Inlägg från: Puffig Pingla |Visa alla inlägg
  • Puffig Pingla

Odd Molly för oss inbitna del IV

Duntoffla skrev 2011-02-27 20:37:02 följande:
    Fast du skulle passa in bra med din Mollyrob. Kanske inte om de är till sättet som de på Solsidan dock. Annars finns det ju kanske roligare folk att hänga med än BVC-mammorna. Även här på vischan där OM inte regerar var mammagruppen särskilt kul att hänga i. 
    Precis! Jag skulle ju vara Queen Molly-mamma.
    Kan någon ge mig ett barn så ska jag styra upp det där ?  Känner dock att jag har problem med den dryga attityden och att vara pretto över egenlagad barnmat. Jösses - jag hade varit värsta mamman in da hood. Men jag hade varit förbannat snygg!
  • Puffig Pingla
    Pythia skrev 2011-02-27 21:04:25 följande:
    Odd Molly är inte lika med dryg attityd, bara skön stil Glad Visa dem det i Odd Molly-land :)

Kul att det blev en riktig Odd Molly-kavalkad. Alla mammor utom Anna hade ju Odd Molly. Det var en tunika som jag inte har sett i vårens släpp och det var den tjejen på tjejmiddagen som satt på "högkant" med lockigt hår (vars dotter skulle prata på FN). Den var vit, men det såg ut som om det var något multifärgat under det breda dekorativa bystbandet. SEdan var det en stor röd ros på ärmen? Någon som vet vad det var?
    #654 Bubbles Tunic. Jag ägde en sån tills förra söndagen. Stor i storlek men snygg med skärp i midjan. Underbara broderier.
  • Puffig Pingla
    Pokergirl skrev 2011-02-27 21:58:53 följande:
    Ja herregud, är man så hemsk som småbarnsförälder?

En fundering, kan man ha en mononoke i almost black på en begravning? Har få helsvarta plagg som inte är "partyplagg" eller "basplagg". Mononoke var det enda alternativ jag kom på just nu, annars blir det att investera i en kostym.

En andra fundering, är det bara jag som inte fastnat för så mycket i springkollektionen? Jag har blivit lite mollymätt tror jag. Men det brukar ju vara snabbt övergående...
    Mononoke är väl utmärkt på begravning!!! Definitivt rätt.

Jag föll inte för så många plagg i vårkollektionen först men nu när jag har provat mig igenom en massa så hittar jag godingar hela tiden.
    Blev tex förvånad över 627 centifolia blouse, som jag inte alls noterat innan.

Jag har börjat lägga ut provbilder på bloggen nu. Har ju provat så många plagg så jag har fått dela upp inläggen. Idag är det blusar.
  • Puffig Pingla

Näe!!! Dunis! Du är inte pretto på nån fläck (och inte dryg för den delen heller). Syftade på dem som ser ner på andra för att de inte gör det osv. À la prettomammorna i mollystass i Solsidan.

OM måste ju fått in ett duktigt sponsringskontrakt där med tanke på att serien spelades in i sept och de har vårkläderna på sig. Frågan är ju om OM fattat att det var så de skulle framställas?

• Puffig Pingla
    Amelié77 skrev 2011-02-28 08:10:53 följande:
    Tror ni att OM faktiskt VILL att deras kläder ska vara med i Solsidan? För de måste ju veta hur mammorna som bär dem skulle framställas (det var ju likadant förra säsongen fast inte lika mycket). Om jag ägde OM tror jag inte jag skulle sponsra dem med kläder faktiskt...
    Ja, de kan ju inte vara helt omedvetna om det då de lämnat ut kläder från en kollektion som inte släpptes förrän ett halvår senare. Sen har de förmodligen inte varit införstådda i vilket sammanhang i serien de skulle användas.

Fast å andra sidan - som de säger: "all publicitet är bra publicitet".
  • Puffig Pingla
    barn05 skrev 2011-02-28 11:07:09 följande:
    Pinglan: En varning till dig! Jag ser att du bjudit på denna auktion som använt sig av MIN bild av koftan. Det är alltså inte min kofta som säljs...och inte heller Dr Mollys!

www.tradera.com/odd-Molly-handvirkad-knytkoft... 
    Jag vet Demon. Det var därför jag inte kunde låta bli att plocka ner den från köpnupriset. Har bett om egentagna bilder men får inget svar.

Förutsätter att du och Smulan anmält henne?
  • Puffig Pingla
    barn05 skrev 2011-02-28 08:23:03 följande:
    Hon har några negativa men säljer och köper en hel del också. Jag har däremot fått höra massor om henne på omvägar nu när jag berättat om vad jag varit med om.

Min inställning är att om ett paket kommer fram så engagerar man sig och hör av sig frekvent om paketet kommit fram. Hon hoppas bara på att jag ska glömma mina 800 kr...
    Ahaaaa!!! Nu har tröga jag fattat vem det gäller.
    Hon slog till på köpnu på en av mina klänningar förra veckan. Har sedan dess gafflat om att det borde vara fraktfritt på köpnu - vilket inte nämns någonstans i mina auktioner (japp, jag är en snål jävel). Dessutom börjar hon bråka om var paketet är en dag efter att hennes pengar väl dykt upp. Thank good att jag skickar med dhl så det går att spåra!!! Jag blockar henne nu.

Fast en lite ursäktande sak med hennes beteende. Svenska är inte hennes modersmål och kan det alltid bli hårdare eller felaktigare formuleringar än vad man tänkt sig.
  • Puffig Pingla
    h80 skrev 2011-03-02 20:46:12 följande:
    Nu behöver jag lite hjälp Glad jag köpte en wrap (?) i bomull idag. Jättefin, men hur knyter man den?? den går ju omlott, så jag förstår inte har jag ska göra med bandet som kommer under.....hoppas ni förstår vad jag menar
    Jag har en instruktion i bloggen..... I'll be back med länken...
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV