• CarlAstrid

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Hade inte hört ang rosenrot innan. Låter som nåt jag borde prova till nästa gång. Jag kommer ha äl nu i dagarna och går det inte denna månad heller (7de försöket nu) så måste jag ju prova det. Har också oregelbunden mens och äl. Tex så förväntade jag mig äl igår men stickorna har inte visat nån stegring, inte imorse heller.

• CarlAstrid

Ingen stegring på stickan idag heller. Värst vad sen äl är den här gången. Måste verkligen testa rosenrot nästa månad för att åtminstone få en mer regelbunden period.

• CarlAstrid

Vad jag förstod av de andra inläggen var att man inte skulle äta de efter äl om man försöker bli gravid. Inte bra för fostret? Och alltså inte äta de under graviditet.

Här har jag nu haft äl och hoppas att det har tagit sig den här gången. Annars blir det till att prova rosenrot nästa månad. Väntar med spänning.

• CarlAstrid

Vet inte om nån tittar i den här tråden längre. Men här plussade jag äntligen imorse. På 7de försöket. Och jag ahde tänkt börja med rosenrot nästa gång om det inte fungerade, men det gjorde det!

• CarlAstrid

Tack! Nja, tror bara vi prickade lite bättre. Har ju använt äl-stickor hela tiden, men ändå tog det sig inte. Den här gången upptäckte jag den äggviteliknade flytningen (har missat den förut) och vi hade sex på morgonen, innan jobbet, haha! Fast det var också den enda gången vi hade sex under de 2 mest fertila dagarna. Skumt va?

• CarlAstrid

Vad jag försått så får man mycket tjocka, vitaktiga flytningar innan äl, men vid ett tillfälle får man en genomskilnlig seg flytning, ser ut som äggvita, då är man som mest fertil. Den flytningen tycker jag är svår att upptäcka. Men tanke på att man har mycket sex under de dagarna och det kommer ut ett och annat där nerifrån så att säga  Jag upptäckte den på kvällen och så hade vi sex på morgonen, tror jag om jag nog minns rätt. Jag tror ändå det är en hit att prova andra tider på dygnet än kvällen, om man har möjlighet. Fast jag har verkligen ingen recept... Man måste nog bara vänta på sin tur så att säga...

• CarlAstrid

Tack!

Håller tummarna för att det snart ska bli eran tur med!!

• CarlAstrid

Tyvärr har jag fått missfall. Fick lite bruna flytningar i söndags och i måndags, inget igår, men idag har jag börjat blöda ordentligt. Är jätteledsen för att jag väntat så länge på att +. Men det var bättre att det hände så här tidigt och det räknas ju nästa bara som en sen mens. I alla fall bad jag maken gå och köpa rosenrot till mig så jag börjar äta de imorgon och så får vi sen när nästa ägglossning kommer.

Så jag hänger kvar på tråden ett tag till....

• CarlAstrid

Kakmonstret: Ja, det känns rätt hemskt, men det är bara att gå vidare. Började med rosenrot i onsdags... Hoppas det hjälper, tar bara en om dan än så länge.

Synd om ni missar äl. Hoppas den kommer innan, eller efter beräkningarna då!!

• CarlAstrid

Ni som provat rosenrot... Hur mycket tidigare har ni fått äl än vanligt?

Om man räknar från missfallets första lilla blödning så har jag nu blött i 11 dagar... tar ju aldrig slut.De riktiga starka blödningarna började 8 dar sen. Men så imorse så fick jag såna äl-känningar. Och jag tog ett äl-test och strecken var nästan lika starka, så den lär visa äl-stegring redan imorgon eller så. Fattar ingenting. Jag har inte ens slutat blöda än, kan jag verkligen har äl redan? Kan verkligen rosenroten ha den effekten? Är helförvirrad!!

I och för sig... om man räknar från när jag förväntade mig mensen innan missfallet så har det gått 14 dagar, och det är ju helt logiskt att få äl då... Men nu var det ju ett missfall... förväntade mig att det skulle dröja innan nästa äl.

Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!