• MCT79

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Pimpinellan skrev 2011-06-21 16:11:53 följande:
    Apropå sex.. Har ni blitt avrådda under graviditet eller avstår ni ändå? Vi har aldrig sex efter äl.-går ju inte heller bokstavligt talat...- och tänker inte ha alls innan v.25. Samvetet tillåter inte det även om jag vet att det sällan påverkar. Hur tänker ni och gör ni som är gravida nu? Har ni fått andra förhållningsorder som te.x att inte träna,inte stressa,inte bada varmt o.s.v? Kort sagt-vad vågar ni göra som gravid? Jag ser mig själv framför mig sittandes i soffan i 8 månader käkandes fullkorn typ och vatten...
    förra gången när jag gick till v12 så hade jag sex som vanligt.... nu vågar jag inte...
    Jahajaaa....
  • MCT79

Grattis snigelkatt!!!
    Tingeling jag känner igen det där... Man slappnar aldrig av. Särskilt inte före de dagar då man haft sina tidigare mf. 11+4 upptäcktes mitt ma senast. Idag är jag 6+4 och är på väg för VUL nu...

• MCT79

Hej.... Lite chockad... Vi fick se hjärta slå... Mättes till 6+5.... det andra hjärtat slog också... Mättes 6+4.... Två!

GRÅTER.... chock!!

• MCT79

T*** för alla grattis! Jag är lite chockad än... eller.. väldigt... gick in med inställningen att vi inte skulle få se nått hjärta och han tittade lääääääänge innan han visade hjärtslagen... sen småpratade han lite och frågade om jag hade medicinerat den här gången och pratade på om allt möjligt... jag har en skärm på väggen i min fotända så jag ser hela tiden det han ser.... plötsligt när jag tittar på skärmen klickar nått till i mig...."är det där två hinnsäckar?" "japp det är det, det var därför jag frågade om medicineringen...."

När vi gjorde vul 5+1 såg han bara en hinnsäck men det måste ha funnits två redan så sa denna läkare bara det att han inte såg den riktigt. Jag vet ju sedan tidigare att han missar en del saker så....

Iaf... enligt senaste mens är jag 6+3 idag... tvilling 1 mätte han till 6+5 och tvilling 2 till 6+4... har inga riktigt bra bilder men ska se om jag kan få in dem senare i kväll..=)

Har varit på språng hela dan så nu ska jag vila lite och umgås med sambon! Kram till er alla!

Gravid igen, nu får vi se hur långt det går!
  • MCT79
    mojutten skrev 2011-07-10 11:33:47 följande:
    Grattis MCT, vilken överraskning! :)

Här fick vi tråkiga nyheter, min bror och hans flickvän fick mf igår. Det känns som om jag sprider det runt mig som en sjukdom. Jag vet att det är en löjlig tanke. Jag tröstar med att ett är väldigt vanligt, mycket vanligare än man tror och upprepade mf mkt ovanligt. Hade önskat dem en räkmackegraviditet
    Usch vad tråkigt för dom.....  :(((  Hur långt hade de kommit?
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • MCT79
    mojutten skrev 2011-07-10 11:40:36 följande:
    14:e veckan.
    Men blä... just när man borde börja kunna känna sig trygg ju....
  • MCT79

Jag mår okej... Lite för skadad för att glädjas antar jag? Du vet.. Man väntar missfall typ...

• MCT79

Mmm ska ringa i morgon och be om remiss för fler VUL.

Näe sådär lyckligt naiv som man var vid första plusset blir man ju aldrig mer.. :)

• MCT79

TT och McYama, tusen T**K! (vidskeplig...)  Jag har inte fattat alls än tror jag... den enda jag kan tänka på att att göra ett VUL till..haha! =)

• MCT79

Jag har inte tänkt så mycket alls... vid VUL i fredags uppmanade dock läkaren till kub... vet inte varför?
    Vi kommer vilja göra det, men jag är inte helt säker på hur man skulle vilja gå vidare än.... jag är fortfarande i läget att det känns väldigt långt borta allting... och att jag kanske inte kommer ända dit denna gången heller.

Vi vill nog bara veta... om det skulle visa sig att det är DS kommer vi nog behålla.. men om det är nått allvarligare väljer vi nog att avbryta... eller så är det omöjligt att ta ställning till i förväg..

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3