Inlägg från: Sara Mia |Visa alla inlägg
  • Sara Mia

Odd Molly för oss inbitna del IV

Pythia skrev 2010-11-27 13:09:43 följande:
    Duntoffla skrev 2010-11-26 20:41:27 följande:
    Låter ju underbart! Nu är jag nyfiken på vilka godbitar du fick tag på.
    Det är nästan så jag inte törs skriva ut hur mycket det blev, men för er skull då ;) (döm mig inte)
    Enligt plan:
    * Doily blouse i chocolate (den hade jag verkligen hoppats på att hitta) - men egentligen hade jag velat ha den i vitt. På grund av att jag inte hittade den i vitt blev det två andra vita blusar
    * superpleated blouse (fick ersätta doily blouse i vitt)
    * spoiler underskirt -powder
    *4 continten x-stitch i mörkrosa

Har funnits på önskelistan men inte enligt plan:
    * fields of lace i någon gammalrosa färg
    * 9th sweater i chalk

Bara för att de fanns där till ett bra pris:
    * appeteaser dress
    * check me and dress i mörkrosa och grått (perfekta julklänningen tänkte jag)
    * Bizarritz summer top

Nu får det verkligen bli köpstopp ett bra tag framöver.
    Oj vad mycket fint! En 9th sweater hade man verkligen inte tackat nej till. Vad kul det måste vara att få botanisera bland allt fint. Efter denna OM-dag måste ju nästan julafton kännas lite beige. Hihi!
  • Sara Mia
    h80 skrev 2010-12-17 08:55:02 följande:
    Hur snabba brukar de vara att skickia från Nola? Funderar på en klänning men jag skulle vilja ha den till jul
    Jag tyckte det gick snabbt när jag beställde min jacka (Broken coat) för några veckor sedan. Inom en vecka kom den i alla fall, fast man vet ju inte hur det är i jultider. Inga problem annars med att beställa från Nola i alla fall. 
  • Sara Mia
    h80 skrev 2010-12-17 10:09:32 följande:
    Nu beställde jag Glad jag som INTE skulle handla mer denna månaden....men denna gick ju inte att låta bli
    www.shopatnola.co.uk/sale-odd-molly-carded-fl...

måste rensa garderoben lite, tror ni det är dumt att lägga ut odd molly på tradera nu i jultider?
    Den är jättefin!
    Hoppas du hinner få den till jul. Detta är jul verkligen en riktig julklänning. 
  • Sara Mia
    Frösötös skrev 2010-12-17 14:33:08 följande:
    haha nu åkte även jag ditFlört Tack för tipset *lycklig*

www.shopatnola.co.uk/sale-odd-molly-carded-fl...
    Vad julfina ni kommer att bli i era fina flanell-klänningar. Själv ska jag nog ha min Fonda i cabaret-färgen med fina strumpbyxor till.  Hoppas det känns OK med velour på julafton. Å andra sidan kommer det småbarn hit och då kan man väl vara lite skönt och praktiskt klädd? 
  • Sara Mia
    Egensinnig skrev 2011-01-14 22:20:56 följande:
    Är det någon som vet hur a-one silk wrap är i storleken? Har hittat en 3:a men är på gränsen mellan 3:a o 4:a i storlek......
    Jag valde den större storleken (ligger också mellan två storlekar) men tror främst det beror på bystmåttet hur den passar. Den är ju rätt flexibel i vidd, i och med att knytningen går att reglera. Däremot är ju materialet inte flexibelt eftersom det är siden, så man bör nog snarast gå upp i storlek om man är lite kraftig om armarna. Sedan blir förstås modellen mer öppen i urringningen om man väljer den mindre storleken, men det kan ju avhjälpas med ett snyggt linne under, vilket man ändå måste ha för annars blir det "för spännande". A one silk wrap är en riktig goding. Lycka till!
  • Sara Mia

Var i huvudstaden idag för lite shopping. Som nämnts ovan är det ännu 50% som gäller på OM-butiken och Mathilde. Fyndade en liten godbit som jag suktat efter, men inte riktigt varit säker på förrän jag såg den IRL. Nämligen den lilla godbiten Vanity leather case. Så mjukt och fint skinn och supersöt med de små blommorna. Perfekt som aftonväska/clutch när jag någon gång tar mig ut i svängen. Annars var det inget på rean som lockade mig direkt. Man har ju sett det mesta på nätbutikerna vid det här laget. Däremot "råkade" jag prova Ka-ching wrap i chalk och den ville inte släppa taget, så den följde med hem.

