Inlägg från: maria12 |Visa alla inlägg
  • maria12

Äggallergitråden

hej

Min helammande bebis har slemmig avforing som ibland har lite blod i. Vi haller pa att utreda for ev. matallergi och jag har redan slutat med mjolk, soya och jordnotter, men annu inte agg. Slemmet har inte gett med sig och senast igar hade hon lite lite blod i avforingen.....jag undrar om agg kan ge upphov till detta? Jag har alltid atit mycket agg, och funderar nu pa att sluta for att se om det blir nagon andring....hur lange maste man vara helt utan agg i sanafall for att kunna se resultat (ar det samma som med mjolk, ca 3 veckor?)

Jag trodde namligen aggallergiker hade andra typer av reaktioner, som exem eller andnod, och inte att det visade sig pa avforingen.....men ar det nagon som har nagon erfarenhet av aggallergi hos ammande bebisar?Skulle vara jatteintressant att fa veta mer i sana fall,

Kram 

• maria12

tack for era svar....jag ska prova utesluta agg (ocksa) och se om avforingen blir battre.....har ju sett LITE forbattring sen jag tagit bort mjolken, men inte sa stor skillnad efter jag uteslutit soya och notter....men nu ryker aggen oxa....hoppas nastan att det inte ar agg, kanns nastan som att det skulle vara annu jobbigare att undvika an mjolk.

kram 

• maria12

jag ater nastan inte havre, men ska tanka pa det. har upptackt hur fantastisk kokosmjolk ar, gjorde tom en lasange med linser, tonfisk och kokosmjolk, helt mjolk och soya fri....helt ok faktiskt.. idag ska aven en gastrolog ta sig en titt pa henne for att utesluta polyper eller nagot sar som kan bidra till de ibland blodiga avforingarna....

• maria12

nagon som vet hur snabbt man kan fa se reaktioner om man ater agg och ammar? Jag har namligen varit utan agg nu lange (samt massa andra saker) och pa lakarens inradan har jag sen drygt en vecka fatt borja ata agg igen (varje dag) och vi har inte markt nagon forsamring pa hennes avforing.....kan man kanna sig saker nu att det INTE ar agg hon reagerat pa? (Avforing blev battre sen jag tog bort sadesslag ur min kost, pa dagen efter det gatt 6 v sen jag tagit bort all mjolk, sa jag misstanker att det ar en av dessa saker)....

Hursomhelst, kan man pusta ut tror ni vad galler agg? Jag ger ju inte agg till henne direkt utan hon far i sig det via amning endast. 

Svar på tråden Äggallergitråden