Jontesfru skrev 2010-09-12 17:10:42 följande:
haha det där lät ju något, men jag gillar inte själv alltför urringat. Såg en som såg jättemysig ut på tradera. check me andress(tror jag den hette?) vet någon hur den är i storlek?
Ha ha, jag har en historia om en manlig kollega på förra jobbet som sa till en kvinnlig kollega som hade lite djup urringning: -Ska du prata med mig får du sätta på dig en kofta. (Alltså på ett uppskattande ärligt sätt där han erkänner att han har svårt för att koncentrera sig)
Jag har en check me andress less (strap-varianten). Den är ganska tajt. Det är ju bomullsflanell så det är ingen stretch alls utan den sitter där den sitter. Jättetuff tycker jag att den är. Jag kan lägga upp en bild i bildtråden på mig om någon är intresserad.
För övrigt har Fondan funkat utan underklänning i sommar. Jag har två dudette-klänningar som funkar fint utan underklänningar. Men annars så verkar det vara så att man bör ha det på de flesta.
Jag har hittat ett par sköna bomullsklänningar på H&M som har funkat jättebra som underklänning under Continental-knit-klänningen.