• Beccis86

Vattkoppor sökes; mölndal/Göteborg

Letar efter någon som vill hjälpa mig smitta mina barn med vattkoppor.

Är hemma och är mammaledig nu, tänkte att det kan vara ett tillfälle för barnen att få det (när jag ändå är hemma från jobbet) och helst nu då innan sommaren..

Finns det någon som vars barn har och vill ställa upp :) ? så hör gärna av er till mig!

Bor själv i Mölndal, men kan även ta mig in till Göteborg om det skulle vara så.

Tack på förhand //Becca

• Svar på tråden Vattkoppor sökes; mölndal/Göteborg
  • Tuxi

Åh Vilken kommun? *Hoppas Lerum* Vi ska till Uppsala nu på måndag kanske hittar där uppe

• Tuxi
    Minttu skrev 2010-03-14 09:21:23 följande:
    Lerum har massor med koppor!! Fick min dotters därifrån
    Wii perfekt jag bor i Floda, Vill att 2åringen skall få nu och lilllasyster på 3 månader så det slipper bli så där extrajobbigt för dom senare
  • thecarseatlady
    Tuxi skrev 2010-03-14 08:58:15 följande:
    Åh Vilken kommun? *Hoppas Lerum* Vi ska till Uppsala nu på måndag kanske hittar där uppe
    Haha! I Österbotten, Finland! Lite långt kanske? {#lang_emotions_wink}

Men är du säker på att du vill ha smittan redan nu? Jag skulle nog skjuta upp det lite om jag hade en 3-månaders i familjen.
  • Aakashan

Hmm.. Sitter här i STHLM, min yngsta är inne på andar vända, första han hade var jättelite, och nu har han fått en vända till, men inte fasiken har hans syrra fått.... Trots att det gått på dagis i två omgångar och nu sist hållit på i säkert sex veckor....

• Tuxi
    thecarseatlady skrev 2010-03-14 14:30:22 följande:
    Haha! I Österbotten, Finland! Lite långt kanske? Men är du säker på att du vill ha smittan redan nu? Jag skulle nog skjuta upp det lite om jag hade en 3-månaders i familjen. Nu hänger jag inte med riktigt {#lang_emotions_tongue_out}
  • Tuxi

Ja nu kom jag på mig haha, jag skyller på amningshormoner

• Tullemi
    Aakashan skrev 2010-03-14 15:24:27 följande:
    Hmm.. Sitter här i STHLM, min yngsta är inne på andar vända, första han hade var jättelite, och nu har han fått en vända till, men inte fasiken har hans syrra fått.... Trots att det gått på dagis i två omgångar och nu sist hållit på i säkert sex veckor....
    Kan man få vattkoppor mer än 1 gång? Nä, det kan man väl inte?!
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Mamma 04 och 06

Jag har hört att om man får färre än tio koppor så bli man inte immun. Min son fick bara några, så vi kommer också leta efter vattenkoppor vid ett bra tillfälle.

En kompis till mig, från Marocco, fick vattenkoppor här i Sverige i vuxen ålder och han blev fruktansvärt sjuk. Det är bättre ju mindre de är. dock skulle jag inte medvetet låta ett barn under ett år få det.

• Tuxi
    Tullemi skrev 2010-03-14 20:09:22 följande:
    Kan man få vattkoppor mer än 1 gång? Nä, det kan man väl inte?!
    Fick Lucas när Milea hade??
  • Tullemi
    Tuxi skrev 2010-03-15 09:43:19 följande:
    Fick Lucas när Milea hade??
    Nä, han klarade sig...eller hur man nu ska se det
    Milea 080217 Lucas 100202
  • thecarseatlady

Nu är det gjort! Igår var vi å hälsade på en liten kille som hade vattkoppor, så nu är det bara att vänta och hoppas att han fick smittan, och att han klarar sjukdomen så bra som möjligt om han får den. {#lang_emotions_smile}

Hur går det för er andra i tråden?

• cassie27

roligt att läsa att några vill att barnen smittar med våtkoppor Jag undviker det så mycket som möjlig.... Själv hade jag inte det när jag var barn.... så blir jag rädd varje gång när det går på dagis.

Ang.vaccination... min dotter på 8 år blev vaccinerad mot våttkoppor när hon var 5 år. Orsaken var att jag var gravid i vecka 32 och som sagt var inte immun mot viruset. Det kan vara väldigt farligt med våttkoppor i sista 3 månader av graviditeten. Efter halv år efter vaccinationen min dotter FICK våttkoppor!!!! jag var chockad! Ho n hade lite feber och typ 10 prickor. Så ser ni hur vaccinationen fungerar.... lite sådär...
    Min lilla flicka på 2 år fick inte den , inte jag heller....
    Fan, det är verkligen jobbigt... funderar på att vaccinera mig i år så jag slipper hela stressen på grund av det.... *funderar*

• thecarseatlady
    cassie27 skrev 2010-04-28 18:35:28 följande:
    roligt att läsa att några vill att barnen smittar med våtkoppor Jag undviker det så mycket som möjlig.... Själv hade jag inte det när jag var barn.... så blir jag rädd varje gång när det går på dagis. Ang.vaccination... min dotter på 8 år blev vaccinerad mot våttkoppor när hon var 5 år. Orsaken var att jag var gravid i vecka 32 och som sagt var inte immun mot viruset. Det kan vara väldigt farligt med våttkoppor i sista 3 månader av graviditeten. Efter halv år efter vaccinationen min dotter FICK våttkoppor!!!! jag var chockad! Ho n hade lite feber och typ 10 prickor. Så ser ni hur vaccinationen fungerar.... lite sådär... Min lilla flicka på 2 år fick inte den , inte jag heller.... Fan, det är verkligen jobbigt... funderar på att vaccinera mig i år så jag slipper hela stressen på grund av det.... *funderar*
    Men du har ju redan sett hur dåligt vaccinet skyddar, hur kan du överväga att ta det då? Enligt vad jag har läst den senaste tiden så får nästan alla vaccinerade vattkoppor ändå. Så om man vaccinerar sig får man både sjukdomen och allt giftigt skräp som vaccinet innehåller och det är väl ganska onödigt? Förresten låter det ju ändå som att du skulle vara immun då du inte blev sjuk fast ni hade vattkoppor i huset. Det borde man väl kunna kolla med ett blodprov...?

Här har det nu snart gått tre veckor sedan sonen smittades och inga koppor syns till. Hmpf!! Visserligen har jag gjort vad jag kunnat för att stärka hans immunförsvar denna vinter och han har inte fått några vacciner och inte ätit någon antibiotika som försvagar det, men inte trodde jag nu att immunförsvaret skulle bli så starkt att det inte ens gick att få honom sjuk med vilja...
  • thecarseatlady

^ Nu har jag hört om flera vuxna som har trott att de inte har haft vattkoppor när de var små, men som efter ett test har visat sig vara immuna ändå! Så tydligen kan man ha vattkoppor så lindrigt att man inte ens märker av det! {#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden Vattkoppor sökes; mölndal/Göteborg