• Dakine

Symptom som försvunnit i v6

Sussii skrev 2010-02-20 09:53:15 följande:
    det är samma hära mina symptom har bara försvunnit :P det ända jag kan känna på kvällen (senast igår) lite lite illamående. Det är nog bara normalt, om bara inte man bröjar blöda då kanske man ska bli lite orolig! =) Har nån testat digitala gravtestet? som visar veckor? jag har men jag undrar om den verkligen kan stämma? :S
    Samma här. Mina symtom har börjat försvinna och jag är i v 8. När är det spökveckorna brukar komma? Trodde det var i v 8 man skulle få symtom ;)

Dom digitala testerna visar från vilken vecka man blev befruktad, dom visar inte vilken vecka man är i. Den visar alltså 1-2 (vilket innebär att man är i v 3-4) den visar 2-3 (vilket är vecka 4-5) och den visar 3+ (vilket är att man är i v5+) Står även på förpackningen :) Så är man längre gången än v 5 bör den visa 3+. MEN det står även att om man passerat v 6 eller mer så kan den ge felvisande resultat då den itne kan mäta så pass mycket hormon.

Min barnmorska sa att har man sett hjärtat runt v 7 så är risken mycket låg att få ett missfall. Självklart finns den kvar, men den har sjunkit drastiskt. Då de flesta missfall som upptäcks senare är foster som inte utvecklas eller fåttt ngn hjärtaktivitet och dött redan i v 5-6. Men kroppen uppfattar det inte förrän senare. Så jag hoppas verkligen att allt ska gå bra denna gång! Hon sa att jag hade en väldigt rund och fin hinnsäck och att det är ett gott tecken.

Men, mina symtom har börjat försvinna.. brösten växer men har slutat ömma.. molande värken kommer itne lika ofta.. och illamåendet är borta med :/ bara 3 dagar efter VUL så har allt bara försvunnit :S På VULET såg jag ju att allt var bra och bebisens hjärta... är det stor risk att ngt kan ha gått snett bara för att symtomen är borta??
  • Dakine
    Sussii skrev 2010-02-20 10:25:45 följande:
    Ja jag testa testet men känns inte så "pålitande" enligt sista mens så ska jag alltså vara V6 (5+2) men enligt det testet blev jag befruktad 1-2 veckor sen och då v.3-4 så vilket ska man tro? och ang symptomen så tror jag inte du behöver vara orolig om det såg bra ut vid VUL och om bm har sagt så, men förstår oron för den finns även för mig och många andra! :D vi håller tummarna på att inget fel finns! =)
    Jag vet inte om jag skulle lita mer på testet. Men för mig har testen stämt bättre. Enligt bm är jag i v 12 nu.. men egentligen är jag i v 7-8 enligt VUL. Och det var som jag själv trodde. Min sista mens var i November, men jag vet själv att jag blev gravid i januari :)

Så, du kan ju antingen haft senare ÄL än du trott och kanske blivit gravid senare ?
    Eller så stämmer itne testet :)
  • Dakine
    Sussii skrev 2010-02-20 10:50:36 följande:
    Haha ja nått sånt är det, får se sen men vet lixom inte riktigt vilket man ska räkna efter då! Får se vad bm säger på tisdag. ska hitta nåstans att boka in VUL med. =) kanske man får nått svar dära om vilken V man kan tänkas vara i! :D En vän gjorde vul i v 8 som stmde med vul men sen vid rutin blev hon ändå flyttad 1 vecka så antar att man inte helt ska ta nått på den "säkra" vid vul då det kan diffa ändå vid RUL :D
    Nej precis, då det är tidigt i graviditeten så är det svårt att mäta. Men man vet ju på ett ungefär. Tycker om du vill att du bokar ett VUL, i v 6 ska man ju kunna se hjärtat :)

Då får du ju veta hur långt gången du är iaf! Sen får dom justera det på RUL :)
Svar på tråden Symptom som försvunnit i v6