Inlägg från: barn05 |Visa alla inlägg
  • barn05

Odd Molly för oss inbitna del IV

c1ssi skrev 2010-04-09 17:07:15 följande:
    Hej alla Odd Molly experter!! Jag undrar om någon skulle kunna hjälpa mig. Jag har "ärvt" ett odd Molly linne och ska nu sälja det på tradera. Men då jag var ute och kikade vad jag skulle ta för pris såg jag att mitt linne inte hade Odd Molly silverpeng, om de är de små silvergrejerna som egentligen ska vara på framsidan. Nu undrar jag om den är äkta, jag vill inte sälja något som är oäkta. Tyvärr kan jag inte fråga henne som jag ärvt den av då hon inte längre är i livet. Då hon var märkesfreak så tror jag inte att den är fejk, hon kan ju ha tagit bort den själv. Jag har lagt in bilder i mitt galleri, om ni har lust att kika och säga vad ni tror. Stort tack på förhand. Ha en riktigt trevlig shoppinghelg //Cissi
    Vad står det för siffror i nacken på linnet? Behöver kanske inte vara oäkta men tidigare ägare kan ju ha sprättat bort OM pengarna.
  • barn05

Nu verkar det vara något skumt igen på Tradera...

Kolla dessa:
    www.tradera.com/Ny-Odd-Molly-Fonda-Dress-Pink-Spring-2010--auktion_301744_111019647 (nån har visst redan köpt denna på köp-nu)
    www.tradera.com/Ny-Odd-Molly-T88-Klanning-auktion_301743_111019154
    www.tradera.com/Ny-Odd-Molly-Blus-Farg-Duvet-auktion_301744_111018846

Även om jag inte var medveten om bedragare på T så skulle jag bli misstänksam på priserna!

• barn05
    Pokergirl skrev 2010-04-19 21:20:59 följande:
    Åh, tack så hemskt mkt för hjälpen! Den var ju ännu finare i lila. Men hur ska jag hitta en sån... Alla desssa bekymmer!
    Just den färgen som du visade på bilden från Tradera såg jag för några veckor sedan på outleten i Barkaby. Ring och hör om den finns kvar där.
  • barn05

Det är ingen som råkar ha en Spring coat över i färgen purple storlek 4?? Letar som en toka efter denna hela tiden men det verkar omöjligt...

Provade Lotta Lotta i fredage men den var inte alls bra på mig tyvärr.

• barn05
    Puffig Pingla skrev 2010-04-25 17:05:32 följande:
    Japp! Tre blusar och en klänning. Håller just nu på och gör ett snyggt collage att lägga upp på bloggen.
    Var det inbjudan som gällde idag också eller är det nån dag vi övriga är välkomna?
  • barn05
    Duntoffla skrev 2010-04-25 21:27:30 följande:
    Förlåt att jag spammar tråden men jag skyller på sambons målning och dålig TV... Vad är nypris på Spring coat? Jag kan tom ha frågat förut men har uppenbarligen kasst minne...
    Mellan 2500-3000 kr tror jag det var. Har du hittat en??
  • barn05
    Puffig Pingla skrev 2010-04-25 20:27:50 följande:
    Apropå utförsäljningen hos OM: Just nu haglar det ut plagg därifrån på Tradera. Många av plaggen säljs med kommentaren "hack i labeln/etiketten". Det är varor från reklamationslådorna som sålts för en spottstyver. Vissa var felsydda, andra hade giganthål i sig och några kunde man knappt hitta felet på med blotta ögat (tex rutiga blusarna och T88 button down som tappade banden i höstas). Jag tycker att det är ok att sälja dem vidare men tycker också att man ska vara tydlig till den man säljer vidare till vad felet är/var och om man åtgärdat det. Det är ju en sak när man stått på utförsäljningen och själv kunnat undersöka varan och ta beslutet om man tycker att "defekten" är värd priset. Det är ju lite svårt att göra den bedömningen om man köper plagget på nätet. Om ett plagg säljs med kommentaren "hack i labeln/etiketten" se till att få reda på vad som är/var defekt med varan så ni får chans att göra en egen bedömning. Nu har jag säkert klampat på en massa tår men jag tar det. Jag struntar i om folk gör sig en hacka på plaggen men jag tycker inte att det är ok att sälja ett defekt (även om det är lagat) plagg och inte berätta vad defekten är.
    Bra tanke och tack för tipset! Jag köpte en kofta på Tradera med hack i etiketten utan att det stod. Hittade dock inga fel på den och orkade inte klaga.

Såg att det kommit ut mycke på Tradera. Blir faktiskt ganska less när jag själv inte hade möjlighet att vara på utförsäljningen och handla billigt. Hoppas bara inbjudningarna gick till riktigt odd molly intresserade människor som handlade kläderna till själv och inte för att tjäna pengar på Tradera.
  • barn05

Jag letar efter Nymph dress i färgen multi stl 4 på REA. Känner att den är alldelens för dyr till ordinarie pris men hoppas hoppas lyckas hitta den på rea. Om någon ser den får ni gärna tipsa mig. Tack på förhand!

Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV