BettanB skrev 2011-02-16 15:38:53 följande:
Pimpinella: Välkommen hit. Har sett dig i andra trådar och berörts. Hoppas verkligen att det skall bli er tur snart.
Jag har haft 5 mf/ma (minst; har liksom inte haft koll på alla biokemiska graviditeter). Den här gången hade jag innohep, asa & prednisolon från ägglossning, progesteron från plus, tog 5000 IE pregnyl/vecka, folacin hela cykeln liksom omega3, extra e-vitamin (för celldelningen), extra dvitamin och extra kalk (de två sista eftersom jag tog pred). Vad mer? Levaxin också ja.. Tror inte jag glömt något. Fick min högt efterlängtade son för snart 2 veckor sedan. Hade en rätt besvärlig graviditet (inte för mig, men för honom) eftersom det ÄNDÅ blev problem med moderkakan som orsakade tillväxtminskning och brist på fostervatten. Är grymt imponerad av min sons livsgnista och fighting spirit med tanke på att han ändå klarade sig igenom.
McYama: Hoppas verkligen att du neggar i onödan och att du är ett fint statistiskt exemplar.

*kram*
*vinkar* till alla!!
Grattis till sonen!
Jag har ju också haft tre såna där missfall som egentligen inte godkänns,jag bara vet att jag varit gravid och fått missfall runt mensen p.g.a symtom.
Få se om jag fattat rätt nu: du tog både blodförtunnande sprutor,Trombyl och Prednisolon ända från äl? Hur många gånger då? Eller blev du gravid direkt på det konceptet? Jag har haft Levaxin i snart tre år,Trombyl och progesteron i drygt 1,5 år. Omega 3 äter jag sen 3 år minst. C-vitamin har jag börjat om med. E-vitamin har jag tagit i omgångar,men länge sen nu. Inte pratat med läkaren på jättelänge,inte orkat ta tag i det. Känns som problemet kommer på en gång,vad det nu är. MA v.10+6 är det längsta,men hon dog ju redan v.7 ändå. Hur fick du läkaren att gå med på allt det där varav flera redan innan du visste att du var gravid? Jag är beredd prova
allt ,men läkaren måste ju vara villig också... Tror faktiskt jag måste ha nåt även om jag gör ED för är problemet nåt annat finns väl problemet där även med nån annans ägg tänker jag.
Men usch,vad jag babblar! Men jag är så vetgirig och desperat nu så jag famlar alla halmstrån och all info.! Det må vara mig förlåtet hoppas jag. När det gäller missfall måste man tydligen själv komma med förslag och veta det mesta för att läkarna ska lyssna.