• Sara Mia

Lite hjälp sökes
    Är bjuden på en 50-årsfest om ca. en månad och har nu fått för mig att en # 423 Spinner silk
    sleeveless dress i lite indigo skulle bli perfekt. Funkar ju även som vår och sommarklänning efter festen. Har någon sett en sådan i storlek 1 med åtminstone 50% rabatt så vore jag ytterst tacksam för tipset.

• Sara Mia

Egensinnig!
    Tusen tack för tipsen om min drömklänning. Sue Parkinsson hade slut, trots att det såg ut som att den fanns kvar. Jag har nu lagt en beställning hos Strawberrythreads, så får vi hoppas att allt går vägen. Denna butik var en ny bekantskap för mig, och ligger tydligen i Kanada. Inte så mycket OM just nu, men de hade ju klänningen till ett riktigt bra pris. Håller tummarna för att det funkar som det ska. Någon som har erfarenhet att handla därifrån?   

• Sara Mia
    enlitenbitkaka skrev 2011-02-18 12:47:04 följande:
    Nu har jag ju fastnat här så ni kanske kan hjälpa mig med en sak Förra sommaren (tror jag) fanns det små söta velourshorts med en miniliten "spetskant"....minns någon vad de hette eller hade för produktnummer?
    Ebbe BF 31/7 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/

De hette 231 Fonda shorts och är ljuvligt sköna
  • Sara Mia
    gambia90 skrev 2011-03-05 16:36:27 följande:
    Är det någon som vet vad den heter? om den finns att få tag på någonstans i stl 3?

Pleeease. detta var det första plagg som jag sett hos odd molly och anledningen att jag förälskade mig i OM. Jag vill ha en sådan!
    Jag tror största chansen att knipa denna är på Freeport eller Barkarby outlet. I annat fall är det väl span på Tradera som gäller. Men trägen brukar ju vinna till sist..... Lycka till i jakten på denna godbit.
  • Sara Mia
    Pythia skrev 2011-03-06 13:16:18 följande:
    Är det någon som har en chrysalis wrap som kan säga hur den är i storlek? Ska man ha en större som går mycket omlott, eller ska man ha en lagom eller en mindre som mer går kant i kant?

Smaksak kan förstås tyckas. Men vad säger ni som har en?
    Jag tycker man snarare ska gå upp än ner i storlek på wrapen. Siden är ju inte ett följsamt material och personligen tycker jag inte det är snyggt om det glipar för mycket upptill. Eftersom den är omlott får man ju till en snygg passform med knytet ändå. Jag har 0-1 i OM-plagg och tar definitivt strl. 1 på denna. Lycka till!
  • Sara Mia
    gambia90 skrev 2011-03-06 11:05:29 följande:
    tack underbara du som kontaktade mig via bloggen ang. denna kofta.
    Nu är den undanlagd till mig i butik . För 999 kr !!!!!!!!!! Sjukt billigt.
    tack igen.
    Otroligt kul för dig, och vilket fynd. Tänk vad hjälpsamma människor det finns i denna OM-värld.
  • Sara Mia
    slma skrev 2011-06-08 14:07:50 följande:
    Reas det jeanjackor nagonstans? 
    Countrydreams har den kvar i strl. 1 till 30% rabatt. Fick själv hem min i förrgår och är riktigt nöjd.
  • Sara Mia

Här har ni en till Göteborgs-farare. Jag reser tillsammans med Ninna (en skopa odd..) och ser fram mot att träffa såväl gamla som nya bekanta i denna trevliga OM-sfär. Väl mött ni som ska dit.

• Sara Mia
    Norrlandssyster skrev 2011-10-06 20:05:49 följande:
    Finns det någon här som kan jämföra mått mellan lovely knit och canna cardigan i ull? Jag är lite rädd att canna kan vara kort i modellen. Skulle behöva mått från armhåla och ner.
    Hej där!

Jag blev lycklig ägare till en beige/brun Canna cardigan på OM-träffen, och är supernöjd. Har dessutom några LK sen förut och har nu kontrollmätt dem mot Cannan. Mina LK samt Cannan är i strl. 0.
    Måtten från ärmhålan till nederkant är 34 cm på LK samt 32 cm på Canna cardigan. Kan även tipsa om Zoovillage som säljer båda koftmodellerna och andra OM-plagg. De har riktigt bra mått-tabeller i alla storlekar på alla plagg. Lycka till!
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV