Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla
    Stargirl skrev 2010-02-16 11:22:04 följande:
    Om du ligger mellan två stl ska du ta den som är mindre av dessa två. Om du alltid är stl 2 och aldrig stl ska du inte ta stl 1....anser jag

Jag har aldrig 1 utom i alpaca cardigan (hoppas jag i alla fall) utan i 99% av fallen storlek 2. Tom 3 i ett par plagg. Då låter det som om 2 är det jag ska ha. TAck!
    Hallon i magen BF 100805 septemberflikkan.blogspot.com
  • Duntoffla
    smulan0 skrev 2010-02-16 11:33:11 följande:
    hmm... jag vet att theodora varit på jakt efter en sån i chalk, hon kanske vet??? Tror de finns på marengs.com också där kanske det står (och finns produktbild)
    Såg tyvärr ingen där. Ja, chalk är superfin den också. Hoppas jag hittar en sån i rätt storlek också. Kollar med Theodora.

Fattar inte att jag hittar massa godbitar nu när jag inte har några pengar. Typiskt!
  • Duntoffla
    brawny skrev 2010-02-16 11:40:00 följande:
    Hej där! Vad kul med spoilern! Den kommer nog att vara supersnygg under embroidered. Den blusen har jag också, fast i vitt. Min är från Amore Spares Integritas som kom våren 2008. Jag tror att den heter #611 Poplin Lace Trim Tunic
    Den vita är himla fin. Det var nog den jag menade med chalk fast chalken är mer beige va? Hur är den i storlek?
  • Duntoffla
    malinoski skrev 2010-02-16 11:47:01 följande:
    Försök att få prova en Grandmas på innan du köper den är mitt tips! Sen så töjer den sig också eftersom det är bomull. Den drar förmodligen ihop sig vid tvätt igen, men hur ofta tvättar man en sån? Jag är nästan alltid en 1:a i stl - aldrig en 2:a, utan snarare en 0:a i Alpaca Cardigan. Jag har stl 1 i Grandmas och det funkar absolut även fast det finns utrymme kvar. Stl 0 tror jag dock hade blivit för tight för mig, gillar inte när man måste tränga på sig koftor, så det beror nog lite hur man vill att den ska sitta också. Oj, långt svar.. hoppas att det åtminstone var till någon hjälp! :)
    Jag testade en förra sommaren och jag har för mig att det var en 2:a men jag kan minnas fel. Men enligt det du och Stargirl säger låter ju som om så kan ha varit fallet.
  • Duntoffla
    brawny skrev 2010-02-16 12:27:52 följande:
    Hmm, den är kanske lite åt det stora hållet på mig i stl 2. Men sen har jag ju inga boobisar att tala om så det kanske påverkar intrycket.
    Åh nej, jag som tog en 3:a Men den kanske funkar bra i vår ändå
  • Duntoffla
    brawny skrev 2010-02-16 12:42:12 följande:
    Absolut, med din fina mage! Och sen kan du, om den är fär stor, sälja den o köpa en mindre. de kommer ut ganska ofta på T.
    Ja, jag får hoppas på att göra så. Det lär väl (förhoppningsvis) bli så med fler kläder. Köper en lovely knit i 3 nu och hoppas att jag kan sälja den sen. Nackdelen är ju att en del plagg vill man ha i både "before" and "after" storlek. Tänk om jag inte får tag på en 2:a sen?
  • Duntoffla
    brawny skrev 2010-02-16 13:38:28 följande:
    Det får du nog! Eller så hittar du ngt helt annat plagg som du inte ens visste att du ville ha. Jag är optimist, märks det?
    Det är bra det
    Sylt skrev 2010-02-16 16:09:11 följande:
    Ok, tack. Brukar ha strl 1 och ibland 2. Men då skall jag nog satsa på en 2:a. Tackar! Dunis --> Underkjolen passar mig bäst i strl 2 så jag kan ärva om du inte blir nöjd
    Jag ska komma ihåg det och nu blir jag ändå orolig att den inte passar för du är mindre än vad jag är. Tänk bara på pleated skirt. (åh andra sidan sitter den löst på mig i vanliga fall men jag gillar höfthäng )
  • Duntoffla
    Sylt skrev 2010-02-16 16:53:22 följande:
    Men jag vill inte att den skall sitta tajt. Vill kunna ta stooora kliv, inte trippa som en prinsessa *bjuder gärna på en bild av mig själv där jag stegar fram som en militär* :D Det kommer att bli bra!
    Du menar trippa som en prinsessa som jag gör? Jag vill också kunna röra mig utan att spräcka kjolen

Vi får se helt enkelt. Skulle den inte passa så finns det nog sätt att bli av med den.

Såg just att mitt Deep fling paket kommit genom svensk tull. Hoppas jag slipper betala och att det kommer imorgon {#lang_emotions_tongue_out}
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV