• minz

Symptom som försvunnit i v6

Hej, är gravid i v6 skulle jag tro. Har haft gravid symptom som trög mage, svängande humör, molvärk och har sovit riktigt dåligt på nätterna. Nu har allt detta försvunnit. 

Om jag riktigt känner efter, så kanske jag känner lite, lite molvärk. Jag känner mig inte ens svullen om magen, som jag gjorde vid min första graviditet. Kan dricka kaffe och blir inte illamående heller om jag inte håller mattiderna strikt.
    Vad tror ni? Behöver jag vara orolig? Ingen graviditet är den andra lik, men att gravid symptomen försvinner så här tidigt? Har hört att vid andra graviditeten så syns det snabbare att man är gravid. Förra gången gick jag upp i vikt nästan direkt.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-09 09:58
    Ingen som vet?
  • Svar på tråden Symptom som försvunnit i v6
  • minz

Tack :) Blev orolig just för att symptomen försvann så här tidigt. Spökveckorna kommer väl något senare. Men, men, det är väl egentligen inte så mycket annat att göra än att vänta...

• minz

Kroppen verkar helt leva sitt eget liv :) Har inte fått tillbaka några symptom, men är att kanske nå´n enstaka gång, med betoning på enstaka, krampar det till som vid mensvärk. Dum som jag var tog jag ett digitalt grav.test, för att jag hört att den kunde visa vilken vecka man är i och den påstod att jag var i v.3-4. Vilket absolut inte kan stämma med 1:a testet... Nåja, jag har slutat oroa mig, men samtidigt har jag försökt tänka så lite som möjligt på graviditeten... Ska på hälsosamtal nästa vecka, så barnmorskan kanske har några råd.

• minz

Kroppen verkar helt leva sitt eget liv :) Har inte fått tillbaka några symptom, men är att kanske nå´n enstaka gång, med betoning på enstaka, krampar det till som vid mensvärk. Dum som jag var tog jag ett digitalt grav.test, för att jag hört att den kunde visa vilken vecka man är i och den påstod att jag var i v.3-4. Vilket absolut inte kan stämma med 1:a testet... Nåja, jag har slutat oroa mig, men samtidigt har jag försökt tänka så lite som möjligt på graviditeten... Ska på hälsosamtal nästa vecka, så barnmorskan kanske har några råd.

• minz

Även datorn verkar leva sitt eget liv 

• minz

Hej, har nu varit på ultraljud. Allt är bra och fick tillbaka mina symptom för 2 veckor sen. Har mått så himla illa, men postafen verkar hjälpa bra mot det.

Nå, i alla fall ville jag bara skriva att även om symptomen försvinner i x antal veckor, så behöver det inte betyda något. Men det var ju inte roligt när man var där, mitt i oron över att något kanske hade gått snett och inte var det lätt att hitta någon info om symptom som bara tar sitt pick och pack och drar. 
    Hamnade bara på en massa inlägg om missfall etc och BM var inte heller till hjälp. Den jag pratade med sa bara att jag skulle vänta och se - att det fanns inget annat att göra. Det var kanske inte exakt det jag ville eller behövde höra just då. Jag tycker om ren fakta :)
Svar på tråden Symptom som försvunnit i v6