Inlägg från: Sara Mia |Visa alla inlägg
  • Sara Mia

Odd Molly för oss inbitna del IV

nick name skrev 2010-09-08 10:49:31 följande:
    Den här frågan har väl ställts tusen gånger redan, men jag orkar inte leta efter svaret så jag frågar igen (forgive me)

Hur är Wool Mix Long Cardigan #528 i storlek?

tack!
    Rymlig! Gå ner en storlek säger jag också. Underbarare kofta får man leta efter.
  • Sara Mia
    JJ 75 skrev 2010-09-08 14:02:54 följande:
    Helt annan fråga, och ett halvår försent typ... Omlottkjolen i mönstrat marinblått som bland annat var med i Campadres kampanj i våras, vad heter den och går den att få tag på? Ngn som vet vilken jag menar? Tacksam för både namn och bild, men kanske också ni som äger en, är den så "o-varm" och perfekt snygg till ett vitt linne/t-shirt som jag tänkt att det borde vara här på vinterns solsemester? Tackar för hjäpen så länge.
    Den heter # 854 Overlap skirt och är riktigt somrig och skön. Vad jag minns så finns den i minst två färgställningar, den med marinblå botten och den vita (chalk) med blått mönster, som jag köpte från Campadre. Den är i tunn bomull och det medföljer även en powder-färgad underkjol. Du kan se mer av den på gulliga Katinkas blogg när hon provar den:
    http://oddmollybesatt.blogspot.com/2010/04/odd-mollys-overlap-skirt.html
    Kjolen är perfekt för en solsemester med ett enkelt linne till. Mig veterligen finns den inte kvar i någon nätbutik, så Tradera är nog det bästa tipset. 

• Sara Mia
    Viola B skrev 2010-09-19 09:57:43 följande:
    Någon som har koll på den här toppen ?

Det gäller alltså inte den specifika toppen i auktionen utan modellen som sådan. Jag undrar om den var väldigt sliten i sin look som ny? Alltså att den var sliten i ringningen och trycket från början och att alltså ett nytt plagg ser väldigt använt ut?

Hoppas ni kan förstå min fråga, känner mig lite sömnig. Får pigga upp mig med lite kaffe så jag inte virrar till det när jag går och röstar Flört
    Jag har nyss haft samma sorts top i min ägo och sålt den pga. att den användes för sällan. Modellen är mycket snygg och ska se lite sliten (vintage) ut på halskanten. Precis som de även gör på vissa muddar på velourplaggen. Däremot är färgen ganska svart. Men jag vet att det är svårt att fotografera svarta plagg på ett bra sätt. De ser ofta lite gråare ut än vad de verkligen är. Min top var väldigt snygg trots flera tvättar när jag sålde den. Det ser denna faktiskt också ut att vara.   
  • Sara Mia
    Morty skrev 2010-10-15 13:39:56 följande:
    Se där.

Har ni också fått erbjudandet från Tradera med 3 gratis annonser i helgen? Perfekt för mig att få en kick i häcken att lägga ut. Har ett par OM plagg som ska ut ur garderoben som inte blir använda längre.
    Samma här. Tre älskade LK-koftor (röd/cerise, limegrön/lila och brun/rosa) ska flytta tänkte jag. De känns för rymliga så jag ser om de blir sålda och klickar sedan hem en röd/svart i ull eftersom jag gillar ull-varianten bättre. 
  • Sara Mia
    Duntoffla skrev 2010-10-15 20:39:35 följande:
    Åhå, kanske värt att spana då Oskyldig Storlek?
    Morty skrev 2010-10-15 13:39:56 följande:
    Se där.

Har ni också fått erbjudandet från Tradera med 3 gratis annonser i helgen? Perfekt för mig att få en kick i häcken att lägga ut. Har ett par OM plagg som ska ut ur garderoben som inte blir använda längre.
    Varför får inte jag såna erbjudanden? Jag lägger ju ut annonser hela tiden. KOmmer de via mail eller syns de på ens sida på T?Va? 250?   Kunde inte jag fått 650 då?
    Storlek 1 är det på mina koftor. Lägger ut dem på söndag kväll.
  • Sara Mia
    Frösötös skrev 2010-10-19 11:48:23 följande:

Får inte upp bilden men de är säkert superhärliga Glad. Själv ropade jag hem den här i går innan jag hoppade i säng
    www.tradera.com/Odd-Molly-Great-day-dress-Stl...

Har inte funnits på min lista iså länge men sprillans ny till det priset...................

Känner att jag trots allt uppnått mitt mål att inte impulsshoppa hej vilt utan fråga mig om jag verkligen verkligen vill ha det jag tänker köpa. Förvånansvärt ofta har jag direkt kunnat svara nej så jag är nöjd ändå och konstaterat att totalt köpstopp nog inte är för mig
    Kram alla fina - köpstopp eller ej Skrattande

Jag får nog lov att instämma angående impulsshopping och ev. köpstopp. Jag känner också att jag blivit mer ärlig mot mig själv ang. vilka plagg som passar just mig och mitt leverne. Det är så lätt att falla för de snyggaste och ljuvligaste klänningarna när man ser dem på andra, men det är inte riktigt jag.
    Dessutom passar de inte i min vardag och fest blir det rätt sällan nu för tiden. Jag är mer en koft- , blus- och jeanstjej om jag ska vara ärlig. Men det finns ju många fina sådana OM-plagg också....
    Summa summarum, köpstopp= nej, eftertanke= ja. Gud vilket surr detta blev, men ni fattar säkert
  • Sara Mia

Någon här i tråden som har eller har provat 366 Broken coat? Här snöar det varje dag och jag behöver en skön, varm jacka. Har för mig att någon nämnt att den är rätt liten i storleken. Jag är frusen och vill i alla fall rymma en Lovely-knit kofta eller fleece under. I vanliga fall har jag strl. 1 upptill eller 36 på vanliga plagg. Tacksam för tips från expert-panelen. Kanske läge att ta en storlek större?

• Sara Mia
    http://www.shopatnola.co.uk/ har 25% rabatt på alla ytterplagg. Där finns bla. Broken coat, Eden melton coat och Overcast coat. Frakten är låg ( 5 pund) och vid köp över 200pund är den gratis. Skrattande
  • Sara Mia
    Duntoffla skrev 2010-11-23 09:18:45 följande:
    CD har 20% på OM höst/vinter, UGG, Primeboots mm fram till 26 nov (jag blundar)
    Samma här, mycket hårt
  • Sara Mia
    Frösötös skrev 2010-11-23 18:32:40 följande:
    Något lite OT men bra Flört. Har nyss ropat hem en Amerind Dress från T som behövde tvättas. Hade sett i två bloggar att någon/några tvättat sina klänningar enligt tvättrådet men att de färgat så att de fick en helt annan färg på bröstpartiet. Har nu kört min i fintvättprogrammet tillsammans med tre st Coulor Catcher-dukar och den är hur fin som helst. MASSOR av överskottsfärg fastnade på dukarna så de fungerar verkligen Skrattande.
    Vilket bra tips! Var köper du dessa fiffiga attiraljer? Finns de på vanliga butiker bland tvättmedel m.m?
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV