Inlägg från: Puffig Pingla |Visa alla inlägg
  • Puffig Pingla

Odd Molly för oss inbitna del IV

Sorry Pythia, det är väl jag som smittat dig (min förkylning börjar ge sig nu).

Och oroa dig inte för suget. Njut av tiden när det inte finns där. Se på mig, jag ville inte ha ett enda plagg ur fall/winter-kollektionen (jo, art silk tunic) och nu haglar det av dem i garderoben.

Fördelen är ju då att jag fick en massa på rea.

parlorforpinglor.blogspot.com/

• Puffig Pingla
    Flock skrev 2011-02-25 08:59:05 följande:
    Haha! Jag fick en sådan rolig bild i huvudet!
    Vi har ju pratat om att köpa ett nytt tält! Min man är en sådan liten klenis (väger 50 kg) så vi kan nog få plats båda i en Lamy.     Så tar inte tältet så stor plats i bilen, så kan jag ta med mig fler Mollysar.. Perfekt!
    Underbart! Kan se hur du och Herr Flock sitter under en Lamy med en tältpinne i mitten. Regnet öser ner men du motiverar det så fint med "men se så fin spetsen är".
  • Puffig Pingla
    Pythia skrev 2011-02-25 15:19:00 följande:
    Pingla förresten. Jag såg på din lista att du har en försvarlig mängd wrappar. Jag är lite nyfiken på det plagget. Men när använder man den? Är det inte en liten intim känsla över den? Kan man ha en p2å jobbet?

Hmmm.... förstår lite efter att ha läst resten av inläggen vad du menar med intim känsla". Jag brukar vara lite kräsen med att använda mina sidenwraps på jobbet för jag är så rädd att fläcka ner dem.

MEN - idag tex hade jag wrap på mig. Finns bild på dagens i bloggen. Dock en gammal bomullswrap.

Har letat upp lite inlägg med sidenwrapsen åt dig:
    Inlägg ett
    Inlägg två
    http://parlorforpinglor.blogspot.com/2009/11/pinglas-guide-till-puppa-wrap.html

Jag brukar kombinera dem med "grövre" linnen och byxor el kjol så blir det inte så mycket kimonokänsla. Dessutom har ju OM numera en förmåga att göra sidenwrapsen så förbannat små att jag inte kan ha dem nuför tiden.

• Puffig Pingla
    Stormis skrev 2011-02-26 21:34:19 följande:
    Dunis:
    Lite ang ditt svar ovan, vad tror du då om säljaren från min länk?
    Kan ju vara nån expedit från butik som fått plocka ut ur vårkollektionen till inköpspriser och sen säljer dyrt.
    Men visst kan ju vara fuffens. Tex så har ju Minzo haft inbrott och blivit av med en massa OM-plagg.

Men det är iaf ganska säkerligen inte fråga om kopior.
  • Puffig Pingla
    luspudel skrev 2011-02-26 19:59:21 följande:
    Åh vilket bra och utförligt svar! Märks att du är inne i svängen

Ärligt talat visste jag inte att de fanns i både ull och bomull Men jag är en frusen själ, så ull är kanske inte så dumt... Hm, tål att tänkas på.

Tack så jättemycket för tipsen! Slänger in en snabb fråga till, hur är storlekarna egentligen? Jag är en vanlig S / 36. En del säljare säger att det motsvarar 1, andra 2...
    Finns ett ganska långt Kopieinlägg på min blogg. Där varnar jag bla för Lovely Knit från 2009 i färgen blått el rosa (bomull), Sen hösten 2009 kom det kopior på Lovely knit i åtminstone almost black, den röda och den i royal.
    Ny i höst kom det nya ullkopior på den bruna, blå och den gröna (kommer ej ihåg om det var fler).

Säkrast är att köpa en i bomull (så kan du ha den året om också ).
  • Puffig Pingla
    LPW skrev 2011-02-26 16:18:23 följande:
    Någon som vet någon webshop som har Canna cardigan (strl 2) kvar i powder? Verkar vara slutsåld överallt
    Inga webshoppar men både OM-butiken och Mathilde har den i strl 2 (iaf igår) och de skickar. Förvisso till högre porto men det kanske det är värt?

Den är galet snygg.
  • Puffig Pingla
    Helle skrev 2011-02-26 21:13:29 följande:
    God kväll

Ni som har beställt från deep fling, brukar ni åka på tull etc?

Finns det någon butik som brukar ha något erbjudande så här i början av säsongen. Är sugen på en ny LK men vill ju inte slå till precis innan ett ev erbjudande  
    Kommer inte ihåg var du bor Helle men Åhlens har ju just nu "för varje 500 kr du handlar får du 100kr i rabattcheck" för klubbmedlemmar.

Mixit i Sumpan har "för varje 500kr du handlar för får du 100kr rabatt" tills i morgon. Det är iaf lite rabatt.
  • Puffig Pingla

Hahaaaa!

Dagens humor!! Nu är hela mammagruppen i Solsidan toksponsrad med OM. Två av dem har ju redan i första kvarten hunnit med tre tunikor som inte ens "fanns" när programmet spelades in.

Dessutom är det en underbar ironi på mammagrupperna där jag bor = Odd Molly-land. Alla är dränkta i OM från topp till tå. Kanske bra att det går sådäääär med vår barntillverkning. Obestämd

Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV