Äggallergitråden
Jaha då hoppar man in i en ny allergitråd :/ Dottern har växt ifrån sin mjölkallergi men nu har man istället hittat att hon inte tål ägg, så nu känner jag mig lika vilse som jag gjorde för 1½ år sen när vi slutade med mjölk.
Jaha då hoppar man in i en ny allergitråd :/ Dottern har växt ifrån sin mjölkallergi men nu har man istället hittat att hon inte tål ägg, så nu känner jag mig lika vilse som jag gjorde för 1½ år sen när vi slutade med mjölk.
Sara75: vi fick det via blodprov. Tidigare har vi bara fått testa henne genom uteslutning så säkert därför äggen missades då hon inte reagerar lika kraftigt som hon gjorde med mjölk. Hon är redan mycket bättre nu och upplever inte att vi behövt ändra så mycket på våra vanor, däremot är nog stora skillnaden maten på dagis.
Lite ot men vet att det finns många här vars barn får eksem.. Min dotter har fått eksem på ögonlocket, vågar inte ta kortison där, så någon som har tips på vad som kan lindra klådan??
Soffifi: vet inte ens vad det är? Är det något som ska hjälpa mot klådan?
Finns det på Apoteket receptfritt? Eller måste jag försöka hå tag på hennes allergiläkare??
Nej. Hon reagerar bara med eksem så vi har bara fått kortison utskrivet.. Har aldrig tänkt tanken på att fråga om något annat, men får nog ringa barnmottagningningen. Nu fick vi bort eksemet på ögat med vanlig miniderm,
Det här eksemen uppkom efter att vi haft hund på besök vilket vi sett tendenser på innan oxå, men vid senaste kontrollen tog de blodprov och kunde då inte se någon reaktion på pälsdjur men hon är ju bara två så vågar inte lita på set riktigt.. Tack för tipset nu ska jag bara jaga läkaren;)