• MK84

Ni som använde rosenrot och +.ade!

För oss tog det sig på 8e försöket. Det var första gången ja åt rosenroot, anv. även älstickor den gången. Så jag har bara positivt å säga om de.

• MK84

Jag åt Artic root som man köper på apoteket, åt en om dan.

• MK84
    Elviras mamma 06 skrev 2010-02-15 09:00:01 följande:
    NU blev jag oxå sugen på att testa detta. Jag hade ett MA i september och har fortfarande inte blivit gravid. Har väntat på min ÄL nu som jag trodde skulle komma ngn gång förra veckan, men den har fortfarande inte dykt upp :( jag har oregelbunden mens och hatar att gå och vänta på ÄL:en som aldrig kommer. Jag har dock inte riktigt vågat prova Rosenrot då jag hört ngt om att det kan leda till missfall, vet ni ngt om det? Är det jätteviktigt att man slutar exakt vid ÄL? Om man får flytningar ngn dag innan ÄL kan man sluta redan då eller ska man sluta den dag man har ÄL? Vilken ska man köpa isf? Räcker det med den vanliga som finns på ICA eller ska man ta ngn starkare?
    Jag hade nog köpt artic root extra stark eftersom det är den enda som är godkänd å får säljas på apoteket, är så mycket mygel i dom där vitaminbrancherna så hade mig itne vågat mig på vad som helst. Artic root säljs dock även på hälsobutiker å kanske ica också? Är lite osäker.
  • MK84
    vixan skrev 2010-07-28 17:15:05 följande:
    Vad tror ni?

Jag har en regelbunden menstruationscykel och ÄL-testen reagerar med Skrattande-gubbe varje månad. Ändå kommer mensen. Jag har varit gravid två gånger varav en gång med tvillingar. Tvillinggraviditeten slutade med ett sent missfall och en pojke född i v 24 som levde i 3v. Är därför orolig att det ska bli tvillingar igen. 

Är rosenrot något för mig tror ni? 
    Jag tror inte att rosenrot avgör om du får tvillingar eller ej. Det verkar ju gått himla bra här i tråden för många så varför inte testa! =)

Med barn 2 plussade jag på 8e försöket, 1a försöket med rosenrot. Hon kom ut hel å frisk. =)
  • MK84

Som jag uppfattat det kan rosenroten förskjuta cykeln både framåt och bakåt. Den gör lite som den vill. Att du slutade äta rr tre dagar innan och att du bara tog en tablett tror jag inte spelar nån roll.

RR är ju ingen garanti för att man ska plussa, även om många här i tråden lyckats bra. Hoppas det tar sig nästa gång! =) Håller tummarna för dig! =)

Jag åt bara en tablett om dagen då jag plussade.

• MK84

Det var 8e försöket, första med rr. Också första med ägglossningsstickor så ja tror de va mer det är rr som hjälpte. För jag upptäckte att min ÄL var en vecka senare än ja trott.

• MK84
    MissJP skrev 2010-08-14 01:25:57 följande:
    Ja, det känns som att alla får det på dag 14.. men det stämmer tydligen inte :) 20 dagar fick jag min äl förra gången.
    Hehe ja lika bra att ta det säkra före det osäkra.
    Jag ska börja dag 13 och testa så får vi se om rr gör någon nytta Skrattande
    Min ÄL kom på dag 21 nu, och jag har vanligtvis en cykel på 27-28 dagar, de kändes lite väl sent.

Sist kom mensen 6 dagar efter ÄL-känningarna.

Måste ju ha världens kortaste Lutelfas! ;)
  • MK84
    MissJP skrev 2010-08-14 10:20:57 följande:
    Det är lite väl kort det där... finns det något att göra åt? Jag tyckte jag hade kort med mina 10 dagar Tungan ute
    Jag vet inte. De finns de säkert. Men har inte vart i behov av hjälp än. Första barnet hade jag längre cykel med, sen blev den 27-28 dagar å lillasyster kom till på försök 8. (Första med rosenroot).
Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!