• Stargirl

Odd Molly för oss inbitna del IV

♫ Odd Molly - för oss inbitna del IV ♫

För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

♫♪ ♫♪ ♫♪

Officiella hemsidan :

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa, T88 Button down tunic.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.
    - Förhandsbetala ingenting! Se till att ha ngn sorts betalnings garanti på dina överföringar.
    www.oddmolly.com

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com
    doktormolly.blogspot.com/
    www.mollyholic.se
    www.molly-tina.blogspot.com/
    mymollyoddities.wordpress.com
    parlorforpinglor.blogspot.com/

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

Vi samlar alla bloggar i denna tråd.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:14
    Officiella hemsida kom inte med.
    www.oddmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-25 10:13
    min nya blogg www.finest.se/natali
  • Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV
  • Morty
    Pythia skrev 2010-09-19 15:01:24 följande:
    Nästa vecka måste jag bestämma mig vad jag ska använda min 20%-check till om inte Artology-klänningen eller någon sidenunderklänning dyker upp på Åhléns City.

Är det någon som vill ge mig lite hjälp.

Jag är en 1-2:a 168 lång brunett. Alla tre fungerar på min arbetsplats.

Alt 1: Svarta Wigwamen
    För: Jag har inget liknande i svart (har en grå wigwam) och jag tycker att den är jättefin och den passar till brunt
    Emot: jag hade inte tänkt köpa någon och jag är en chalk-tjej egentligen

Alt 2: Chalk Wigwamen
    För: Den är superfin och jag är en chalk-tjej och har mycket brunt
    Emot: Jag hade inte tänkt köpa en till wigwam, och jag har redan fyra Odd-molly-klänningar i chalk

Alt 3: En röd Lovely Knit
    För: Jag tycker att det är en superfin varm röd färg och jag har en del som passar med rött
    Emot: Jag köpte just en LK i grönt (som jag älskar) och det känns som lite overkill att ha två liknande höstkoftor.

Vad säger ni tjejer?
    Hade helt klart tagit Wigwam i svart. Varför? För du har ingen svart så om du tror att du kommer använda den så säger jag KÖP!!! Sen är det ju så att LK kan man ha hur många som helst av i olika kulörer enligt mig och min garderob.
  • Pythia
    Morty skrev 2010-09-20 11:29:32 följande:
    Hade helt klart tagit Wigwam i svart. Varför? För du har ingen svart så om du tror att du kommer använda den så säger jag KÖP!!! Sen är det ju så att LK kan man ha hur många som helst av i olika kulörer enligt mig och min garderob.
    Ja, det lutar mer och mer åt den ju mer jag tänker på det. Jag trivs ju otroligt bra i min svarta Fonda, men inte så att jag kan ha den på jobbet...

Men jag får nog prova eftersom den i chalk också ser fin ut och LKn......

Jag kanske får låta ödet bestämma och se vad som finns kvar på fredag när jag kommer.
    Tack för att du engagerade dig Skrattande
  • Jontesfru

jag lämnade faktiskt tillbaka min TK och köpte mig en alldeles underbar klänning istället...en spinner silk l/s dress i vintage grey. Tror den kommer bli suverän tillsammans med Long LK i dark grey.

Mamma till Anton 13år och Axel 3 år
  • Pythia
    Jontesfru skrev 2010-09-20 17:05:45 följande:
    jag lämnade faktiskt tillbaka min TK och köpte mig en alldeles underbar klänning istället...en spinner silk l/s dress i vintage grey. Tror den kommer bli suverän tillsammans med Long LK i dark grey.
    Men ååååhhhh, den vill jag också ha!!! Hur är den i passformen/tyget/sömmarna?

Grattis till en fin klänning
  • Jontesfru
    Pythia skrev 2010-09-20 17:50:11 följande:
    Men ååååhhhh, den vill jag också ha!!! Hur är den i passformen/tyget/sömmarna?

Grattis till en fin klänning
    Perfekt passform för mig som är lite storbystad (inte Pamela Andersson, men inte modell-platt...) o tycker den var bättre än Magnolian som jag upplevde som väldigt skör. Man kanske inte gör vad som helst i den, men den var/är FIN!!!  o tror inte sömmarna går upp alltför lätt. Hoppas jag. Jag stod o valde mellan dark grey o vintage grey men valde den i vintage för tyckte paljetterna o bandet kom bättre till sin rätt.
  • Frösötös
    Jontesfru skrev 2010-09-20 18:10:19 följande:
    Perfekt passform för mig som är lite storbystad (inte Pamela Andersson, men inte modell-platt...) o tycker den var bättre än Magnolian som jag upplevde som väldigt skör. Man kanske inte gör vad som helst i den, men den var/är FIN!!!  o tror inte sömmarna går upp alltför lätt. Hoppas jag. Jag stod o valde mellan dark grey o vintage grey men valde den i vintage för tyckte paljetterna o bandet kom bättre till sin rätt.
    Snälla - en bild i bildtrådenSolig
  • Pythia
    Frösötös skrev 2010-09-20 18:27:47 följande:
    Snälla - en bild i bildtrådenSolig
    Jaaaa en bild!!!
  • Jontesfru

Nu finns det bilder. Men jag tänker nog inte ha den med grova jeans under o kanske lite mer fixad än man är efter en dag där det regnat o bara tagit pauser för att ösa ner istället... + en son som kör på en...

• Pythia

Underbar. Jag undrar lite kring de där små "rosorna" runt halsen. Vad är de gjorda av? Är det någon form av paljettrosor som är påsydda eller är det något mönster i tyget?

• Frösötös
    Jontesfru skrev 2010-09-20 19:04:58 följande:
    Nu finns det bilder. Men jag tänker nog inte ha den med grova jeans under o kanske lite mer fixad än man är efter en dag där det regnat o bara tagit pauser för att ösa ner istället... + en son som kör på en...
    Jaaaa - bra byte Skrattande Blev lite sugen själv hihi men efter den oplanerade bravaden med Glenda Lopez blir det inget av med det!
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV