Inlägg från: Puffig Pingla |Visa alla inlägg
  • Puffig Pingla

Odd Molly för oss inbitna del IV

Mabimao skrev 2010-02-25 22:18:16 följande:
    Jag försökte kommentera i din blogg men det gick inte......fiiina strumpor, var köpte du dem? Fanns det i fler färger? Bomull? o.s.v
    Sorry Mabi-darling! Fanns bara kjol i strl 1 och 0. Känns varken som din el min storlek.

Håller på och redigera bilderna från provningarna idag men de kommer nog inte ut förrän i morgon (fredag).

Jeeeeez vad storlekarna varierar i den här kollektionen. Något plagg fick jag inte ens på mig och andra fick jag gå ner i storlek på. Joooooobbigt!
  • Puffig Pingla
    smulan0 skrev 2010-02-26 16:02:15 följande:
    någon som vet om mixit i sundbyberg skickar??? Hör att de har 20%!
    De har 100kr rabatt för varje 500kr du handlar för så det är "typ" 20%.
    Tror de skickar för de är otroligt trevliga i butiken.
    Annars får du väl försöka anlita en torped i området.
  • Puffig Pingla
    Flock skrev 2010-02-27 13:30:51 följande:
    Det är jag som köpt den undre av de två men blev väldigt orolig när jag såg att den saknade Odd Molly på ryggen.. Jag är ju helt ny på detta med odd molly så jag har absolut ingen aniing men tyckte oxå att den övre ser lite sladdrig ut.. Min tredje lovely knit på en månad , bra jobbat av mig Någon annan som vet ang detta med OM på ryggen??
    Skulle nog säga att det är koftans tidigare ägare som varit skicklig och sprättat bort texten. Jag har en likadan och har åtskilligare gånger varit på väg att sprätta bort den. Var glad att någon annan gjort det åt dig.

Dvs. Ja, koftan har i orginal text på ryggen men många sprättar bort det.

Finns inga kända kopior av denna kofta.
  • Puffig Pingla
    Duntoffla skrev 2010-02-27 21:55:01 följande:
    Enligt Pinglas provning så kan man gå ner en storlek på dem.
    Obs - dock med hänvisning till min egen stora rumpa. Den är lite större än spoiler underskirt.
    Jag gick ner en storlek på min (och NewYorker också om jag minns rätt).

Finns bilder på bloggen
  • Puffig Pingla
    Mamma2001 skrev 2010-03-01 23:06:51 följande:
    Behöver er hjälp tjejer!Vart kan jag hitta Sparkly remix blouse i färgen light pink stl. 0 eller 1 ?Har sökt med ljus och lykta utan resultat..... Finns bara i större stl. dom jag hittat =(
    NK i Sthlm hade små i lördags.
  • Puffig Pingla
    Pyttisens mamma skrev 2010-03-02 22:21:42 följande:
    Apropå grandmas.... Hur är den tänkt/hur använder ni den, som kofta el ytterplagg nu till våren?
    Jag använder min som jacka med jeansjacka under på våren. På sommaren är det en skön långkofta på kvällarna.

Men jag använder även min inomhus nu på vintern (tex här).
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV