• minz

Symptom som försvunnit i v6

Hej, är gravid i v6 skulle jag tro. Har haft gravid symptom som trög mage, svängande humör, molvärk och har sovit riktigt dåligt på nätterna. Nu har allt detta försvunnit. 

Om jag riktigt känner efter, så kanske jag känner lite, lite molvärk. Jag känner mig inte ens svullen om magen, som jag gjorde vid min första graviditet. Kan dricka kaffe och blir inte illamående heller om jag inte håller mattiderna strikt.
    Vad tror ni? Behöver jag vara orolig? Ingen graviditet är den andra lik, men att gravid symptomen försvinner så här tidigt? Har hört att vid andra graviditeten så syns det snabbare att man är gravid. Förra gången gick jag upp i vikt nästan direkt.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-09 09:58
    Ingen som vet?
  • Svar på tråden Symptom som försvunnit i v6
  • Megamjukistess

jag fick reda på att jag va gravid i vecka 2-3 börja inte känna mig gravid eller få symtom före vecka 8 då börja jag må illa. och magen börja inte synas före vecka 11-12.. va åckså orolig för att den skulle vara död i magen men fick höra att i början å i några perioder under graviditeten så har man så kallad spökveckorna så det e nog ingen fara så länge du inte börjar blöda eller får jätteont. lite ont får man ju men det är ju för att livmodern tämjer ut sej så den lilla ska få plats=) lycka till=)

• minz

Tack :) Blev orolig just för att symptomen försvann så här tidigt. Spökveckorna kommer väl något senare. Men, men, det är väl egentligen inte så mycket annat att göra än att vänta...

• Taryn

Jag hade en trad har om exakt samma sak! I vecka 6 forsvann mina symptom over en helg sadar bara, trodde det var missfall.

De kom tillbaka som vanligt och sne i vecka 7 forsvann de igen! Var pa ultraljud o allt  va rfint, barnmorskan sa at mig at tnjuta av de symtpomfria dagarna!!

• minz

Kroppen verkar helt leva sitt eget liv :) Har inte fått tillbaka några symptom, men är att kanske nå´n enstaka gång, med betoning på enstaka, krampar det till som vid mensvärk. Dum som jag var tog jag ett digitalt grav.test, för att jag hört att den kunde visa vilken vecka man är i och den påstod att jag var i v.3-4. Vilket absolut inte kan stämma med 1:a testet... Nåja, jag har slutat oroa mig, men samtidigt har jag försökt tänka så lite som möjligt på graviditeten... Ska på hälsosamtal nästa vecka, så barnmorskan kanske har några råd.

• minz

Kroppen verkar helt leva sitt eget liv :) Har inte fått tillbaka några symptom, men är att kanske nå´n enstaka gång, med betoning på enstaka, krampar det till som vid mensvärk. Dum som jag var tog jag ett digitalt grav.test, för att jag hört att den kunde visa vilken vecka man är i och den påstod att jag var i v.3-4. Vilket absolut inte kan stämma med 1:a testet... Nåja, jag har slutat oroa mig, men samtidigt har jag försökt tänka så lite som möjligt på graviditeten... Ska på hälsosamtal nästa vecka, så barnmorskan kanske har några råd.

• minz

Även datorn verkar leva sitt eget liv 

• Sussii

det är samma hära mina symptom har bara försvunnit :P det ända jag kan känna på kvällen (senast igår) lite lite illamående.

Det är nog bara normalt, om bara inte man bröjar blöda då kanske man ska bli lite orolig! =)

Har nån testat digitala gravtestet? som visar veckor?
    jag har men jag undrar om den verkligen kan stämma? :S

• Dakine
    Sussii skrev 2010-02-20 09:53:15 följande:
    det är samma hära mina symptom har bara försvunnit :P det ända jag kan känna på kvällen (senast igår) lite lite illamående. Det är nog bara normalt, om bara inte man bröjar blöda då kanske man ska bli lite orolig! =) Har nån testat digitala gravtestet? som visar veckor? jag har men jag undrar om den verkligen kan stämma? :S
    Samma här. Mina symtom har börjat försvinna och jag är i v 8. När är det spökveckorna brukar komma? Trodde det var i v 8 man skulle få symtom ;)

Dom digitala testerna visar från vilken vecka man blev befruktad, dom visar inte vilken vecka man är i. Den visar alltså 1-2 (vilket innebär att man är i v 3-4) den visar 2-3 (vilket är vecka 4-5) och den visar 3+ (vilket är att man är i v5+) Står även på förpackningen :) Så är man längre gången än v 5 bör den visa 3+. MEN det står även att om man passerat v 6 eller mer så kan den ge felvisande resultat då den itne kan mäta så pass mycket hormon.

