhandsbetala ingenting! Se till att ha ngn sorts betalnings garanti på dina överföringar.
    www.oddmolly.com

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com
    doktormolly.blogspot.com/
    www.mollyholic.se
    www.molly-tina.blogspot.com/
    mymollyoddities.wordpress.com
    parlorforpinglor.blogspot.com/

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

Vi samlar alla bloggar i denna tråd.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:14
    Officiella hemsida kom inte med.
    www.oddmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-25 10:13
    min nya blogg www.finest.se/natali
  • Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV
  • c1ssi
    barn05 skrev 2010-04-09 19:04:06 följande:
    Vad står det för siffror i nacken på linnet? Behöver kanske inte vara oäkta men tidigare ägare kan ju ha sprättat bort OM pengarna.
    Tack så mycket för svaret. Siffrorna i nacken är 614
  • c1ssi
    Sara Mia skrev 2010-04-09 19:05:24 följande:
    Jag tror absolut att den är äkta. Mig veterligen har denna top ej kopierats. Jag har den själv fast i blått och mycket riktigt fattas det tre Molly-dollars på varje sida av knäppningen dvs, totalt sex stycken (med ros på). Hon kanske inte gillade dem och tog bort dem, eller om det möjligen är en produktionsmiss (sånt har hänt). Antingen säljer du den i befintligt skick och beskriver detta noga eller så kontaktar du OM:s huvudkontor och frågar om det går att få tag på sex stycken Molly-dollars från dem. Ett alternativ skulle ju kunna vara om de kan finnas kvar i något syskrin eller liknande där de kan vara om man kan tro att de en gång funnits. Lycka till med försäljningen.
    Tack så mycket för svaret! Jag tror oxå att den är äkta. Vi får se hur jag gör om jag ringer OM och frågar om dollarsen, eller chansar och säljer den på T där jag självklart berättar hur det ligger till.
    Tack igen.

Cissi
  • karrokj

Hej! Här var det tomt...
    Var idag i Skärholmen på Johnells, som säljer OM, hittade en Fonda dress i almost black i min stl som bara kostade 1495:- Visst kostar de 1695:- i vanliga fall? Det var ingen rea så de måste ha tagit fel. Jag köpte den inte så är någon sugen på en sådan så finns det en där stl 2...

Men jag provade Wigwam dress grey, så fin den var, trodde tyget skulle vara tunnare och mer genomskinligt men det var det inte, blev riktigt sugen på en nu. Jag är lite osäker på dessa paljetter, känns som de kommer lossna direkt, vad tror ni?
    Den tidigare Voile short dress, är det samma tyg i den? Är längden samma?
    Wigwam var ju stor i stl, är även Voile short dress stor?

• Ullis 10

Tokig!!!!!! Duvet blusen klipper jag på, 327:an (indigo) gick upp i brodyren första tvätten. Fy 17. (Flåt för grinigt inlägg)

• Pokergirl

KarroKj: Jag har också varit och fingrat på wigwam i grey, den är jättefin men jag tyckte det var för mkt paljetter. Kanske, om den anländer på rea.

Ullis: Trist! Gud så dåligt! Man blir bara ledsen av att gång på gång höra om kläder som inte håller den kvalitet som man betalat för.

Själv föll jag som en fura för alchemistry dress. Vilken underbaring! Men vit, tror inte det funkar med en halvåring...

• Duntoffla

Var kan man hitta en Spring coat eller en "Twill Love Tha Back Coat"? Jag måste ha en vårkappa men hittar inget. Surar lite för att jag missade en Tootsie coat på Tradera igår.

Andra tips än OM mottages gärna i min GB. Jag är främst ute efter en rosa vårkappa.

Skorpan i magen BF 100806 septemberflikkan.blogspot.com
  • Pokergirl

Duntoffla: Det var ju en blogg där det var ute en kappa, men jag minns inte var. Ska det vara en rosa kappa? Lång, kort?

• karrokj
    Ullis 10 skrev 2010-04-10 19:31:06 följande:
    Tokig!!!!!! Duvet blusen klipper jag på, 327:an (indigo) gick upp i brodyren första tvätten. Fy 17. (Flåt för grinigt inlägg)
    Samma sak har hänt med min rosa 327:a (nyaste modellen), inte den vita brodyren utan de små brodyren i själva tyget. Var det så på din med? Så trist!
  • Duntoffla
    Pokergirl skrev 2010-04-10 20:24:45 följande:
    Duntoffla: Det var ju en blogg där det var ute en kappa, men jag minns inte var. Ska det vara en rosa kappa? Lång, kort?
    Åh, vilken var det då? Den ska vara rätt lång (gå ner över rumpan) Gärna lite A-linjeformad.
    Pokergirl skrev 2010-04-10 20:28:23 följande:
    Duntoffla: Denna tyckte jag var fin: www.tradera.com/ODD-MOLLY-UNDERBAR-WAISTLINE-...
    Jättefin men lite för kort tyvärr
    Skorpan i magen BF 100806 septemberflikkan.blogspot.com
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV