Äggallergitråden
en bebisfråga; har någon varit med om att en bebis reagerat på Nestlés barnmatsburkar som det står "kan innehålla spår av ägg" på? jag tänker t ex på deras spagetti med köttfärssås & kyckling med rotfrukter.
en bebisfråga; har någon varit med om att en bebis reagerat på Nestlés barnmatsburkar som det står "kan innehålla spår av ägg" på? jag tänker t ex på deras spagetti med köttfärssås & kyckling med rotfrukter.
hur har det gått för era dagisbarn så här i påsktider? vår son har en äggallergi som ger långsamma reaktioner i form av lös mage. vi har inte gett några särskilda förhållningsregler till dagis apropå äggpyssel & sådant, & sonen har kommit hem med påskpyssel gjorda med bl a äggkartonger (om de målat ägg & ätit ägg på dagis vet jag inte). och sonen har haft 0 aptit tors-fre, varit supertrött & bajsat riktigt lösa blöjor. vi misstänker att han antingen fått i sig lite ägg på dagis (om de andra ätit det) eller så har han reagerat på äggkartongspysslet eller luftburet. är det vanligt att barn med långsamma reaktioner reagerar luftburet?