Pokergirl skrev 2010-06-10 21:12:01 följande:
Viola B: Fast jag vill egentligen ha en mesh, men tänkte vänta till rabatterat pris. Det fick bli en Light cotton emb och svarta byxor samt en grandmas. Kändes ok men hade kunnat bli bättre.
Pythia: Jobbet är ett statligt jobb och jag har varit på en intervju där jag faktiskt inte fick någon kläm på klädseln. Vissa arbetade i dåligt sittande jeans och t-shirt och andra i skjorta.
Jag hade verkligen velat haft en tenfold idag, den hade känts perfekt.
Vid förra intervjun körde jag LK med matchande blus under och svarta byxor. Kändes ok men det var varmt...
Kostym måste jag investera i faktiskt! Såg en tidslös från Tiger som jag är grymt sugen på. Gant är ett märke jag aldrig spanat på, men det kanske är läge, vi har trots allt en Gant butik här i stan.
Tack för tipsen!
Jag har en grå klassisk Tigerkostym som jag har haft i säkert 10 år (vid ett tillfälle sydde jag om den lite för att "moderna till" den lite hos en skräddare. Det är otrolig lyster i tyget och det ser ut som superkvalitet. Så Tiger kan jag definitivt rekommendera i kostymväg.
Gant har ju en hel del casual-kläder, men faktisk också en del riktigt snygga saker så titta in i den butiken du ;)
På ett statligt verk om du söker som tjänsteman på något sätt så är det nog helt rätt att klä upp sig. Låter som en bra kombination med Grandmas och light cotton och snygga byxor.
Jag har märkt att det ofta varierar inom en arbetsplats så det beror också på vad du ska göra. Konstigt nog signalerar kläderna "nivå" på ens arbete. Så ska du ha någon form av ledarskapsjobb så bör du klä dig som tjänstemännen (kostym) även om de du jobbar med är tex. tekniker och har omoderna jeans uppdragna till armhålan i kombination med någon pikétröja från något microsoft-seminarie.
Herregud vad man håller på och analyserar detta med kläder och vad det signalerar. Tror att män inte alls håller på på detta sätt.