Min barnmorska sa att har man sett hjärtat runt v 7 så är risken mycket låg att få ett missfall. Självklart finns den kvar, men den har sjunkit drastiskt. Då de flesta missfall som upptäcks senare är foster som inte utvecklas eller fåttt ngn hjärtaktivitet och dött redan i v 5-6. Men kroppen uppfattar det inte förrän senare. Så jag hoppas verkligen att allt ska gå bra denna gång! Hon sa att jag hade en väldigt rund och fin hinnsäck och att det är ett gott tecken.

Men, mina symtom har börjat försvinna.. brösten växer men har slutat ömma.. molande värken kommer itne lika ofta.. och illamåendet är borta med :/ bara 3 dagar efter VUL så har allt bara försvunnit :S På VULET såg jag ju att allt var bra och bebisens hjärta... är det stor risk att ngt kan ha gått snett bara för att symtomen är borta??
  • Sussii
    Dakine skrev 2010-02-20 10:14:26 följande:
    Samma här. Mina symtom har börjat försvinna och jag är i v 8. När är det spökveckorna brukar komma? Trodde det var i v 8 man skulle få symtom ;) Dom digitala testerna visar från vilken vecka man blev befruktad, dom visar inte vilken vecka man är i. Den visar alltså 1-2 (vilket innebär att man är i v 3-4) den visar 2-3 (vilket är vecka 4-5) och den visar 3+ (vilket är att man är i v5+) Står även på förpackningen :) Så är man längre gången än v 5 bör den visa 3+. MEN det står även att om man passerat v 6 eller mer så kan den ge felvisande resultat då den itne kan mäta så pass mycket hormon. Min barnmorska sa att har man sett hjärtat runt v 7 så är risken mycket låg att få ett missfall. Självklart finns den kvar, men den har sjunkit drastiskt. Då de flesta missfall som upptäcks senare är foster som inte utvecklas eller fåttt ngn hjärtaktivitet och dött redan i v 5-6. Men kroppen uppfattar det inte förrän senare. Så jag hoppas verkligen att allt ska gå bra denna gång! Hon sa att jag hade en väldigt rund och fin hinnsäck och att det är ett gott tecken. Men, mina symtom har börjat försvinna.. brösten växer men har slutat ömma.. molande värken kommer itne lika ofta.. och illamåendet är borta med :/ bara 3 dagar efter VUL så har allt bara försvunnit :S På VULET såg jag ju att allt var bra och bebisens hjärta... är det stor risk att ngt kan ha gått snett bara för att symtomen är borta??
    Ja jag testa testet men känns inte så "pålitande" enligt sista mens så ska jag alltså vara V6 (5+2) men enligt det testet blev jag befruktad 1-2 veckor sen och då v.3-4 så vilket ska man tro?

och ang symptomen så tror jag inte du behöver vara orolig om det såg bra ut vid VUL och om bm har sagt så, men förstår oron för den finns även för mig och många andra! :D vi håller tummarna på att inget fel finns! =)
  • Dakine
    Sussii skrev 2010-02-20 10:25:45 följande:
    Ja jag testa testet men känns inte så "pålitande" enligt sista mens så ska jag alltså vara V6 (5+2) men enligt det testet blev jag befruktad 1-2 veckor sen och då v.3-4 så vilket ska man tro? och ang symptomen så tror jag inte du behöver vara orolig om det såg bra ut vid VUL och om bm har sagt så, men förstår oron för den finns även för mig och många andra! :D vi håller tummarna på att inget fel finns! =)
    Jag vet inte om jag skulle lita mer på testet. Men för mig har testen stämt bättre. Enligt bm är jag i v 12 nu.. men egentligen är jag i v 7-8 enligt VUL. Och det var som jag själv trodde. Min sista mens var i November, men jag vet själv att jag blev gravid i januari :)

Så, du kan ju antingen haft senare ÄL än du trott och kanske blivit gravid senare ?
    Eller så stämmer itne testet :)
  • Sussii
    Dakine skrev 2010-02-20 10:46:19 följande:
    Jag vet inte om jag skulle lita mer på testet. Men för mig har testen stämt bättre. Enligt bm är jag i v 12 nu.. men egentligen är jag i v 7-8 enligt VUL. Och det var som jag själv trodde. Min sista mens var i November, men jag vet själv att jag blev gravid i januari :) Så, du kan ju antingen haft senare ÄL än du trott och kanske blivit gravid senare ? Eller så stämmer itne testet :)
    Haha ja nått sånt är det, får se sen men vet lixom inte riktigt vilket man ska räkna efter då! Får se vad bm säger på tisdag. ska hitta nåstans att boka in VUL med. =) kanske man får nått svar dära om vilken V man kan tänkas vara i! :D

