Äggallergitråden
Tips på ägg- och mjölkfria pålägg till liten kille med bara 4 tänder?? Vill kunna locka med något annat än mjölkfritt margarin på rostisbitarna. ![]()
Tips på ägg- och mjölkfria pålägg till liten kille med bara 4 tänder?? Vill kunna locka med något annat än mjölkfritt margarin på rostisbitarna. ![]()
Jag undrar över Leos eksem. Han har varit mycket finare i eksemen ett tag och så kom vi på att VI inte ätit ägg på länge.... I helgen hade mamma och pappa (han har sovit där i helgen) ätit kokt ägg på lö morgon och äggröra sön morgon, och nu är Leo återigen eksemig på benen, armarna och bröstet. Eksemet på ryggen syns också lite mer. Han har dessutom letat rätt på "riviga" mattor och suttit och tokgnuggat fötterna och fotknölarna mot dem, så han var röd på utsidan av båda fötterna. Dock kan jag inte helt säkert säga att det är ägg, det har också varit varmt här i helgen och eksemen blir ju ofta sämre när han är varm.....Så jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Är han jättekänslig mot ägg (typ luftburen reaktion), eller är det värmen som gjort eksemen den här gången.... *suckar*
Jess: Men jisses!!! Stackars liten. Tror alldeles säkert att drt kan vara äggallergi. min lillkille såg ut öiknande (men inte lika kraftigt) när jag amade honom och han är mjölk och äggallergiker. Vi fick tid för pricktest när han var 4-5 npnader men det gick inte att ta oga alla eksem. så det blev blodprov istället. så det går visst att kolla innan ett års åkder och jag tycker att ni borde få tid att kolla er lille omedelbart. han måste ju ha jättejobbigt med de där eksemen.... ![]()