cassie27 skrev 2010-04-28 18:35:28 följande:
roligt att läsa att några vill att barnen smittar med våtkoppor Jag undviker det så mycket som möjlig.... Själv hade jag inte det när jag var barn.... så blir jag rädd varje gång när det går på dagis. Ang.vaccination... min dotter på 8 år blev vaccinerad mot våttkoppor när hon var 5 år. Orsaken var att jag var gravid i vecka 32 och som sagt var inte immun mot viruset. Det kan vara väldigt farligt med våttkoppor i sista 3 månader av graviditeten. Efter halv år efter vaccinationen min dotter FICK våttkoppor!!!! jag var chockad! Ho n hade lite feber och typ 10 prickor. Så ser ni hur vaccinationen fungerar.... lite sådär... Min lilla flicka på 2 år fick inte den , inte jag heller.... Fan, det är verkligen jobbigt... funderar på att vaccinera mig i år så jag slipper hela stressen på grund av det.... *funderar*
Men du har ju redan sett hur dåligt vaccinet skyddar, hur kan du överväga att ta det då? Enligt vad jag har läst den senaste tiden så får nästan alla vaccinerade vattkoppor ändå. Så om man vaccinerar sig får man
både sjukdomen och allt giftigt skräp som vaccinet innehåller och det är väl ganska onödigt? Förresten låter det ju ändå som att du skulle vara immun då du inte blev sjuk fast ni hade vattkoppor i huset. Det borde man väl kunna kolla med ett blodprov...?
Här har det nu snart gått tre veckor sedan sonen smittades och inga koppor syns till. Hmpf!! Visserligen har jag gjort vad jag kunnat för att stärka hans immunförsvar denna vinter och han har inte fått några vacciner och inte ätit någon antibiotika som försvagar det, men inte trodde jag nu att immunförsvaret skulle bli så starkt att det inte ens gick att få honom sjuk med vilja...