En vän gjorde vul i v 8 som stmde med vul men sen vid rutin blev hon ändå flyttad 1 vecka så antar att man inte helt ska ta nått på den "säkra" vid vul då det kan diffa ändå vid RUL :D
  • Dakine
    Sussii skrev 2010-02-20 10:50:36 följande:
    Haha ja nått sånt är det, får se sen men vet lixom inte riktigt vilket man ska räkna efter då! Får se vad bm säger på tisdag. ska hitta nåstans att boka in VUL med. =) kanske man får nått svar dära om vilken V man kan tänkas vara i! :D En vän gjorde vul i v 8 som stmde med vul men sen vid rutin blev hon ändå flyttad 1 vecka så antar att man inte helt ska ta nått på den "säkra" vid vul då det kan diffa ändå vid RUL :D
    Nej precis, då det är tidigt i graviditeten så är det svårt att mäta. Men man vet ju på ett ungefär. Tycker om du vill att du bokar ett VUL, i v 6 ska man ju kunna se hjärtat :)

Då får du ju veta hur långt gången du är iaf! Sen får dom justera det på RUL :)
  • Sussii
    Dakine skrev 2010-02-20 10:52:58 följande:
    Nej precis, då det är tidigt i graviditeten så är det svårt att mäta. Men man vet ju på ett ungefär. Tycker om du vill att du bokar ett VUL, i v 6 ska man ju kunna se hjärtat :) Då får du ju veta hur långt gången du är iaf! Sen får dom justera det på RUL :)
    Ja precis, vid VUL kan jag då veta vilket jag ska räkna efter hahaha men nu räknar jag efter mensen för testet känns hmm jag vet inte riktigt :P
  • miss mums
    jravnestam skrev 2010-02-25 15:00:52 följande:
    en fråga bara, vad är VUL och hur kan man boka det?
    ett vul är ett ultraljud somman gör via vaginan, står alltså för vaginalt ultraljud. Anledningen till att man kollar den vägen är att när bebis är liten så är dte svårt att se från magen, så man ser bäst då från vaginan. Bokar kan du nog lättast boka privat, bor du i stockholm med omnejd tycker jag du ska ringa ultraljudsbarnmorskorna, de är jättesnälla där! jag har bokat tid där den 8 mars:)
  • minz

Hej, har nu varit på ultraljud. Allt är bra och fick tillbaka mina symptom för 2 veckor sen. Har mått så himla illa, men postafen verkar hjälpa bra mot det.

Nå, i alla fall ville jag bara skriva att även om symptomen försvinner i x antal veckor, så behöver det inte betyda något. Men det var ju inte roligt när man var där, mitt i oron över att något kanske hade gått snett och inte var det lätt att hitta någon info om symptom som bara tar sitt pick och pack och drar. 
    Hamnade bara på en massa inlägg om missfall etc och BM var inte heller till hjälp. Den jag pratade med sa bara att jag skulle vänta och se - att det fanns inget annat att göra. Det var kanske inte exakt det jag ville eller behövde höra just då. Jag tycker om ren fakta :)
  • Vi 5

minz, hoppas att allt gick fortsatt bra! Vill bara tacka för att du tog dig tid att uppdatera om hur det gick, för jag sitter nu själv i v 6 och surfar runt eftersom jag oroar mig för symptom som försvunnit helt i många dagar nu. förra veckan hade jag mycket molvärk, ömma bröst och var lite illamående och supertrött, nu har jag bara lite ömma bröst och är knappt trött. Vid tidigare graviditet hade jag mkt mer symptom ända från början och hela tiden, så nu är jag väldigt orolig att det avstannat. Känns därför skönt att läsa om att du hade det liknande och att det ändå gick bra! .

• Vi 5

jjohannaawesome, jag är ledsen, men jag missade din fråga! Tack för att du frågade, men det slutade tyvärr med mf i v9 och hade troligen avstannat där runt v 5-6 någon gång.  Jag fick ett till mf ett år senare, men nu sitter jag här med en liten 7-månaders, så man ska inte ge upp. Jag hoppas att det baa är falsklarm för dig och att du fått tillbaka lagom mycket symptom.  

Svar på tråden Symptom som försvunnit i v6