• tes 75

Äggallergitråden

en bebisfråga; har någon varit med om att en bebis reagerat på Nestlés barnmatsburkar som det står "kan innehålla spår av ägg" på? jag tänker t ex på deras spagetti med köttfärssås & kyckling med rotfrukter.

• tes 75
    mamma till tre troll skrev 2011-01-02 20:41:50 följande:
    är man inte jättekänslig så är de nog ingen fara.. fast jag har inte testat.. för våran son har bara ätit hemmalagad mat..
    ok. anledningen att jag undrar är att vår 9-månaders dotter (som har en storebror med mjölk-, ägg-, ev sädesslag-, baljväxt-, mm -allergier) förmodligen har mjölkproteinallergi, men de underliga bajsblöjorna dyker upp ibland ändå så något mer verkar det vara. vi funderar på ägg eller vete.
  • tes 75
    mamma till tre troll skrev 2011-01-02 20:52:50 följande:
    ok. våran son fick allergi av äggkost.. men ja kanske kan vara ngt med dem underliga bajsblöjorna.. ni kanske ska kolla upp med läkare..
    ja, vi ska till barnläkare imorgon pga den förmodade mjölkallergin, så då kommer jag ta upp de andra funderingarna vi har också.
  • tes 75

hur har det gått för era dagisbarn så här i påsktider? vår son har en äggallergi som ger långsamma reaktioner i form av lös mage. vi har inte gett några särskilda förhållningsregler till dagis apropå äggpyssel & sådant, & sonen har kommit hem med påskpyssel gjorda med bl a äggkartonger (om de målat ägg & ätit ägg på dagis vet jag inte). och sonen har haft 0 aptit tors-fre, varit supertrött & bajsat riktigt lösa blöjor. vi misstänker att han antingen fått i sig lite ägg på dagis (om de andra ätit det) eller så har han reagerat på äggkartongspysslet eller luftburet. är det vanligt att barn med långsamma reaktioner reagerar luftburet?

Svar på tråden Äggallergitråden