• Stargirl

Odd Molly för oss inbitna del IV

♫ Odd Molly - för oss inbitna del IV ♫

För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

♫♪ ♫♪ ♫♪

Officiella hemsidan :

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa, T88 Button down tunic.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.
    - Förhandsbetala ingenting! Se till att ha ngn sorts betalnings garanti på dina överföringar.
    www.oddmolly.com

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com
    doktormolly.blogspot.com/
    www.mollyholic.se
    www.molly-tina.blogspot.com/
    mymollyoddities.wordpress.com
    parlorforpinglor.blogspot.com/

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

Vi samlar alla bloggar i denna tråd.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:14
    Officiella hemsida kom inte med.
    www.oddmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-25 10:13
    min nya blogg www.finest.se/natali
  • Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV
  • Sara Mia
    Mabimao skrev 2010-02-16 18:53:10 följande:
    Nån som vill fynda? Vet att hon är med på listan, men var det inte så att någon visste att hon jobbade i butik med OM? Eller har jag fel?www.tradera.com/odd-molly-finaste-kofta-aukti...Jag gillar inte silvret men har förstått ( ) att jag nog är lite ensam om det......
    Detta var helt klart min favorit och "must have" när de första smygande produktbilderna dök upp. Men så snart jag fick klart för mig att det var guld- och silvertrådar inblandade så gick den bort direkt. Jag känner mig tantig i sådana plagg. Kanske för att min farmor alltid skulle ha glittertrådar på sina plagg?
  • Mabimao
    Sara Mia skrev 2010-02-16 20:02:39 följande:
    Detta var helt klart min favorit och "must have" när de första smygande produktbilderna dök upp. Men så snart jag fick klart för mig att det var guld- och silvertrådar inblandade så gick den bort direkt. Jag känner mig tantig i sådana plagg. Kanske för att min farmor alltid skulle ha glittertrådar på sina plagg?
    Japp, jag tänker på tv-serien panter tanter...hihi
  • Mabimao
    Duntoffla skrev 2010-02-16 19:47:19 följande:
    Sälj! Tänk vad mycket fint du får för de pengarna
    I know. Tänk om man kunde kontaktat den med näst högst bud......gick inte. Men saken är att jag gillar min.........
  • Duntoffla
    Mabimao skrev 2010-02-16 20:10:56 följande:
    I know. Tänk om man kunde kontaktat den med näst högst bud......gick inte. Men saken är att jag gillar min.........
    Ja, då är det ju dumt. Samma sak med pleated demin skirt. Går för helt galna pengar men jag säljer aldrig min.
    Hallon i magen BF 100805 septemberflikkan.blogspot.com
  • piip79

Hej,

En fråga till er som har koll. Har sett flera auktioner på tradera på en jacka nr 312 och det står på nästan alla auktioner att den har ett ordinarie pris på ungefär 3500 kr.

Men på denna så har hon skrivit att ordinarie pris är 1899 kr.

http://www.tradera.com/Odd-molly-jacka-312-stl-0-auktion_105755970

Vet ni vad som stämmer? Den här gick för ganska billigt eller vad tycker ni?

• Minatre
    piip79 skrev 2010-02-16 20:22:11 följande:
    Hej, En fråga till er som har koll. Har sett flera auktioner på tradera på en jacka nr 312 och det står på nästan alla auktioner att den har ett ordinarie pris på ungefär 3500 kr. Men på denna så har hon skrivit att ordinarie pris är 1899 kr. www.tradera.com/Odd-molly-jacka-312-stl-0-auk... Vet ni vad som stämmer? Den här gick för ganska billigt eller vad tycker ni?
    Just denna jacka har jag misstänkt att det finns kopior på. Tycker det har förekommit väldigt många auktioner med just denna jacka (beige och grå). Och jag kan inte minnas att det funnits en sådan modell (men jag kan ha fel).

Har själv ägt och sålt en liknande på T (självfallet äkta) men den jackan hade nummer 189 och har ett knytband/skärp till. Kan visa en bild om någon är intresserad.  Jackan kom från Vive la difference kollektionen. Väldigt fin men det blev aldrig av att jag använde den så ofta.
  • Minatre

Ska tillägga också att jag INTE gav några 3500 kr för jackan när jag köpte den utan snarare 1900 kr (minns inte exakt men runt 2000 kr)

• piip79
    Minatre skrev 2010-02-16 21:12:04 följande:
    Just denna jacka har jag misstänkt att det finns kopior på. Tycker det har förekommit väldigt många auktioner med just denna jacka (beige och grå). Och jag kan inte minnas att det funnits en sådan modell (men jag kan ha fel). Har själv ägt och sålt en liknande på T (självfallet äkta) men den jackan hade nummer 189 och har ett knytband/skärp till. Kan visa en bild om någon är intresserad.  Jackan kom från Vive la difference kollektionen. Väldigt fin men det blev aldrig av att jag använde den så ofta.
    oj, tråkigt om den är oäkta Någon annan som vet?
  • Puffig Pingla
    Sara Mia skrev 2010-02-16 20:02:39 följande:
    Fast Sara Mia - jag är övertygad om att du skulle vara toksnygg i den silvriga. Inte tantig. Faktiskt!!!!
  • Puffig Pingla
    Mabimao skrev 2010-02-16 20:10:56 följande:
    Äääh, kom igen sälj! Du kan ju köpa något nytt i velour
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV