maria12 skrev 2011-08-16 04:08:10 följande:
hej
Min helammande bebis har slemmig avforing som ibland har lite blod i. Vi haller pa att utreda for ev. matallergi och jag har redan slutat med mjolk, soya och jordnotter, men annu inte agg. Slemmet har inte gett med sig och senast igar hade hon lite lite blod i avforingen.....jag undrar om agg kan ge upphov till detta? Jag har alltid atit mycket agg, och funderar nu pa att sluta for att se om det blir nagon andring....hur lange maste man vara helt utan agg i sanafall for att kunna se resultat (ar det samma som med mjolk, ca 3 veckor?)
Jag trodde namligen aggallergiker hade andra typer av reaktioner, som exem eller andnod, och inte att det visade sig pa avforingen.....men ar det nagon som har nagon erfarenhet av aggallergi hos ammande bebisar?Skulle vara jatteintressant att fa veta mer i sana fall,
Kram
Min son har bl.a. äggallergi som jag ammade. Visade sig inte på lungorna och inte på avföringen. Han fick kliande utslag som dom TILLSLUT efter mkt tjat och viktnedgång tog blodprov på och då visade det bl.a. allergi mot ägg!
Han kan ha astma. Vet inte om äggallergi och astma kan ha samband, men jag är allergisk lite lätt mot ägg och har astma så....... =)