• Kakmonztret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
  • Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!
  • Kakmonztret

Ingen som vill dela med sig av sina erfarenheter? {#lang_emotions_cry}

• Kakmonztret

Piggare har jag också känt mig, så det är ju positivt! Ja jag har läst så många trådar där olika kvinnor har sagt att de har försökt så länge men plötsligt lyckades när de började med rosenrot, så man hoppas ju att det ska fungera för en också. Håller tummarna för dig/er! 

• Kakmonztret
    TB1 skrev 2010-02-12 21:26:59 följande:
    jag började den här månaden med rosenrot, har äl nu så nu slutar jag med dom för den här gången, osså får vi hålla tummarna att det tar sig vi är inne på 6e försöket till en liten. känns så länge.
    Lycka till! {#lang_emotions_laughing}
  • Kakmonztret

Är det några fler som har upplevt att mensen blivit kortare än vanligt med rosenrot? Min brukar vanligtvis vara mellan 5-7 dagar men nu dog den plötsligt efter 3, helt spårlöst försvunnen! {#lang_emotions_surprised}

Jag klagar inte, men lite fundersam blir man ju...
  • Kakmonztret
    SaGaKi skrev 2010-02-13 20:44:01 följande:
    Mina mens blev EXAKT till 5 dagar istället för 8 dagar...
    Sedär, den kanske blir normallång nu. I och för sig, bara trevligt att blöda i så få dagar som möjligt, så jag borde inte klaga. 
  • Kakmonztret
    elinasteen skrev 2010-02-15 19:19:49 följande:
    vi försökte utan rosenrot i åtta månader.. sen tänkte vi att det är väl lika bra o prova, både jag o min make tog varsin rosenrot på morgonen o en på kvällen. Hann väl äta tabletterna i ca tre veckor, sen plussade jag Lycka till!
    Grattis! Åh jag hoppas innerligt att det funkar för oss också... Vore ju drömmen om det blev som för er, vi har försökt sen juni förra året utan resultat :(
  • Kakmonztret
    Nilla83 skrev 2010-02-18 13:57:42 följande:
    När ska man börja äta tabletterna? kan man börja när som helst? ska man göra uppehåll eller äta dom fram tills man plussar =) om man nu göra det men det får man ju hoppas på =)
    Har läst att man ska börja på mensens första dag och äta dem tills man har ÄL. Det är så jag också gör nu, inväntar ÄL med spänning :D
  • Kakmonztret

ÄL idag för min del, så jag lägger rosenroten på hyllan och hoppas att det tar sig den här gången {#lang_emotions_laughing}

(jösses! Man blir verkligen mer sugen på sex av rosenrot, till och med mannen reagerade på det! :D)
  • Kakmonztret
    Character skrev 2010-02-21 21:20:13 följande:
    Lycka till :D
    Tack så mycket! :D
    Character skrev 2010-02-21 21:24:36 följande:
    Just de glömde att fråga om hur man vet när man får ÄL? måste jag ta äl tester nu hela tiden efter mensen ?
    Oftast brukar man få mer flytningar kring ÄL, vissa får de där typiska, tridiga ÄL-flytningar, andra inte, men i regel så brukar det bli fuktigare där nere.
    Vissa får även molande värk på bukens ena sida när ett ägg håller på att släppa.

Men om du inte känner dina ÄL symptom så ska du ta ÄL-tester, det är egentligen det enda säkra sätt att veta när ÄL sker.
  • Kakmonztret
    CarlAstrid skrev 2010-03-05 12:48:03 följande:
    Vet inte om nån tittar i den här tråden längre. Men här plussade jag äntligen imorse. På 7de försöket. Och jag ahde tänkt börja med rosenrot nästa gång om det inte fungerade, men det gjorde det!
    Grattis till {#lang_emotions_plus} !!! 
  • Kakmonztret

Tyvärr så fungerade inte rosenrot för oss på första försöket, mensen kom som en klocka {#lang_emotions_cry}

Blir nya tag nu med rosenrot igen, 10e gången gillt kanske?
  • Kakmonztret

Beklagar MF! 

Hänger kvar här också, har satt igång andra omgången med rosenrot, äter 2 om dagen istället för 1 som jag gjorde förra månaden. Tror dock att vi kommer missa min ÄL, för sambon åker utomlands och jobbar 4 dagar just då jag tror jag kommer ha ÄL. Jag hoppas att den kommer tidigare (eller senare), vore trist att veta redan i förväg att "det inte blir något nu heller" {#lang_emotions_frown}.
Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!