• noorah

Vad tänker ni om ni ser en liten flicka klä sig i extremt utmanande kläder?

Vad är det första ni tänker på?

glöm igår, lev för idag och be för imorgon..
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 20:00
    Vi säger att hon är 12-13 år och kläderna visar mer än dom döljer alltså kortkort kjol och linne som visar praktiskt taget hela brösten..
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tänker ni om ni ser en liten flicka klä sig i extremt utmanande kläder?
  • LyckligtSlut
    BlommyNess12 skrev 2010-02-09 16:55:10 följande:
    Eller så kan man göra som min syrra och många av mina vänner, ta på sig vanliga kläder och byta på toan på busstationen.. Ha tjocka kläder över och slänga dem i ryggan när man kommer en bit bort från huset etc..
    Haha som i någon film!
  • Thaleia
    lennartsdotter skrev 2010-02-09 21:01:45 följande:
    Självklart bör föräldrar lägga sig i sina barns klädsel, men så länge klädseln inte är skadlig förstår jag inte varför. Tack vare min mamma har jag nog plöjt igenom alla klädstilar man kan tänka sig under tonåren. Allt ifrån väldigt utmanande till pösigt och heltäckande. Det var utvecklande, ett sätt att finna sig själv. Mamma var däremot en pain när det gällde piercingar, men det är förståeligt. Att pierca sig själv som 13-åring är inte helt bra.
    Jag är övertygad om att det går att finna sig själv och utvecklas även utan att man tvunget måste gå i utmanande kläder som 12-åring!
  • BlommyNess12
    Thaleia skrev 2010-02-10 07:33:49 följande:
    Jag är övertygad om att det går att finna sig själv och utvecklas även utan att man tvunget måste gå i utmanande kläder som 12-åring!
    Men jag fattar inte varför man ska förbjuda det? Gammal kristen grundmoral eller vadå?
  • Thaleia
    BlommyNess12 skrev 2010-02-10 07:35:28 följande:
    Men jag fattar inte varför man ska förbjuda det? Gammal kristen grundmoral eller vadå?
    Om det är gammal kristen grundmoral som ligger till grund för det struntar jag högaktligen i . Tillåta min 12-åring att gå klädd i utmanande och sexiga kläder, nej. Finns liksom inte på kartan. Som jag skrev tidigare så ska hon visst få gå i kortkort och urringad om hon vill men inte när hon är 12 år. Det får hon vänta med i ett par år till samtidigt som jag anser att det är ens uppgift som förälder att berätta vilka signaler en sådan klädsel kan sända. Ja, man kan vara idealist och önska att världen inte såg ut som den gjorde med allsexifiering av kvinnor/flickor men jag väljer att vara realist i den här frågan eftersom jag tror det är bäst för henne.
  • TyskMamma

Jag tycker det beror helt på vad folk menar med "utmanande"(jag kräks över det uttrycket men det är ju det ni använder!)
    Min lillla fyraåring kan gå runt i kort kjol och bara ben och ett linne på sommaren. "Utmanar" hon eventuella pedofiler på gatan med sin lilla korta kjol? Ska hon också skyla sig?
    För uppenbarligen tillåter ni ju inte ens en 12-åring att ha en kort kjol eller en urringad/v-ringad whatever-tröja. En 12-åring är i lagens mening fortfarande ett barn och kan klä sig som ett barn och ett barn har inget kvinnligt som bör skylas(för det är ju det ni anspelar på här, att täcka sig. Men jag är sjuk som har långkjol om sommaren minsann....suck....!) och kan därför inte anses som utmanande, oavsett vad hon har på sig. Det är inte hennes fel att äckliga peddosar sucktar efter hennes barnkropp i den korta kjolen. Eller anser ni det?
    För det är ju inte kläderna som är sexiga, det är människan som bär dem som är sexig och en 12-åring är ett barn och alla som sucktar efter barn är pedofiler och behöver vård. Det är inte barnet som bör skylas.

• Stackhouse

Det får man inte skriva här, och det handlar om föräldrarna.

Du vill ligga med mig, det går inte, du är snuskig!
  • TyskMamma
    Stackhouse skrev 2010-02-10 10:39:35 följande:
    Det får man inte skriva här, och det handlar om föräldrarna.
    vad får man inte skriva?
  • Lady Dahmer
    TyskMamma skrev 2010-02-10 10:38:36 följande:
    Jag tycker det beror helt på vad folk menar med "utmanande"(jag kräks över det uttrycket men det är ju det ni använder!) Min lillla fyraåring kan gå runt i kort kjol och bara ben och ett linne på sommaren. "Utmanar" hon eventuella pedofiler på gatan med sin lilla korta kjol? Ska hon också skyla sig? För uppenbarligen tillåter ni ju inte ens en 12-åring att ha en kort kjol eller en urringad/v-ringad whatever-tröja. En 12-åring är i lagens mening fortfarande ett barn och kan klä sig som ett barn och ett barn har inget kvinnligt som bör skylas(för det är ju det ni anspelar på här, att täcka sig. Men jag är sjuk som har långkjol om sommaren minsann....suck....!) och kan därför inte anses som utmanande, oavsett vad hon har på sig. Det är inte hennes fel att äckliga peddosar sucktar efter hennes barnkropp i den korta kjolen. Eller anser ni det? För det är ju inte kläderna som är sexiga, det är människan som bär dem som är sexig och en 12-åring är ett barn och alla som sucktar efter barn är pedofiler och behöver vård. Det är inte barnet som bör skylas.
    när jag var tolv bast så hade jag DD-kupor och höfter som matchade. Vad jag inte hade var erfarenhet och kunskap nog för att ta ansvar för vad en ev. utmanande sexig klädsel skulle kunna innebära.
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • LillTussa

Annat: Stackars barn; får inte vara som barn. Vilka föräldrar har hon egentligen?!?!

• Thaleia
    Lady Dahmer skrev 2010-02-10 10:41:59 följande:
    när jag var tolv bast så hade jag DD-kupor och höfter som matchade. Vad jag inte hade var erfarenhet och kunskap nog för att ta ansvar för vad en ev. utmanande sexig klädsel skulle kunna innebära.
    Exakt!
    Jag var inte direkt platt heller vid 12-årsåldern!
Svar på tråden Vad tänker ni om ni ser en liten flicka klä sig i extremt utmanande kläder?