• SaGaKi

Ni som använde rosenrot och +.ade!

När jag åt rosenrot första gången så tog det kanske 2-3 månader innan vi plussade med första barnet efter att inte haft preventivmedel i 7-8 år..

Jag tog en tablett om dagen...

Jag började med rosenrot pga att den skulle.. fixa till hormonerna lite och att mensen ska bli regelbunda och jag känner av ÄL jättebra nu också...

Nu har jag börjat äta det igen....

http://www.naturmedel.org/sidor/rosenadd.html

• SaGaKi
    TB1 skrev 2010-02-12 21:26:59 följande:
    jag började den här månaden med rosenrot, har äl nu så nu slutar jag med dom för den här gången, osså får vi hålla tummarna att det tar sig vi är inne på 6e försöket till en liten. känns så länge.
    LYCKA TILL NU....
  • SaGaKi
    Kakmonztret skrev 2010-02-13 15:46:14 följande:
    Är det några fler som har upplevt att mensen blivit kortare än vanligt med rosenrot? Min brukar vanligtvis vara mellan 5-7 dagar men nu dog den plötsligt efter 3, helt spårlöst försvunnen!  Jag klagar inte, men lite fundersam blir man ju...
    Mina mens blev EXAKT till 5 dagar istället för 8 dagar...
  • SaGaKi
    CarlAstrid skrev 2010-02-15 07:56:57 följande:
    Hade inte hört ang rosenrot innan. Låter som nåt jag borde prova till nästa gång. Jag kommer ha äl nu i dagarna och går det inte denna månad heller (7de försöket nu) så måste jag ju prova det. Har också oregelbunden mens och äl. Tex så förväntade jag mig äl igår men stickorna har inte visat nån stegring, inte imorse heller.
    Joo tycker alla ska testa den allafall..
    själv e jag helt såld på denna lilla rot...

Här kan du läsa lite om ROSENROT
  • SaGaKi
    MK84 skrev 2010-02-15 09:55:22 följande:
    Jag hade nog köpt artic root extra stark eftersom det är den enda som är godkänd å får säljas på apoteket, är så mycket mygel i dom där vitaminbrancherna så hade mig itne vågat mig på vad som helst. Artic root säljs dock även på hälsobutiker å kanske ica också? Är lite osäker.
    Jag har också kört med den som man köper på apoteket..artic root extra stark
  • SaGaKi
    Laisen skrev 2010-02-16 08:52:55 följande:
    Jag ska nog också testa :). Men när ska man börja äta dom om man inte har fått första mensen efter att ha slutat med p-piller? :/
    Tror du kan börja direkt...faktiskt sen kommer väl mensen och Äl..

Efter att vad som hänt mig så har jag tänkt nu att jag äter dem 1-2 tabletter per dag i en hel månad eller två så allting blir regelbundet...sen brukar jag äta dem från första mensdagen tills sista mensdag alltså när man blöder..
    Maken äter dem också...
  • SaGaKi
    Character skrev 2010-02-17 00:52:51 följande:
    Åhå det verkar verkligen något som jag och gubben behöver. vi har försökt nu i 8 månader, och jag har inte fått regelbunden mens och jag vet inte ens när jag har ÄL. Men det måste vi införskaffa oss :) hoppas det funkar. Lycka till alla
    Här kan du läsa lite om ROSENROT  och de effekter den kan ha
  • SaGaKi
    Character skrev 2010-02-18 01:43:26 följande:
    Hejsan nu har jag beställt artic root och folsyra. men jag beställde extra stark rosenrot, så tro hur många piller man ska ta av dom per dag?
    Tror det står i i förpackningen att man kan äta 1-2 tabletter per dag...

Nu håller vi tummar så ni PLUSSAR snart...
Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!