• Beccis86

Vattkoppor sökes; mölndal/Göteborg

Letar efter någon som vill hjälpa mig smitta mina barn med vattkoppor.

Är hemma och är mammaledig nu, tänkte att det kan vara ett tillfälle för barnen att få det (när jag ändå är hemma från jobbet) och helst nu då innan sommaren..

Finns det någon som vars barn har och vill ställa upp :) ? så hör gärna av er till mig!

Bor själv i Mölndal, men kan även ta mig in till Göteborg om det skulle vara så.

Tack på förhand //Becca

• Svar på tråden Vattkoppor sökes; mölndal/Göteborg
  • Beccis86

oj, va kul med så många svar =)

accepterar ni som inte tycker om det eller förstår det, håller dock med thecarseatlady,- i i stort sett hela inlägget om vattkoppor å vaccinet mot det.. Inget jag tänker eller ens haft tanke på att ge mina barn!

en ofarlig barnsjukdom (om dom får de då som BARN) som vattkoppor är inget jag vaccinerar mot och stärker som sagt deras immunförsvar! och när jag ändå har tiden nu när jag e mammaledig, så ja, varför inte...!

hoppas på fler koppor :)

• LillTussa
    thecarseatlady skrev 2010-02-10 18:27:00 följande:
    Själv skulle aldrig vaccinera mina barn mot vattkoppor, för jag ser ingen vits med att skjuta upp en ofarlig barnsjukdom till vuxen ålder, då det är 20ggr större risk att dö i sjukdomen om man får den då. Om vaccinet hade givit ett 100%igt skydd så länge man lever hade det varit annorlunda. Men nu skyddar bara vaccinet i några år och garanterar inte att 100% av dem som tar det förblir friska. Hur stor procent som verkligen skyddas är det ingen som egentligen vet, för det brukar inte testas. Sen ska man lägga till att alla vacciner innehåller en hel massa farliga ämnen, som man borde undvika så långt det går...därför är det enligt mig inte smart att välja en massa extra vacciner som ska förnyas med jämna mellanrum. Dessutom finns det många som säger att alla barnsjukdomar tränar immunförsvaret så pass bra att ju fler man har haft, desto färre sjukdomar får man senare i livet. Våra två äldsta barn har haft vattkoppor och det var inga problem för dem. Minns inte om de hade någon feber alls, utan kunde leka och vara igång som vanligt. Inga ärr har de heller. Nu har vi då bara 3-åringen kvar, och ju fortare han får det desto bättre, anser jag.
    Word! Tycker detta inlägg var superbra skrivet! 
  • thecarseatlady
    LillTussa skrev 2010-02-12 11:11:48 följande:
    Word! Tycker detta inlägg var superbra skrivet! 
    Tack....{#lang_emotions_embarassed} Jag blir bara så fruktansvärt förbannad över att man kan göra reklam för vilket vaccin som helst och medvetet lämna bort allt det negativa med vaccinet! Men så gör väl alla som försöker sälja en vara.... Jag kan dock garantera att om föräldrar började läsa på lite innan de vaccinerar sina barn, och ta reda på hur dåligt en del vaccin skyddar, vad de innehåller och vilka biverkningar och sjukdomar de ger, så skulle nästan ingen vaccinera sina barn längre....

Helt OT, så sorry TS för det.... jag hoppas ni hittar smittan ni söker! {#lang_emotions_sunny}
  • Tuxi

I Kållered härjar det runt lite just nu bor tyvärr inte där längre precis flyttat.

• MysTic PrincesS

En annan jagar uppe i småland o här verkar de totalisolera sig på hemlig ort, mao omöjliga att hitta,,,{#lang_emotions_undecided}

• Beccis86

ok synd med kållerd för de är ju nära mig! me kopparna försvinner inte det närmaste hoppas jag ! :P

• Beccis86

trist att det inte verkar bli fler svar här...
    vill ju gärna få tag i någon som har! =)

• schoeni77

jag kan bara hålla med ang vaccination, ska vi vaccinera oss mot allting i all framtid så härjar det snart bakterier som det inte går att ta död på :(
    vi har ju överlevt alla barnsjukdomar, varför skulle inte vara barn göra det?!?

själva har vi varit och besökt kusinerna för att få en liten dos av vattkoppor, och jag tror det är på g. lite feber och hosta, men inga prickar än. men jag har även hört talas om barn som bara fick 7 prickar på kroppen, så vi kanske har det redan?!?

men vi bor inte i göteborg utan 3 mil nordöst om varberg, du får hojta om du inte hittar dina vattkoppor i göteborg {#lang_emotions_wink} lycka till!

• thecarseatlady

Nu har vi vattkoppor i grannkommunen! {#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden Vattkoppor sökes; mölndal/Göteborg