Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

NinniNinna skrev 2011-08-22 19:23:58 följande:
    SaftochBulle: det där blev lite väl kortfattat Glad Det jag menade var såklart att du gärna får komma in och berätta hur det går nästa vecka. Håller tummarna för att mensen håller sig borta!
    Jag förstod hur du menade ;)
    Självklart kommer jag med rapport. Hur går det själv?
  • Saftmedbulle

Nä, tänker inte testa för BIM, som är på söndag.

Hmm, ja, jag förstår... man kan lätt tröttna på bebisverkstaden. Bra att du sysslar med annat oxå (själv jobbar jag som en galning - tyvärr inte självvalt dock...)

• Saftmedbulle
    NinniNinna skrev 2011-08-27 22:58:08 följande:
    SaftochBulle: ja trött är väl bara förnamnet... vi har försökt bli föräldrar i drygt fyra år nu...

Bra att du klarar av att vänta med testandet! Själv testar jag sista vardagen innan mens (t.ex. fredag sist, då BIM var på en söndag) eftersom vi äntligen blivit lovade medicin och det är viktigt att börja med det så snart som möjligt. Håller tummarna i morgon!
    Här kom alltså mensen igår... Känns ganska ok den här gången, eftersom min gynekolog vill att jag gör ett hormontest på mensens tredje dag.
    Blir dessutom lite lättare på vinprovningen på fredag (gäller att se det positiva...).

Pepp till dig i din bebisverkstad. Fyra år är LÅNG tid... förstår verkligen om du ruttnar på situationen. Har ni fått någon hjälp?
  • Saftmedbulle
    Pimpinellan skrev 2011-09-05 15:12:12 följande:
    Jättesnällt att fråga! {#emotions_dlg.flower} Nej,jag har inte läst sen sist vilket jag ber om ursäkt för för jag har ju säkert missat nåt. Men jag har inte orkat helt enkelt... Vi har passerat in på 6:e året och nu känns det verkligen hemskt. Har det i.o.f.s  alltid gjort,men åldern och verkligheten har kommit ikapp totalt. 1% chans att bli gravid vid varje äl är ju rena skämtet! Fortsätter envist ändå. Får ju tydlig äl av r.r och mens när jag "ska" så jag funkar ju så långt. Ska bara åf iväg ansökan om EA -nu måste vi!

Kram till alla-ingen nämnd,ingen glömd!
    Styrkekram till dig! Förstår om det är tröttsamt...
  • Saftmedbulle

Ok, här...

Var på mitt första möte inför utredningen, där jag fick en massa provsvar (dock inte alla än...) och det verkade ok. Läkaren påpekade att vid min ålder är det 50% missfallsrisk, men då kontrade jag med att det ju är 50% chans att lyckas då oxå - det höll hon ju med om.
    Känns skönt att få lite "hjälp" i alla fall, så får man ju se... Många av er har ju inte blivit så hjälpta av era utredningar, har jag förstått.

Önskar er en trevlig helg!

• Saftmedbulle
    BettanB skrev 2011-09-09 18:40:09 följande:
    Saft och bulle: 50% är ju inte illa; mig gav de runt 5% chans att nästa graviditet skulle lyckas. Och det gjorde den ju.. Visserligen var de dåliga oddsen om man inte fick behandling..
    Tack för pepp! Och till dig oxå Ninnininna! Ja... jag hoppas verkligen på fjärde gången gillt... vi jobbar på här hemma, eftersom det är ÄL-dax ;)
  • Saftmedbulle
    mojutten skrev 2011-09-09 20:28:09 följande:
    SoB, 50% är verkligen inte fy skam! Om det går med 5% chans så ska väl det inte vara omöjligt för er :)
    Nä, precis! Man måste ju hoppas på det bästa, eller hur?
  • Saftmedbulle

Ninnininna: Låter jättespännande! Grattis till hjälpen! Måste kännas skönt att det händer något åtminstone...

• Saftmedbulle
    NinniNinna skrev 2011-09-17 08:39:27 följande:
    SaftochBulle: tack! Hur går det för dig?
    Inväntar BIM... (25:e)...segt...
  • Saftmedbulle

Mensen dök upp igår...suck...får ta nya tag i oktober (är det tröttsamt eller är det tröttsamt?)...

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3