• MCT79

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Hur gick det TT??

Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • MCT79
    TantTingeling skrev 2011-07-13 21:26:00 följande:

Kul att höra om alla eras tankar om KUB, jag tror iaf vi alla kan vara överens om att det där med fosterdiagnostik inte är så lätt minsann...

Det gick fint idag!!! Som vanligt var jag helt säker på att det skulle ha gått åt h**vete igen, nästan hyperventlierade igår kväll då jag var så orolig. Men liten lever och verkar må bra!!! :) Och vi fick fina risksiffror så vi behöver inte ta ställning till någon vidare fosterdiagnostik. Hälsade på lillebror och lillasyster efter KUBen (de bor i staden därUL gjordes), och de blev såklart superglada. I helgen ska vi berätta för övriga familjen.

Jag trodde verkligen aldrig att jag någonsin skulle komma såhär långt, och jag hoppas innerligt alla ni goa tjejer  skall få en graviditet som vill stanna kvar!!!  Nu ska jag bara pusta ut, det ar varit en lång dag, 7 timmars körtid + spänningar och oro.

Kram till er alla och stort tack för erat stöd!

Ohh vad skönt! Stort grattis!
  • MCT79
    Saftmedbulle skrev 2011-07-13 21:48:58 följande:
    Skryter lite bara (är inte med i Facebook, så då kan jag skryta här ;) : Maken och jag gick 2,3 mil idag... duktigt, va?
    Wow! Bra gjrot!
  • MCT79
    Pimpinellan skrev 2011-07-15 14:58:05 följande:
    Här är det enbart skit så jag har inget att tillföra tråden mer. Åker hem i två veckor,sen väntar begravning och mer skit. Vore bättre om en sån som jag aldrig fötts...
    Usch det där lät inte roligt alls hörru... :((( Jag hoppas livet är snällare mot dig snart..
  • MCT79

Hej alla!

Jag är lite tyst och trött.. är in och läser men håller inte riktigt isär allt som skrivs... Mår hemskt illa på kvällar/nätter och sover därför såklart kasst... kräkas nattetid är ju halvsmart...

På tisdag är det dags för nästa vul... är 10+2 då och vansinnigt nervös såklart.. vid mitt MA i våras så gick jag aldrig så långt.. eller det upptäcktes ju först i 11+4 men avstannade i v 9 troligtvis.

Jag TROR att det är som det ska... iaf med en utav dem för jag har mer symtom.. väldigt känsliga bröstvårtor, mår illa och har växtvärk... drar och spänner som sjutton emellanåt...

• MCT79
    TantTingeling skrev 2011-07-29 16:30:50 följande:
    MCT:Trist med illamåendet - även om jag faktiskt är avis över lyxen att ha symtom - ro hit med lite illamående vettja! :)  Önskar dig all lycka på tisdag!  Har också mitt UL då så vi får hållla tummarna åt varandra.

Sommarkramar till goaste FL-tjejerna!
    Ja jag ska inte klaga, lite tryggt att det finns där.. samtidigt som man naturligtvis kan ha symtom utan levande graviditet och tvärtom.. men denna gången skiljer det sig iaf från sist. =)

Vilken tid har du? Jag ska vara där 10! Ska tänka på dig såklart!
  • MCT79
    TantTingeling skrev 2011-07-29 21:45:22 följande:
    MCT: Självklart får du klaga, det var absolut inte så jag menade. Även om vi symtomlösa gravida skulle vilja ha mer symtom och våra icke-ännu-gravida trådvänner gärna skulle vilja byta med oss gravida - symtomlösa eller ej - så innebär det ju inte att det är supertoppen att kräkas och må illa hela tiden!
    Jag har tid kl 14 tror jag det var. Lycka till!
    Jaaa jag menade inte att du menade att jag inte fick klaga...hahah! Vad rörigt det blir! =) Det ligger i människans natur att gnälla...lite...  Ska tänka på dig kl 14! =)
    NinniNinna skrev 2011-07-30 11:38:34 följande:
    TT: vad skönt att allt var bra med hjärtljuden! Klok man du har, som skickade iväg dig. Ingen vits att oroa sig så mycket i onödan. Förstår att det är jobbigt med värmen, jag har varit gravid under sommaren de två sista åren och bara legat inne och mått dåligt. Synd bara att vi inte kunde byta, den här sommaren hade jag gärna tagit värmen Glad Håller tummarna  för dig på tisdag!

MCT: skönt att det känns som att det står rätt till i magen! Håller tummarna för dig också på tisdag!

Ego: Vi kommer att vara borta mycket de närmsta veckorna, så om jag inte svarar på saker så beror det på det. Ha det så bra allihopa! Skickar en extra kram till de som har det lite jobbigt just nu.
    Tack för tumhållning!
  • MCT79

Det har gått BRAAAA!!! Två små med hjärtslag och 3-4 dagar före i storlek räknat från senaste mens. Tjock skiljevägg mellan dem och det skiljer bara en dag mellan dem storleksmässigt ! Kommer bilder senare! :)

• MCT79

Jag ber återigen om ursäkt om jag sårat någon och lämnar nu tråden..

Önskar er all lycka allihopa. Även om jag "bara" kämpat sedan november 2009 så vet jag hur det känns när det går åt helvete om och om igen...

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3