• Kakmonztret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
  • Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!
  • Kakmonztret

Ingen som vill dela med sig av sina erfarenheter? {#lang_emotions_cry}

• emsoca

Hej jag började med rosenrot för ca en vecka sen. Har försökt bli gravid sen ett ma i oktober. Nu väntar jag på ägglossning som brukar vara på dag 10. Har hört flera som plussat efter att de börjat med rosenrot så jag hoppas....  Har känt mig lite piggare i alla fall :)

• Kakmonztret

Piggare har jag också känt mig, så det är ju positivt! Ja jag har läst så många trådar där olika kvinnor har sagt att de har försökt så länge men plötsligt lyckades när de började med rosenrot, så man hoppas ju att det ska fungera för en också. Håller tummarna för dig/er! 

• SaGaKi

När jag åt rosenrot första gången så tog det kanske 2-3 månader innan vi plussade med första barnet efter att inte haft preventivmedel i 7-8 år..

Jag tog en tablett om dagen...

Jag började med rosenrot pga att den skulle.. fixa till hormonerna lite och att mensen ska bli regelbunda och jag känner av ÄL jättebra nu också...

Nu har jag börjat äta det igen....

http://www.naturmedel.org/sidor/rosenadd.html

• TB1

jag började den här månaden med rosenrot, har äl nu så nu slutar jag med dom för den här gången, osså får vi hålla tummarna att det tar sig vi är inne på 6e försöket till en liten. känns så länge.

• SaGaKi
    TB1 skrev 2010-02-12 21:26:59 följande:
    jag började den här månaden med rosenrot, har äl nu så nu slutar jag med dom för den här gången, osså får vi hålla tummarna att det tar sig vi är inne på 6e försöket till en liten. känns så länge.
    LYCKA TILL NU....
  • Kakmonztret
    TB1 skrev 2010-02-12 21:26:59 följande:
    Lycka till! {#lang_emotions_laughing}
  • Kakmonztret

Är det några fler som har upplevt att mensen blivit kortare än vanligt med rosenrot? Min brukar vanligtvis vara mellan 5-7 dagar men nu dog den plötsligt efter 3, helt spårlöst försvunnen! {#lang_emotions_surprised}

Jag klagar inte, men lite fundersam blir man ju...
  • SaGaKi
    Kakmonztret skrev 2010-02-13 15:46:14 följande:
    Är det några fler som har upplevt att mensen blivit kortare än vanligt med rosenrot? Min brukar vanligtvis vara mellan 5-7 dagar men nu dog den plötsligt efter 3, helt spårlöst försvunnen!  Jag klagar inte, men lite fundersam blir man ju...
    Mina mens blev EXAKT till 5 dagar istället för 8 dagar...
  • TB1
    Kakmonztret skrev 2010-02-13 15:44:10 följande:
    Lycka till! 
    SaGaKi skrev 2010-02-13 14:43:54 följande:
    LYCKA TILL NU....
    Tack så mkt tjejer
Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!