Inlägg från: Pythia |Visa alla inlägg
  • Pythia

Odd Molly för oss inbitna del IV

anka1791 skrev 2010-09-06 22:36:00 följande:
    Har blivit kär i Fonda Dress och funderar lite på om den krymper, någon som vet?
    Jag velar mellan två storlekar, verkar vara så att jag ligger mitt i mellan, har provat olika plagg och samma sak hela tiden..
    Jag har använt och tvättat min under hela sommaren en massa gånger i 40 grader och den har inte krympt alls och är fortfarande lika fin (almost black)

Jag har haft stor användning av den på lediga dagar. Men nu när jag börjar jobba märker jag att den blir hängande i garderoben tyvärr.
  • Pythia
    Pokergirl skrev 2010-09-08 19:56:43 följande:
    Usch, idag har jag ingen bra Mollydag... (så jag passar på att beklaga mig lite)

Först får jag negativt omdöme på T för klänningen, dessutom med anspelning på min vikt. Riktigt lågt och oproffsigt av säljaren. Rynkar på näsan

Tar på mig min Fonda dress och konstaterar att mina armmuskler tydligen blivit större av senaste tidens träning. Tyvärr är Fondan nu för liten och får gå vidare.

Sen ska jag muntra upp mig genom att premiäranvända min lottalotta longcoat. Tar på mig den, kikar i spegeln och ser en sjöjungfru med marängstass. Kände mig så obekväm, jackan fick vända åter till garderoben inför beslut om försäljning.

Avslutade med att åka och tröstshoppa lite. Fick bli en LK i dark grey, var sugen på military men tveksam på vad som skulle passa under. Spanade även in en Hunkydory, fantastiskt fin men lite kort framtill och jag var inte riktigt på humör idag.
    Usch vad trist!! låter som om du har en dipp. Mysigt med en ny LK i alla fall.
    Styrkekramar från mig
  • Pythia

Nu har jag satt köpstopp på mig själv fram till Jul. (min man ville spela in mig när jag sa det). Jag tror väl inte på det riktigt heller. Men nu har det blivit ohemult mycket på sista tiden. (köpte de två näst sista sakerna på önskelistan igår)

Så nu får jag skärpa mig. Jag hade ju satt upp ett på två månader i våras och lyckades förutom EN tillfällig dipp. Men efter semestrarna har jag liksom släppt på lite efter föräldraledigheter och äntligen dubbla löner och nu känns det som om det får vara nog!!

Känner ni så någon gång? Och lyckas ni då hålla köpstoppet?

• Pythia
    Frösötös skrev 2010-09-07 22:38:25 följande:
    Pokergirl o Frusna Flickan: vad gulliga ni är som engagerar er i mitt lyxproblem. Anledningen till min fråga är att mitt system med vikta koftor - en hög m yllekoftor och en hög med övriga - spricker nu. Har ropat hem två st Wool mix long cardigan på Tradera och yllehögen blir för stor för att få plats Förvånad. Har egentligen ingen lust att rådda om hela garderoben men får kanske köra LK + tyngre koftor i garderoben och resten på galge. Ska försöka släppa detta en stund nu för jag behöver verkligen gå och lägga mig ha ha.
    Hårt stickade koftor hänger jag på galje. Löst stickade koftor som är tunga och lätt hänger ut sig viker jag ihop
  • Pythia
    Pokergirl skrev 2010-09-08 21:03:05 följande:
    Pythia: Jag satte köpstopp för mig själv fram till dess att jag sålt bort ett gäng plagg som bara blivit hängandes. Sagt och gjort. Nu har jag inte köpstopp längre!
    Aha, det är så man gör!!Flört

Fast jag är så förtjust i alla de kläder jag har att jag ännu inte vill skiljas ifrån dem. Jag är viss i samlartagen fortfarande.
  • Pythia
    nick name skrev 2010-09-08 21:13:21 följande:
    Jag borde ha köpstopp GRANDE.
    Men istället gjorde jag mig hård och kall och lade ut 8 mollysar till salu på tradera, för att delfinansiera min frossa!

pokergirl: vilka as det finns, hoppas morgondagen blir bättre för dig!
    Jag borde också, men jag känner mig så velig. Tänk om jag ångrar mig!!!! Alla plaggen har jag en gång verkligen suktat efter och blivit så glad när jag fick så det tar emot att göra sig av med dessa "skatter". My precious...
  • Pythia
    nick name skrev 2010-09-08 21:32:12 följande:
    Jag satte en ganska högt utgångspris. Vill inte riskera att bli av med dyrgriparna (som du säger, det var kärlek en gång i tiden) för billigt. Då har jag de hellre kvar!
    Det är en bra strategi för sin egen försäkrings skull, men jag funderar alltid på om det kanske skulle vara bättre att börja med ett lägre pris för att få upp intresset så att man får lite fler intressenter. Men risken är ju att man får släppa plagget för billigare än man hade tänkt sig.

Tradera är ju så himla nervöst!!! Jag har svårt för att hålla mig kall...
  • Pythia
    Marie1978 skrev 2010-09-12 06:26:17 följande:
    En fråga: jag har köpt en tenfold knit i chalk, men när jag tvättat den blev knapparna missfärgade (ser lite ut som rost). Någon som varit med om detta?
    Hej, jag har en tenfold i rött som jag har tvättat ett antal gånger och det är absolut ingen missfärgning på någon knapp? Låter konstigt. Vad skulle kunna ha färgat av sig?

Tycker att du ska reklamera, det verkar vara ett fabrikationsfel i så fall.
  • Pythia
    Jontesfru skrev 2010-09-12 17:10:42 följande:
    haha det där lät ju något, men jag gillar inte själv alltför urringat. Såg en som såg jättemysig ut på tradera. check me andress(tror jag den hette?) vet någon hur den är i storlek?
    Ha ha, jag har en historia om en manlig kollega på förra jobbet som sa till en kvinnlig kollega som hade lite djup urringning: -Ska du prata med mig får du sätta på dig en kofta. (Alltså på ett uppskattande ärligt sätt där han erkänner att han har svårt för att koncentrera sig)

Jag har en check me andress less (strap-varianten). Den är ganska tajt. Det är ju bomullsflanell så det är ingen stretch alls utan den sitter där den sitter. Jättetuff tycker jag att den är. Jag kan lägga upp en bild i bildtråden på mig om någon är intresserad.

För övrigt har Fondan funkat utan underklänning i sommar. Jag har två dudette-klänningar som funkar fint utan underklänningar. Men annars så verkar det vara så att man bör ha det på de flesta.

Jag har hittat ett par sköna bomullsklänningar på H&M som har funkat jättebra som underklänning under Continental-knit-klänningen.
  • Pythia
    Sandra G skrev 2010-09-12 13:53:42 följande:
    Hur är Wigwam dress i storlek? Funderar på att köpa en till et dop jag ska på. Jag har annars stlk 1 på höstens 327 och stl 2 på Lovely knit i ull och stl 1 på LK i bomull. Vilken storlek tror ni jag borde ta på Wigwam?
    Jag vet inte hur höstens är men jag är mellan 1 och 2 och tog en 2:a i våras även om jag kunde ha en 1:a för att jag inte gillar när det sitter för trångt. Sedan brukar ju den större modellen vara något längre än den mindre och det gillar jag också.
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV