• noorah

Vad tänker ni om ni ser en liten flicka klä sig i extremt utmanande kläder?

Vad är det första ni tänker på?

glöm igår, lev för idag och be för imorgon..
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 20:00
    Vi säger att hon är 12-13 år och kläderna visar mer än dom döljer alltså kortkort kjol och linne som visar praktiskt taget hela brösten..
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tänker ni om ni ser en liten flicka klä sig i extremt utmanande kläder?
  • mammaNena

annat: å gud, va det så jag såg ut {#lang_emotions_dreamer} inte riktigt så tidigt, men jag har oxå varit en av de där som syntes mest i skolan, har i efterhand fått reda på massa saker som de kallade vårt lilla gäng att man inte kunde tänka bättre

• Bedan

Jag tror att jag hade tyckt synd om henne och tänkt att hon vill klä sig så för att få uppmärksamhet från killar. Det är ju inte riktigt rätt sätt att dra till sig rätt uppmärksamhet menar jag.

• lövet2
    Bedan skrev 2010-02-09 13:49:45 följande:
    Jag tror att jag hade tyckt synd om henne och tänkt att hon vill klä sig så för att få uppmärksamhet från killar. Det är ju inte riktigt rätt sätt att dra till sig rätt uppmärksamhet menar jag.
    Det funkade fint för mig i alla fall! Jag var helnöjd med resultatet!

• Thaleia

Verkar som att en del tycker att man som förälder inte ska lägga sig i hur barnet klär sig men det kommer jag verkligen att göra som förälder! Inte en chans att jag låter min 12-13-åriga dotter springa runt i alldeles för utmanande kläder! Ett rejält snack är vad vi får ta och hon får gärna tycka att jag är pain in the ass men i det läget är det jag som förälder som bestämmer!

• Vasen
    lövet2 skrev 2010-02-09 13:50:40 följande:
    Det funkade fint för mig i alla fall! Jag var helnöjd med resultatet!
    Samma här !

Jag undrar lite när jag läser svaren här om mina föräldrar var ovanligt slappa och jag ovanligt rebellisk eller om kanske en del har glömt hur det är att vara 12 år?
  • Thaleia
    Vasen skrev 2010-02-09 13:57:30 följande:
    Samma här ! Jag undrar lite när jag läser svaren här om mina föräldrar var ovanligt slappa och jag ovanligt rebellisk eller om kanske en del har glömt hur det är att vara 12 år?
    Att vara 12 år innebär inte per automatik att man har ett behov av att klä sig utmanande...kan faktiskt inte komma ihåg att jag, mina systyar eller dom vänner man hade sprang runt i utmanade kläder i den åldern.
  • Bedan
    Thaleia skrev 2010-02-09 14:01:53 följande:
    Att vara 12 år innebär inte per automatik att man har ett behov av att klä sig utmanande...kan faktiskt inte komma ihåg att jag, mina systyar eller dom vänner man hade sprang runt i utmanade kläder i den åldern.
    Jag hade inte heller det, det var inte min grej. Däremot kommer jag ihåg hur förbannat irriterade det var när nån sa "han den där killen som är myndig sa att kan skulle kn*lla dig bara du blev lite äldre", som att det vore nån jäkla komplimang! Jag vill inte ens tänka på vad jag hade hört ifall jag klätt mig mer utmanande. Dessutom tyckte min mamma inte att barn skulle klä sig i utmanande kläder, och trots min ungdom förstod jag henne.
  • Vasen
    Thaleia skrev 2010-02-09 14:01:53 följande:
    Inte per automatik nej, men helt ovanligt är det ju inte att man på ett eller annat sätt testar olika saker. Det behöver ju inte vara kläder, det kan vara musik, det kan vara andra intressen. Sånt som inte får ens föräldrar, mormor och lärare att applådera. Ingår liksom i den åldern.

Många verkar ta detta med olika klädstilar på ett oerhört allvar och dra slutsatser om föräldrarna och social situation. Märkligt tycker jag allt att det är.
  • Thaleia
    Vasen skrev 2010-02-09 14:11:12 följande:
    Inte per automatik nej, men helt ovanligt är det ju inte att man på ett eller annat sätt testar olika saker. Det behöver ju inte vara kläder, det kan vara musik, det kan vara andra intressen. Sånt som inte får ens föräldrar, mormor och lärare att applådera. Ingår liksom i den åldern. Många verkar ta detta med olika klädstilar på ett oerhört allvar och dra slutsatser om föräldrarna och social situation. Märkligt tycker jag allt att det är.
    Ja, jag håller med dig att i den åldern så testar man och inom rimliga gränser måste man få göra det men det finns saker som jag som förälder inte kommer att gå med på och där jag kommer att visa var min gräns går, där ingår bla att springa runt med alldeles för utmanade kläder när man är så pass "liten" samt att kalla mig och min man för fula saker i stil med "jävla kärring" och liknande saker. Bara för att man testar behöver man inte tappa respekten både för sig själv och andra, är min åsikt.
  • Thaleia
    Bedan skrev 2010-02-09 14:10:21 följande:
    Jag hade inte heller det, det var inte min grej. Däremot kommer jag ihåg hur förbannat irriterade det var när nån sa "han den där killen som är myndig sa att kan skulle kn*lla dig bara du blev lite äldre", som att det vore nån jäkla komplimang! Jag vill inte ens tänka på vad jag hade hört ifall jag klätt mig mer utmanande. Dessutom tyckte min mamma inte att barn skulle klä sig i utmanande kläder, och trots min ungdom förstod jag henne.
    Ja, jag tror också att man som tonåring lär sig var ens föräldrar gräns går och vad som absolut inte är ok. Jag och mina systar hade helt klart för oss vad mamma och pappa gräns gick under vår "revolt-tid"
Svar på tråden Vad tänker ni om ni ser en liten flicka klä sig i extremt utmanande kläder?